اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش گروهک ریگی برای ترور احمدی‌ نژاد


وزارت اطلاعات از طراحی عملیات "چاه جمال" جهت سوء قصد به رییس‌جمهور توسط گروهك جندالله در جریان یكی از سفرهای استانی احمدی‌نژاد خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: در حاشیه یكصدمین سفر استانی رییس‌جمهور، وزارت اطلاعات از طراحی عملیات "چاه جمال" جهت سوء قصد به رییس‌جمهور توسط گروهك جندالله در جریان یكی از سفرهای استانی احمدی‌نژاد خبر داد.

در گزارش وزارت اطلاعات از این عملیات تروریستی كه در غرفه این وزارتخانه در "نمایشگاه خدمت" ( نمایشگاهی كه به مناسبت یكصدمین سفر استانی رییس جمهور در مشهد برگزار شد) آمده است كه گروهك تروریستی وابسته به عبدالمالك ریگی قصد داشت در جریان سفر استانی رییس‌جمهور به سیستان و بلوچستان در سال 1386 عملیاتی را به نام علمیات "چاه جمال" كه در واقع عملیات سوء قصد به رییس‌جمهور بوده به اجرا بگذارد.

گروهك ریگی در راستای ضربه به امنیت ملی، طرح ترور رییس‌جمهور در جریان این سفر استانی را برنامه‌ریزی و سه نفر از عوامل خود را جهت عملیات انتحاری آماده كرده بود.

این سه نفر قصد داشتند در جریان سفر رییس‌جمهور به ایرانشهر از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، هنگام سخنرانی عمومی رییس‌جمهور در بین مردم، در حین انجام مراسم به رییس‌جمهور نزدیك شده و در مسیر رییس‌جمهور اقدام به انجام عملیات انتحاری كنند كه این عملیات به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) كشف و خنثی شد.

طبق گزارش منتشر شده، در این عملیات چهار نفر از پرسنل نیروی انتظامی و یك نفر از پرسنل وزارت اطلاعات كشته و به مقام شهادت نائل شدند.

همچنین در هنگام كشف و خنثی كردن این عملیات، چهار نفر از اعضای اصلی گروهك ریگی به هلاكت رسیدند و تعدادی اسلحه و مهمات از این گروه تروریستی كشف و ضبط شد.

لازم به ذكر است بخشی از غرفه وزارت اطلاعات در نمایشگاه خدمت به عكس‌هایی از شهدای هسته‌یی اختصاص یافته و در قالب آن جنایت‌های انجام شده علیه دانشمندان هسته‌یی‌ كشورمان به نمایش گذاشته شده است.

این غرفه همچنین در بخشی دیگر به جنایت‌های گروهك تروریستی جندالله وابسته به عبدالمالك ریگی پرداخته است.   


ویدیو مرتبط :
ماجرای ترور احمدی نژاد از زبان ریگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد به قطر می رود / ماجرای ترور سفیر سعودی شبیه 11 سپتامبر برنامه ریزی شد



 

 

احمدی نژاد به قطر می رود / ماجرای ترور سفیر سعودی شبیه 11 سپتامبر برنامه ریزی شد

 

احمدی نژاد در ماه جاری به قطر سفر می کند.

به نقل از روزنامه قطری الشرق، سفیر ایران در دوحه گفت که محمود احمدی نژاد ماه جاری برای حضور در نشست سران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز به دوحه سفر خواهدکرد.

قرار است نخستین نشست سران کشورهای صادر کننده گاز 15 نوامبر(۲۴ آبان) در قطر برگزار شود.

عبدالله سهرابی اضافه کرد: امنیت عربستان سعودی از امنیت ایران است و تماس های دیپلماتیکی برای مقابله با توطئه آمریکا در جریان است.

او با اشاره به متهم کردن ایران به دخالت در ترور سفیر سعودی گفت: آمریکا پس از آنکه هم پیمانان طاغوتی خود را در خاورمیانه از دست داد سناریوی شیطانی را برنامه ریزی کرد. اقدام برای ترور یک دیپلمات، اقدامی پست و با استراتژی ایران در برابر همسایگانش، در تعارض است. زمان طرح این توطئه با بی ثباتی ها در بازارهای پولی، نشان دهنده بحران واقعی سرمایه داری است.

سفیر ایران در قطر گفت که سفر اخیر صالحی به دوحه نیز در چارچوب تحرکات بین المللی ایران در مقابله با توطئه اخیر آمریکا برای ترور سفیر سعودی است. همه مقامات ایرانی تاکنون این اتهام را تکذیب کرده اند ولی درباره دلایل این موضوع می تواند گفت آمریکا به دنبال بازگشت تنش به روابط ایران و خلیج فارس است.

وی افزود: آمریکا قصد انزوای ایران را دارد و برای افزایش تحریم ها علیه تهران، تلاش می کند. آمریکا می خواهد نگاه ها را از ناآرامی های داخلی منحرف و به منطقه خاومیانه و خلیج فارس منتقل کند. امنیت عربستان از امنیت ایران و منطقه است.

سهرابی ادامه داد: دادستان کل آمریکا و مدیران "اف بی آی" و "سی آی ای" و وزیران خارجه و دفاع این کشور در نشستی ماجرای دخالت ایران در ترور سفیر سعودی را برنامه ریزی کردند. شبیه همان شیوه ای که برای 11 سپتامبر برنامه ریزی کردند اما در 11 سپتامبر دو برج را مورد هدف قرار دادند و سرنگون کردند. امروز دوباره همان سناریو را برای تخریب روابط میان ایران و عربستان سعودی راه اندازی کردند.

لئونید بوخانوفسکی دبیر کل مجمع کشورهای صادر کنندگان گاز گفته است استرتژی دراز مدت رشد بازار جهانی گاز در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز مطرح خواهد شد.

در حال حاضر الجزایر، بولیوی، ونزوئلا،مصر، ایران، قطر، لیبی، نیجریه روسیه، گینه استوایی و ترینیداد و توباگو اعضا و هلند،نروژ و قزاقستان کشور های دارای مقام ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز هستند..../عصرایران