اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش های عمو "شین" برای حفظ روابط تجاری تهران - سئول + تصویر



تایمز کره جنوبی در ادامه اشاره می کند که "شین" این ادعا که ایران قصد توسعه طلبی را دارد رد کرده و می گوید:"ایران مردمانی صلح طلب دارد و تمایل بسیار کمی به درگیری با کشورهای همسایه دارد. او می گوید که قرار گرفتنش در کنار ایران سبب شده بود تا اتهام لابی گری به او وارد شود و میزان اسیب پذیری وی در شغلش افزایش یابد".او پیش بینی کرده که لوازم ارایشی و پوشاک کره ای نیز احتمالا در دوران پسا تحریم از سئول به تهران صادر می شوند.

اخبار,اخباراقتصای , روابط  ایران و کره جنوبی

 "شین جائه هیون" وکیلی کره ای است که در صدایش می شود هیجان را درباره زمانی که اموال مسدود شده ایران پس از لغو تحریم ها ازاد شد احساس کرد. این خبری بود که او مدتها انتظارش را می کشید از سال 2010 میلادی که کره جنوبی نیز به کارزار تحریمی ضد ایرانی به رهبری امریکا پیوست.

به گزارش خرداد، تایمز" کره با انشار گزارشی درباره تلاش های این وکیل کره ای برای حفظ روابط تجاری تهران – سئول در دوران تحریم های وضع شده علیه ایران می نویسد:"از او به عنوان یکی از بی مانندترین و بهترین کارشناسان مسائل ایران در کره جنوبی یاد می شود. او اخیرا به "سونگدو" در نزدیکی بندر "اینچئون" سفر کرد تا با "علی معصومی فر" پسر سفیر سابق ایران در کره یعنی "احمد معصومی فر" دیدار کند. پس از آن علی برای حضور در دانشگاه ایالاتی آن منطقه دعوت شد. ایران از "شین" با عنوان "عمو" یاد می کنند چرا که او با سفیر پیشین ایران در کره جنوبی در طول مدتی که در سئول به سر می برده روابط بسیار دوستانه و نزدیکی داشته است".
 
این روزنامه در ادامه اشاره می ند که "شین" از شنیدن خبر توافق هسته ای هیجان زده شده بود. او که 70 ساله است یکی از معدود کره ای هایی است که شبکه گسترده ای از ارتباطات با مقام های عالی رتبه ایران را دارا می باشد. او گفته او ایران یکی از کشورهایی است که دارای جاذبه های مقاومت ناپذیری برای خارجی ها است. او در این باره می گئید:"ایرانی ها مردمانی تحصیلکرده و باهوش هستند. در این کشور شما با فرهنگی غنی و تاریخی مواجه می شوید".

 

او می افزاید:"ایران کشوری بزرگ است و وسعتش ده برابر بیش از مجموع وسعت ارضی دو کره شمالی و جنوبی در کنار یکدیگر است. به نظر من آن کشور دارای ظرفیت های قوی برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای است که تحریم ها مانعی بر سر آن بودند. تحریم ها سبب شدند تا نتوان از منابع انسانی و سنت های فرهنگی قوی ایران بهره برداری کرد".

تایمز کره جنوبی در ادامه اشاره می کند که پیوند او با ایران از مه سال 2008 میلادی آغاز شد زمانی که نخستین بار سفری به کشورهای خاورمیانه از جمله ایران بود اما در آن زمان "لی میونگ باک" رییس جمهوری پیشین کره وی را متهم به همکاری در حوزه منابع طبیعی و انرژی با ایران و نقض قوانین بین المللی و ملی کرد. او اشاره می کند که برای افزایش کسب و کار با مردم ایران و تقویت روابط دو جانبه به ایران سفر کرده بود و طرفین ایرانی نیز از این موضوع استقبال کرده بودند".

او اشاره می کند که بیش از 30 بار به ایران سفر کرده است. تایمز کره اشاره می کند که مقام های ایرانی به تدریج از او استقبال کردند و دیدگاه های خود را درباره روابط دوجانبه و استفاده از فرصت های تجاری شرکت های کره ای پس از توافق هسته ای در اختیار او قرار دادند.

