اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلفات جانی سیل سیستان و بلوچستان


با وجود پیش‌بینی دقیق هواشناسی، خسارات زیادی ناشی از پدیده‌های دو روز گذشته در استان سیستان‌وبلوچستان بر جای ماند.

ایسنا: رضا اربابی- مدیرکل مدیریت بحران استان- در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم، ضمن عذرخواهی از آنها گفت: در جریان بارش‌های روز گذشته یک نفر بر اثر ریزش ساختمان در زاهدان و بخشدار لاشار نیکشهر در اثر سرکشی به مناطق حادثه دیده کشته شدند، علاوه بر این 20 خانه در شهرستان نصرت‌آباد بین 50 تا 100 درصد تخریب شده است.
 
وی همچنین از مسدود شدن سه محور مواصلاتی، بنت- نیکشهر، دلگان- بزمان و دلگان- ایرانشهر به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد و افزود: 60 نیروی امدادی هلال‌احمر و 58 دستگاه ماشین‌آلات امدادی سنگین و نیمه‌سنگین راهداری در محورهای مواصلاتی استان به حالت آماده‌باش در آمده و همه اقدامات لازم برای شرایط بحران پیش‌بینی شده است.


ویدیو مرتبط :
تصادفی دیگر ولی بدون تلفات جانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اورژانس کشور تلفات زلزله سیستان و بلوچستان را کم پیش‌بینی کرد/ زلزله سراوان تاکنون 3 مجروح داشته است



 تلفات زلزله سیستان و بلوچستان

اورژانس کشور تلفات زلزله سیستان و بلوچستان را کم پیش‌بینی کرد/سراوان آسیب ندید

معاون اورژانس کشور گفت: تیمهای عملیاتی و نیروهای امدادی برای کمک به زلزله زدگان سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند. هنوز برآورد دقیقی از میزان مصدومان و تلفات نداریم اما با توجه به تراکم پایین جمعیت پیش بینی می‌کنیم تعداد تلفات و مصدومان زیاد نباشند.

محمدسرور در گفت و گو با  فارس، افزود: زلزله 7.5 ریشتری سیستان و بلوچستان در حالی رخ داد که رئیس مرکز عملیات بحران اورژانس سیستان و بلوچستان در سراوان حضور داشت و طبق گزارش وی منطقه سراوان آسیب جدی ندیده است و علت آن این است که از کانون زلزله حدود 150 کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: با توجه به پایین بودن تراکم جمعیت منطقه زلزله زده پیش بینی و امیدواری ما این است که تعداد تلفات و مصدومان این حادثه زیاد نباشد اما نیروهای ارزیابی و عملیاتی اورژانس هم اکنون در منطقه و در حال اعزام هستند و به زودی اخبار دقیق تر اعلام می شود.

زلزله سراوان تاکنون 3 مجروح داشته است

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان از اعلام مجروحیت سه تن در زلزله امروز سراوان خبر داد و گفت: در مرکز بهداشت و درمان «گشت» وضعیت مطلوب و تنها سه نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

به گزارش سرویس حوادث ایسنا، راشدی وی در مورد میزان خسارات احتمالی نیز گفت: مشکل خاصی نداریم و تنها چند دیوار ترک برداشته است.

همچنین در پی وقوع زمین لرزه‌ای در منطقه سراوان، تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال‌احمر از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

خسارت جانی از زلزله سراوان گزارش نشده است

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام اینکه زلزله سراوان تا این لحظه خسارت جانی نداشته است، گفت: شبکه ارتباط مخابراتی این منطقه قطع شده که در دست ترمیم است.

اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: آسیبی به شبکه آب و برق مناطق زلزله‌زده نرسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های میدانی تا این لحظه، خسارت‌های زلزله اندک بوده است، درباره علت این موضوع گفت: کانون زلزله در بیابان واقع شده و مراکز جمعیتی در اطراف آن قرار ندارد و در شهرستان‌های اطراف کانون زلزله هم خسارت جانی وجود نداشته است. ضمن اینکه عمق زلزله 95 کیلومتری است.

به گزارش ایسنا، آخوندی، سرپرست مدیریت بحران استان خراسان جنوبی هم با اعلام اینکه این زلزله در نهبندان نیز احساس شده است، گفت: تاکنون هیچ خسارتی از نهبندان گزارش نشده است.

وی از اعزام 100 امدادگر به مناطق زلزله‌زده سراوان نیز خبر داد و گفت: احتمالا تا پنج ساعت دیگر به منطقه خواهند رسید و اطلاعات کامل‌تری در اختیار ما قرار می‌گیرد.

فارس/ایسنا