اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلفات آتشفشان در اندونزی به ۲۴۰ تن رسید



 

تلفات آتشفشان در اندونزی به ۲۴۰ تن رسید

 

  مقامات دولتی اندونزی از كشته شدن ۲۴۰ تن در پی ادامه فوران آتشفشان «مراپی» خبر دادند.رییس دپارتمان مدیریت بحران و اورژانس اندونزی در گزارشی مشترك اعلام كردند كه با ادامه فوران و فعالیت كوه آتشفشانی «مراپی» تعداد تلفات به ۲۴۰ تن افزایش یافته و ۳۹۰ هزار تن هم مجبور به ترك منازلشان شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش از این تعداد تلفات فعالیت و خاكستر پراكنی این كوه آتشفشانی ۲۰۶ تن بود، اما با عملیات امداد و نجات و كنار زدن باقی مانده خانه های تخریب شده در مناطق بحران، این تعداد ۲۴۰ تن افزایش یافت.حتی این احتمال وجود دارد كه تعداد تلفات باز هم بالاتر رود.

همچنین با ادامه به این فوران اكثر مناطق در جاوه مركزی به زیر صدها تن خاكستر فرو رفته و امكان امدادرسانی سریع وجود ندارد..... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
تلفات گردباد اوکلاهاما به 91 تن رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار تلفات سیل در برزیل به ۵۳۷ تن رسید



 

 شمار تلفات سیل در برزیل به ۵۳۷ تن رسید + عکس

مقامات محلی برزیل اعلام كردند كه در پی افزایش بارش ها تعداد تلفات سیلاب در این كشور به ۵۳۷ تن رسید.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس گزارش مقامات دپارتمان مدیریت بحران برزیل كه در رسانه های دولتی این كشور هم منتشر شده است، این تلفات تنها برای «ریو دو ژانیرو» است و رسانه های بین المللی این سیل را بدترین بلایای طبیعی در تاریخ این شهر اعلام كرده اند؛ چرا كه تاكنون ۵۳۷ تن جان خود را از دست دادند و احتمال افزایش تلفات هم حتمی است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش كه در شبكه خبری بی سی سی منتشر شده است، سكنه این شهر گزارش مفقودی صدها تن را داده اند و احتمال می رود كه اكثر اجساد همچنان در زیر گل و لای و بقایای منازل و ساختمان ها مدفون شده باشند.

همچنین چهار كلانشهر و منطقه پر جمعیت در «ریو دو ژانیرو» و سایر نواحی به دلیل وقوع این سیلاب مسدود شده اند و این عامل باعث شده تا عملیات امداد و نجات با مشكل مواجه شود.

بر اساس اعلام دپارتمان آتش نشانی این منطقه، برق اكثر منازل همچنان قطع است و سكنه به آب آشامیدنی دسترسی ندارند. علاوه بر این، خطوط تلفن و موبایل هم قطع است و برقراری ارتباط با رادیو صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، در گزارش دپارتمان آتش نشانی این كشور همچنین آمده است كه یك هزار و ۳۰۰ تن از سكنه «ریو دو ژانیرو» منازل خود را ترك كرده و نیمی از این افراد در سالن های ورزشی و مدارس اسكان یافتند.

از طرفی، قبرستان های محلی كاملا پر هستند و امكان دفن اجساد در این مناطق دیگر وجود ندارد، به طوری كه مردم عزیزانشان را در مقابل خانه ها یا حیاط منازل دفن می كنند.

«لویس فرنانندز پزائو» معاون شهری «ریو دو ژانیرو» در این باره خاطر نشان كرد: وضعیت از آن چیزی كه حدس می زدیم، بدتر است. مردم بیمار شده اند. برزیل نیازمند كمك است.... /. خبرگزارى ایسنا