این نشریه در ادامه می افزاید:"روابط میان ایران و کره جنوبی اما همواره بدون دغدغه نبوده است. می توان به پیوستن کره به جمع کشورهای تحریم کننده ایران در سال 2010 میلادی به رهبری امریکا اشاره کرد. در آن زمان ایران نیز کره جنوبی را تهدید کرد که مقابله به مثل انجام خواهد داد و کالاهای چینی را خریداری نخواهد کرد.

اخبار,اخباراقتصای , روابط  ایران و کره جنوبی

"شین" در آن زمان گفت که کره دوست نزدیک ایران است و ایران نیز سزاوار تحریم نیست. او برای توضیح به مقام های ایرانی درباره علت پیوستن سئول به کارزار تحریمی ضد ایران به تهران سفر کرد. او می گوید که پس از توضیحات او مقام های ایرانی شرایط را درک کردند".

 این نشریه اشاره می کند که علیرغم آن که وظایف او در فوریه سال 2013 میلادی به پایان رسید و هم چنین پس از بازنشستگی رییس جمهور "لی" او به سفرهای خود به ایران ادامه داد و در این باره می گوید:"علیرغم پایان مدت زمان قانونی وظیفه ام برای خدمت به دولت احساس کردم که باید برای ایجاد پلی میان دو کشور در دوران تحریم نفش مهمی را ایفا کنم".

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که با اخذ مجوز از سوی دولت امریکا، شین به بانک مرکزی ایران کمک کرد تا حساب سپرده ای را در بانک صنعتی "ووری" کره جنوبی باز کند. این نشریه می افزاید:"دولت کره جنوبی و بانک مرکزی ایران بر این اساس یک سیستم کلیرینگ برای کمک به 23 هزار شرکت کوچک کره ای و صادرات محصولات به ایران را فراهم کردند. او در این راستا از تعدادی از روزنامه نگاران کره ای نیز خواست تا در قبال ایران و جایگاه آن در منطقه و سیاست های داخلی و خارجی اش اطلاعات لازم را به افکار عمومی کره جنوبی ارائه کنند تا تبلیغات غلط رسانه های غربی را خنثی کنند".

&nbsp

اخبار,اخباراقتصای , روابط  ایران و کره جنوبی

;تایمز کره جنوبی در ادامه اشاره می کند که "شین" این ادعا که ایران قصد توسعه طلبی را دارد رد کرده و می گوید:"ایران مردمانی صلح طلب دارد و تمایل بسیار کمی به درگیری با کشورهای همسایه دارد. او می گوید که قرار گرفتنش در کنار ایران سبب شده بود تا اتهام لابی گری به او وارد شود و میزان اسیب پذیری وی در شغلش افزایش یابد".

 آقای شین اشاره می کند که لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی کره ای در ایران محبوب هستند. او پیش بینی کرده که لوازم ارایشی و پوشاک کره ای نیز احتمالا از جمله اقلامی باشند که در دوران پسا تحریم از سئول به تهران صادر می شوند. او البته معتقد است که اگر بازرگانان کره ای بخواهند بدون شراکت با طرفین ایرانی در ایران کار کنند فرصت هایی را از دست خواهند داد. وی در این باره می افزاید:"فکر می کنم در حال حاضر زمان آن رسیده که بازرگانان کره ای درباره چکونگی مشارکت با شرکت های ایرانی برای استفاده از بازار ایران فکر کنند. آنان می توانند با انتقال فناوری یا سرمایه گذاری در این زمینه با شرکت های ایرانی به آن ها نیز سود برسانند".
 
او هم چنین به رییس جمهوری کره جنوبی توصیه کرده که به فکر اعزام یک فرستاده ویه برای گسترش روابط تهران – سئول به ایران باشد.

 

  اخبار اقتصادی -  خرداد


ویدیو مرتبط :
آموزش 0 تا 100 فتوشاپ : ابزار تیره و روشن‌ کننده و اسفنج (dodge & burn & sponge) | قسمت 50

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: فلسطین باید به عضویت کامل سازمان ملل درآید/تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از نزدیک شدن روابط تهران- واشنگتن



وزیر امور خارجه فلسطین,ظریف,جنبش عدم تعهد

نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد
ظریف: فلسطین باید به عضویت کامل سازمان ملل درآید

جلسه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، روز پنجشنبه به وقت محلی در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

 جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، هند، کلمبیا، زیمباوه، مصر، مالزی، اندونزی، کوبا، الجزایر، بنگلادش، سنگال و آفریقای جنوبی اعضای سیزده‌گانه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد را تشکیل می‌دهند.

