اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلفات باران در پاکستان به 70 نفر رسید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 باران سیل آسیا در مناطق وسیعی از جنوب، مرکز و شمال پاکستان در حدود 10 روز گذشته، علاوه بر وارد کردن خسارات فراوان، تاکنون جان حدود 70 نفر را گرفته است.

به گزارش ایرنا، ایالت های بلوچستان در جنوب غرب، خیبرپختونخوا در شمال غرب، مناطق قبایلی این کشور در شمال غرب پاکستان و منطقه کشمیر آزاد در شمال این کشور متحمل بیشترین خسارات شده و تمام قربانیان بارندگی های شدید اخیر نیز از ساکنان این مناطق بوده اند.

تعداد زیادی از واحدهای مسکونی فاقد استحکام به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها، براثر شدت باران تخریب شده و تعدادی از راه ها و محورهای ارتباطی خسارات زیادی دیده است.


مناطق وسیعی از پاکستان از حدود 10 روز پیش شاهد بارش شدید باران بود.

تابستان سال جاری نیز بارش شدید باران های موسمی در مناطق مختلف پاکستان، حدود یکصد کشته برجا گذاشت.

اگرچه هنوز فصل بارش باران های موسمی شدید در پاکستان شروع نشده، ولی به دلیل ضعیف بودن زیرساخت ها به ویژه در مناطق محروم این کشور، باران های شدید در فصل های مختلف معمولا با خسارات و تلفات همراه است.

 

اخبار حوادث - ایرنا


ویدیو مرتبط :
آمار تلفات موج گرما در هند به ۱۷۰۰ نفر رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلفات گرمای پاکستان به 1000 نفر رسید



اخبار,اخبار اجتماعی ,  تلفات گرمای پاکستان

تعداد تلفات گرمای شدید در پاکستان به یک هزار نفر رسید.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، از چند روز پیش موج شدید گرما در بخشهایی از پاکستان حاکم شده است. این گرمای شدید در پاکستان بی سابقه است.

براساس گزارشهای رسانه های پاکستان، شمار کشته های این موج گرمای شدید به بیش از یک هزار نفر رسیده است. تقریبا همه این افراد در شهر بندری کراچی در استان سند واقع در جنوب این کشور جانشان را از دست داده اند.

کراچی پرجمعیت ترین شهر پاکستان است. بیمارستانها و سردخانه های پاکستان دیگر ظرفیت پذیرش ندارد. مراکز درمانی و بیمارستانی کراچی مملو از افرادی است که از گرمای شدید دچار مشکل شده است.

 قطع مکرر برق در پاکستان سبب تشدید این مشکل شده است. مردم پاکستان به شدت از این وضع ناراحت هستند.

 آنها می گویند باید برای حل مشکل کمبود برق چاره اندیشی اساسی شود. دولت پاکستان آمار رسمی کشته های ناشی از گرمای شدید را هشتصد نفر اعلام کرده است. اما آمار کشته ها در مناطق روستایی و دورافتاده در این آمار لحاظ نشده است یعنی همان مناطقی که بسیار گرم هستند.

اخبار اجتماعی - خبرگزاری صدا و سیما