اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش مسکو برای تصویب قطعنامه‌ای جدید در زمینه "مبارزه با تروریسم"



اخبار,اخبار بین الملل,میخائیل بوگدانف

وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) میزبانی نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مقابله با تروریسم را برعهده دارد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، درگیری‌ها در سوریه، عراق و آفریقا باعث مهاجرت گسترده مردم به اروپا شده است و همین مساله مهاجرت موضوع نشست سطح بالای امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست سالانه وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

در همین حال سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه میزبانی نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مقابله با تروریسم را برعهده دارد. مساله فلسطین - اسرائیل نیز در دستور کار خواهد بود و گروه چهار جانبه صلح خاورمیانه متشکل از سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه نخست دیداری خواهند داشت و سپس با کشورهای خاورمیانه درباره احیای مذاکرات صلح به گفت‌وگو می‌نشینند.

در این راستا میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که کشورش امروز پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درباره "مبارزه با تروریسم" مطرح خواهد کرد.

مسکو این پیش‌نویس را بنا به درخواستش در زمینه بررسی راههای مقابله با داعش در سوریه و عراق مطرح خواهد کرد.

بوگدانف افزود: ما در این نشست طرح‌هایی را به رای خواهیم گذاشت.

اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آموزش 0 تا 100 فتوشاپ : ابزار تیره و روشن‌ کننده و اسفنج (dodge & burn & sponge) | قسمت 50

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ "اتاوا" به تلاش ایران برای حفظ حقوق بومیان کانادا: پیشنهاد و پیگیری تصویب قطعنامه جدید علیه ایران



پاسخ "اتاوا" به تلاش ایران برای حفظ حقوق بومیان کانادا: پیشنهاد و پیگیری تصویب قطعنامه جدید علیه ایران

برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله کوبا و ونزوئلا ، کره شمالی ، چین ، روسیه و سوریه از جمله کشورهایی بودند که به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران رای منفی دادند.کمیته مجمع عمومی ملل متحد روز سه شنبه پیش نویس قطعنامه ای در محکومیت وضعیت حقوق بشر در سه کشور ایران ، سوریه و کره شمالی را به تصویب رساند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران قطعنامه حقوق بشری ایران که با پیشنهاد کانادا مطرح شد با 83 رای مثبت ، 31 رای منفی و 68 رای ممتنع به تصویب رسید.

برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله کوبا و ونزوئلا ، کره شمالی ، چین ، روسیه و سوریه از جمله کشورهایی بودند که به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران رای منفی دادند.

در این قطعنامه که به شکل کم سابقه ای به مسایل سیاست داخلی ایران ورود شده ، خواستار برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری در بهار سال آینده شده و از حکومت ایران خواسته تا با احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل درامور ایران همکاری کند.

همچنین این قطعنامه از ایران خواسته تا آنچه را که زندانیان سیاسی و عقیدتی خوانده از زندان ها آزاد کند.

محمدخزاعی نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به تصویب قطعنامه آن را "جهت دار و سیاسی" خواند.

نماینده ایران با اشاره به اینکه متن این قطعنامه با واقعیت‌های جامعه ایران هماهنگی ندارد، افزود: هدف دولت کانادا در تهیه پیش نویس این قطعنامه سوء استفاده از ساز و کارهای حقوق بشر علیه ایران است.

کانادا که در سال های گذشته روابط متشنجی با ایران داشته جلودار و پیشنهاد دهنده اصلی تصویب این قطعنامه علیه ایران بود.

دولت اوتاوا اعلام کرده است که سیاست این کشور در مجامع بین المللی مقابله با برنامه هسته ای و انتقاد از وضعیت جاری حقوق بشر در ایران خواهد بود.

در هفته های گذشته ایران میزبان رییس جامعه بومیان کانادا در تهران بود و این مساله آزردگی دولت اوتاوا را موجب شد. دولت کانادا به رهبر بومیان این کشور توصیه کرده بود که از سفر به ایران خودداری کند.

کمیته مجمع عمومی ملل متحد همچنین پیش نویس قطعنامه ای را در محکومیت وضعیت حقوق بشر در سوریه به تصویب رساند که این قطعنامه با 132 رای موافق ، 12 رای مخالف و 35 رای ممتنع به تصویب رسید.

قطعنامه وضعیت حقوق بشر در سوریه در مقایسه با سال گذشته با  10 رای بیشتر به تصویب رسید.

گفتنی است دولت امریکا با تعلل در صدور ویزای هیات ایرانی ، مانع شرکت مسوولان کشورمان در نشست کمیته حقوق بشر سازمان ملل شد./عصرایران