در این نشست که وزرا و نمایندگان عالی کشورهای عضو حضور داشتند، اعلامیه کمیته درباره مسائل فلسطین به تصویب اعضا رسید.

محمدجواد ظریف رئیس جلسه کمیته فلسطین با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد بطور سنتی از آرمان فلسطین حمایت کرده است، تصریح کرد که ما آماده ارائه هرگونه حمایت از فلسطین در مجامع بین‌المللی هستیم.

وی با اشاره به عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان عضو ناظر، تاکید کرد: فلسطین باید به عضویت کامل سازمان ملل درآید و جنبش عدم تعهد در این خصوص سابقه طولانی دارد.

وزیر امور خاجه کشورمان افزود: باید کمک شود تا پروسه عضویت فلسطین تکمیل شود.

در این جلسه همچنین وزیر امور خارجه فلسطین، آخرین تحولات فلسطین را تشریح کرد و اعضا چگونگی راه‌های کمک به حل مسأله فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

اعضای کمیته همچنین درباره تحولات جاری فلسطین از جمله شهرک‌سازی توسط رژیم اشغالگر قدس و نحوه جلوگیری از آن، زندانیان فلسطینی از جمله کودکان، حملات رژیم صهیونیستی به اماکن مقدسه، مساجد و مدارس سخنرانی کردند.

تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از نزدیک شدن روابط تهران- واشنگتن

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دنبال ممانعت از نزدیکی روابط تهران –واشنگتن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو فردا (شنبه) به نیویورک می‌رود تا علاوه بر سخنرانی در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دیدار و مانع از نزدیکی روابط غرب به ویژه آمریکا با ایران شود.

بنابرگزارش روزنامه‌ الحیات چاپ لندن، این رسانه‌ها اعلام کردند که نتانیاهو دوشنبه آینده با اوباما دیدار خواهد داشت و سه‌شنبه نیز در مجمع عمومی سخنرانی می‌کند، هم‌چنین انتظار می‌رود که با بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل و تعدادی از رهبران یهودی آمریکا ملاقات داشته باشد.

گمانه‌زنی‌ها در سرزمین‌های اشغالی بر این است که نتانیاهو در سخنانش در مجمع عمومی بر برنامه‌ هسته‌یی ایران و مذاکرات فلسطینی- اسراییلی متمرکز شود.

بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی، در رابطه با ایران، نتانیاهو به شکست در مذاکرات قبلی میان آمریکا و کره شمالی اشاره خواهد کرد و به طرف آمریکایی خواهد گفت که بهتر است تفاهمی با ایران صورت نگیرد تا به معامله بدی تبدیل نشود.

به نوشته الحیات، با توجه به دیدارهای میان وزیر امورخارجه ایران و کشورهای 1+5، رژیم صهیونیستی با نگرانی بسیاری تحولات و پیشرفت‌های حاصله اخیر در نزدیکی روابط تهران و غرب را دنبال می‌کند

 

و علاوه بر آن نسبت به نتایج تبلیغات رسانه‌ای حسن روحانی، رییس جمهور ایران و گفت‌وگوهایش با رسانه‌های مطرح آمریکا و تاثیرگذاری آن بر حل مساله‌ هسته‌یی ایران بدون فشار آوردن به تهران برای توقف همه فعالیت‌های هسته‌یی‌اش آن‌گونه که رژیم صهیونیستی خواهان آن است، نگران است.

روزنامه‌ی یدیعوت آحارانوت نیز در شماره اخیر خود نسبت به احتمال موفقیت نتانیاهو ابراز تردید کرد و به نقل از یک مقام در دولت آمریکا نوشت که فضا در واشنگتن حاکی از باز شدن صفحه جدیدی از روابط با تهران بعد از گذشت 34 سال است.

شمعون شفر، تحلیلگر سیاسی این روزنامه نیز ابراز امیدواری کرد که نتانیاهو همانند سخنرانی سال گذشته‌اش در سازمان ملل بمبی را نقاشی نکند./ایسنا