اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش 1 نظامی آمریکا برای عضویت در داعش


رسانه‌های آمریکایی از تلاش یکی از پرسنل نیروی هوایی این کشور برای پیوستن به داعش خبر می‌دهند.

خبرگزاری فارس: رسانه‌های آمریکایی می‌گویند یکی از پرسنل سابق نیروی هوایی آمریکا تلاش کرده است به داعش بپیوندد.

مقامات پلیس آمریکا روز سه‌شنبه گفتند وی قبلا مکانیک نیروی هوایی آمریکا بوده و پلیس اف‌بی‌آی وی را قبل از خارج شدن از کشور برای پیوستن به داعش دستگیر کرده است.

به گفته این مقامات، دولت مصر در دستگیری این مرد که «تایرود پاف» معرفی شده کمک کرده است.

گزارش شده وی در روز ۱۰ ژانویه قصد داشته برای پیوستن به داعش از مصر به ترکیه سفر کند.


ویدیو مرتبط :
داعش و رسوایی آمریکا -ارسال کمک نظامی به داعش -سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش ارتش برای ترور اوباما و سرنگونی دولت/کودتای نظامی در آمریکا خنثی شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تلاش ارتش برای ترور اوباما و سرنگونی دولت/کودتای نظامی در آمریکا خنثی شد

خبرگزاری آنا: دادستانی کل آمریکا اعلام کرد که گروهی از نظامیان این کشور قصد ترور باراک اوباما و سرنگونی دولت این کشور را داشتند.

به گزارش خبرگزاری آنا، دادستانی کل آمریکا فاش کرد، گروهی از نظامیان پایگاه نظامی "جورجیا" قصد داشتند با ترور "باراک اوباما" رئیس جمهوری این کشور، دولت را سرنگون کنند.

مسئولان دادستانی کل آمریکا تأکید کردند که بر اساس اطلاعات به دست آمده انگیزه اصلی این توطئه نظامیان، سرنگونی دولت بود.

شبکه سی ان ان آمریکا در این باره تأکید کرد: نظامیانی که برای این ترور برنامه ریزی کرده بودند، گرایش‌هایی هرج و مرج طلبانه دارند؛ آنها به همین منظور سلاح و مواد منفجره جمع آوری کرده بودند.

"مایکل بومیت" یکی از این نظامیان مقابل دادگاه محلی در "لونج کانتی" به جزئیات این برنامه اعتراف کرده است؛ وی گفته است که اعضای این گروه یکی از دوستان نظامی خود را که قصد داشت از برنامه ترور انصراف دهد، به قتل رساندند.

بومیت اضافه کرد که به همراه 4 نفر دیگر از دوستانش در چارچوب گروهی فعالیت می‌کنند که هدف آنها بازگرداندن حکومت به ملت آمریکا از طریق "انقلاب" است.

وی خاطرنشان کرد که این گروه هزاران دلار برای خرید سلاح و بمب هزینه کرده است.

براساس گزارش العالم، بومیت گفت: دولت آمریکا باید تغییر کند و ما معتقدیم که می‌توانیم این مأموریت را انجام دهیم.

تا لحظه انتشار این خبر، خبر مذکور با وجود اهمیت ظاهری، در خبرگزاری مطرح دنیا چندان بازتاب وسیعی نداشته و بیشتر به عنوان یک خبر دست دوم به آن توجه شده است.

از طرف دیگر برجسته شدن چنین خبری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی تحلیل گران رسانه را با این فرضیه پیش رو می سازد که احتمالاً این خبر به منظور تأثیرگذاری بر روی فضای انتخابات آمریکا در برخی رسانه ها منتشر شده باشد. بخصوص آنکه میت رامنی به تازگی رسماً به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شده و بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته رقابت تنگاتنگی بین رامنی و اوباما در حال جریان است.

برخی دیگر از تحلیل گران نیز معتقدند چنین اقدام رسانه ای در شرایط کنونی می تواند به منظور تلاش جهت انحراف افکار عمومی دنیا از اجلاس بسیار مهم سران جنبش عدم تعهد در تهران صورت گرفته باشد.

تا این لحظه، اوباما و شخصیت های سیاسی نزدیک به وی هنوز درباره این خبر موضع گیری نکرده اند./آنا