اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش دولت برای افزایش 4.5 برابری قیمت‌ها


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از توافقات نسبی در جلسات مشترک دولت و مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و درآمد بیش‌از 100 هزار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: دولت قصد دارد به طور متوسط قیمت حامل‌های انرژی را تا 5/ 4برابر افزایش دهد.

خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از توافقات نسبی در جلسات مشترک دولت و مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و درآمد بیش‌از 100 هزار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: دولت قصد دارد به طور متوسط قیمت حامل‌های انرژی را تا 5/ 4برابر افزایش دهد.

اسماعیل جلیلی در پاسخ به این سوال که آیا دولت و مجلس در نشست‌های مشترک بر سر اجرای هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم به توافقی رسیدند، گفت: توافقات به سمتی می‌رود که دولت بتواند برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به درآمد بیش‌از 100 هزار میلیارد تومانی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی برسد.


وی ادامه داد: این درآمد نسبت به شرایط فعلی یعنی حدود افزایش 5/4 برابری در قیمت حامل‌های انرژی و به احتمال زیاد دولت در لایحه بودجه 92 این رقم را جزو پیش‌بینی‌های خود لحاظ خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: درآمد امسال دولت از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی کمتر از 30 هزار میلیارد تومان بوده است. فاصله بین تا 100 هزار میلیارد تومان فاصله زیادی است و مجلس قطعا مخالف این رشد ناگهانی است و در صورتیکه چنین پیشنهادی در صحن مجلس مطرح شود، اکثریت مجلس با آن مخالفت می‌کنند هر چند که اکثریت نمایندگان حاضر در نشست مشترک دولت و مجلس به این نظر دولت نزدیک شدند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه دولت بخواهد بیش از 100 هزار میلیارد تومان درآمد از هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم داشته باشد، نرخ حامل‌های انرژی به صورت ترکیبی و به طور میانگین 5/4 برابر رشد خواهد داشت، اما اینکه هر کدام از حامل‌های انرژی چه قیمتی داشته باشد، این به اختیار دولت است.

جلیلی گفت: دولت تلاش می‌کند بحث افزایش حامل‌های انرژی را حتما در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند اهداف خود را در کسری بودجه و همچنین اجرای فاز دوم هدفمندی پیاده کند. از طرف دیگر مجلس به دلیل دغدغه‌هایی که در حوزه معیشت مردم از قبیل گرانی و تورم دارد، چنین درآمدی را تهدید می‌داند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: تعدادی از نمایندگان حاضر در جلسات مشترک مجلس و دولت از جمله چند چهره شاخص اقتصادی از شب سه‌شنبه این جلسات را ترک کردند، چون معتقدند دولت تلاش دارد نظر خود را به جمع تحمیل کند.


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت بنزین، آزمونی برای دولت روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش دولت برای افزایش 4.5 برابری قیمت‌ها/ اقتصاددانان جلسه را ترک کردند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

تلاش دولت برای افزایش 4.5 برابری قیمت‌ها/ اقتصاددانان جلسه را ترک کردند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از توافقات نسبی در جلسات مشترک دولت و مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و درآمد بیش از 100 هزار میلیارد تومانی خبر داد و گفت دولت قصد دارد به طور متوسط قیمت حامل های انرژی را تا 4.5 برابر افزایش دهد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سوال که آیا دولت و مجلس در نشست های مشترک بر سر اجرای هدفمندی یارانه ها در فاز دوم به توافقی رسیدند، گفت: توافقات به سمتی می رود که دولت بتواند برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به درآمد بیش از 100 هزار میلیارد تومانی ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی برسد.

وی ادامه داد: این درآمد نسبت به شرایط فعلی یعنی حدود افزایش 4.5 برابری در قیمت حامل های انرژی و به احتمال زیاد دولت در لایحه بودجه 92 این رقم را جزو پیش بینی های خود لحاظ خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: درآمد امسال دولت از هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی کمتر از 30 هزار میلیارد تومان بوده است. فاصله بین  تا 100 هزار میلیارد تومان فاصله زیادی است و مجلس قطعا مخالف این رشد ناگهانی است و در صورتیکه چنین پیشنهادی در صحن مجلس مطرح شود، اکثریت مجلس با آن مخالفت می کنند هر چند که اکثریت نمایندگان حاضر در نشست مشترک دولت و مجلس به این نظر دولت نزدیک شدند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه دولت بخواهد بیش از  100 هزار میلیارد تومان درآمد از هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم داشته باشد، نرخ حامل های انرژی به صورت ترکیبی و به طور میانگین 4.5 برابر رشد خواهد داشت، اما اینکه هر کدام از حامل های انرژی چه قیمتی داشته باشد، این به اختیار دولت است.

جلیلی گفت: دولت تلاش می کند بحث افزایش حامل های انرژی را حتما در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند اهداف خود را در کسری بودجه و همچنین اجرای فاز دوم هدفمندی پیاده کند. از طرف دیگر مجلس به دلیل دغدغه هایی که در حوزه معیشت مردم از قبیل گرانی و تورم دارد، چنین درآمدی را تهدید می داند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: تعدادی از نمایندگان حاضر در جلسات مشترک مجلس و دولت از جمله چند چهره شاخص اقتصادی از شب گذشته این جلسات را ترک کردند، چون معتقدند دولت تلاش دارد نظر خود را به جمع تحمیل کند./مهر