اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش روسیه و آمریکا برای توافق با ایران


'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه امروز (شنبه) گفت: مسکو و واشنگتن مصمم هستند با تمام توان خود برای دست یافتن به توافق هسته ای با ایران پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر (3 آذر) تلاش کنند.

خبرگزاری ایرنا: 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه امروز (شنبه) گفت: مسکو و واشنگتن مصمم هستند با تمام توان خود برای دست یافتن به توافق هسته ای با ایران پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر (3 آذر) تلاش کنند.

لاوروف بعد از دیدار با 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه گفت: ما با آمریکایی ها نظرمشترکی داریم مبنی بر اینکه هر چه در توان داریم برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر به کار بندیم.

وی افزود: شش کشور و ایران مذاکراتی را برای تبیین نظام تضمین دهنده مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران در ازای لغو تدریجی و کامل تحریم های بین المللی علیه این کشور برگزار می کنند و چنین توافقی بین طرفین باید پیش از 24 نوامبر به دست آید.

نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه در این هفته در پکن در چین برگزار می شود و بعد از آن روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری نشست سران اقتصادی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا -اقیانوسیه برگزار خواهدشد.

در این نشست ها با مشارکت 21 کشور، مسائل اقتصادی و تلاش های بین المللی برای مهار ویروس همه گیر ابولا، وضعیت اوکراین و دیگر موضوعات جهانی بررسی می شود.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق نفتی ایران و روسیه



اخبار,اخبار سیاست خارجی,قرارداد نفتی ایران و روسیه

 
اخبار سیاست خارجی - تلاش کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق نفتی ایران و روسیه

بازتاب محکومیت قطعنامه اخیر پارلمان اروپا از سوی ایران، طرح دو سناتور آمریکایی برای اقدام علیه قرارداد نفتی ایران و روسیه، بازداشت چند تن در اسپانیا به جرم تلاش برای ارسال اقلام ممنوعه به ایران، بازتاب خبر دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در خوزستان و سخنان وزیر کشور ایران درباره ماجرای مرزبان های ایرانی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک ، موضوع محکومیت قطعنامه پارلمان اروپا از سوی ایران، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات قرار گرفته است. روزنامه «گالف تودی» در این زمینه می نویسد در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای، ایران اقدام پارلمان اروپا در صدور قطعنامه درباره ایران را محکوم کرده است. در عین حال، این روزنامه اشاره می کند که اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران ابراز امیدواری کرده اند در دور جدید گفت و گوها، پیشرفت لازم حاصل شود و از این طریق بتوان روند تدوین یپش نویس توافقنامه هسته ای را آغاز نمود. گالف تودی همچنین به برگزاری ضیافت شام میان روسای هیئت مذاکره کننده ایران و 1+5 اشاره کرده است.

در همین حال، روزنامه «جروزالم پست» خبر داده که نمایندگان کنگره آمریکا برای نشان دادن واکنشی تند علیه توافق نفتی ایران و روسیه آماده می شوند. به نوشته این روزنامه، دو سناتور آمریکایی که پیش از این نیز خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران در زمان مذاکرات بودند، از باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور خواسته اند در صورت نهایی شدن توافق نفتی میان ایران و روسیه، محدودیت های بیشتری علیه ایران وضع شود. رابرت منندز و مارک کرک گفته اند در صورت انعقاد این قرارداد، آمریکا باید تحریم های برداشته شده را مجدداً وضع کرده و بر خریداران نفت ایران فشار وارد کند تا از خرید خود بکاهند.

از سوی دیگر، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» از بازداشت چند نفر در اسپانیا به اتهام تلاش جهت ارسال قطعات موشکی به ایران خبر داده است. به نوشته این سایت، پلیس اسپانیا اعلام کرده چهار نفر را دستگیر کرده که قصد داشته اند ماشین آلات صنعتی قابل استفاده در صنایع موشکی را به ایران ارسال کنند. در بیانیه پلیس اسپانیا آمده این ماشین آلات که سال گذشته از انگلیس وارد این کشور شده اند، دارای قابلیت استفاده دوگانه (قابلیت استفاده در صنایع نظامی و غیرنظامی) را دارند و فروش آن ها به ایران بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل منع شده است. 

در میان دیگر مطالب، خبر شناسایی و دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در خوزستان، مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری کویت در این زمینه می نویسد سپاه پاسداران ایران اعلام کرده یک هسته تروریستی را که قصد انجام اقدامات خرابکارانه در بخش های مختلف کشور را داشته دستگیر کرده است. این خبرگزاری ضمن اشاره به دستگیری اعضای تیم تروریستی مذکور در استان خوزستان، می نویسد بنا بر اعلام سپاه پاسداران، اعضای این تیم به ارتباط خود با شبکه های جاسوسی خارجی و سرویس های جاسوسی متعلق به دشمنان ایران اعتراف کرده اند.

در نهایت، در مطلبی مربوط به ماجرای مرزبان های ایرانی، روزنامه «پاکستان تودی» سخنان وزیر کشور ایران را بازتاب داده که خواستار ادای توضیح از سوی پاکستان درباره خبر شهادت یکی از مرزبان های ایرانی شده است. این روزنامه می نویسد عبدالرضا رحمانی فضلی روز گذشته گفته پاکستان باید درباره شهادت یکی از مرزبان های ایرانی توسط گروهک ترویستی جیش العدل در پاکستان توضیح بدهد. در عین حال، وی تأکید کرده که ایران هنوز نمی تواند خبر شهادت مرزبان مذکور را به طور رسمی تأیید نماید.
اخبار سیاست خارجی - تابناک