اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش برای شناسایی عامل اسیدپاشی


فرمانده نیرور انتظامی در خرم‌آباد گفت: تلاش‌ها برای شناسایی عامل اسیدپاشی اصفهان ادامه دارد.

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیرور انتظامی در خرم‌آباد گفت: تلاش‌ها برای شناسایی عامل اسیدپاشی اصفهان ادامه دارد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم گفت: از زمان وقوع حادثه کار را با جدیت پیگیری کردیم، بهترین و مجرب ترین کارگاهان سازمان را در حوزه جناحی به اصفهان اعزام کردیم و سردار اشتری جانشین ناجا هم دو شب گذشته اصفهان بودند، جلسات متعدد برگزار و موضوع در حال پیگیری است.

او گفت: هر زمان پرونده به نتیجه برسد نتیجه را اعلام می‌کنیم اما ما با کنترل‌های انتظامی و تشدید اقدامات و مراقبت‌ها تلاش‌مان بر این است تا کشف این مجرم از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ارزیابی استان‌ها را پیرامون رشد و تعالی فردی و سازمانی در نیروی انتظامی پیگیری می‌کنیم که عمدتا ارزیابی شاخص‌های مولفه‌های قدرت در عوامل ناپیدا است.

او گفت: تجهیزات و نیروی انسانی یک بعد ارزیابی است، بعد دیگر نیز سطح دانش، بهره‌برداری در سازمان، بصیرت، رعایت حقوق شهروندی و مدیریت کیفیت در نیروی انتظامی، جلوگیری از فساد و ارزیابی سلامت سازمانی، اعتماد مردم و اعتماد عمومی است.

سردار احمدی‌مقدم گفت: استان لرستان به عنوان نهمین استانی است که مورد ارزیابی قرار گرفته که بقیه استان‌ها را سعی می‌کنیم تا چند ماه آینده ارزیابی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون کنترل‌های مرزی گفت: همه امکانات نیروی انتظامی، سپاه و ارتش امروز متوجه مرزها است، مراقبت‌ها و هماهنگی‌ها در اوج است و ما تهدیدات را درک می‌کنیم، تلاش دشمن بر این است که ایران در این ناامنی‌های منطقه امن و آرام نبوده و مرکز اتکایی برای همه کشورها نباشد؛ امروز به واقع امنیت کشور سبب حسادت دشمنان است و از همین رو آنان تلاش می‌کنند که ایران آرام نباشد.

او گفت: گروه‌های تروریستی هم گاهی تحرکاتی دارند ولی سرمایه‌گذاری‌ها در مرز با قوت بیشتری ادامه دارد، دولت در سال گذشته 100 درصد اعتبارات مرز را اختصاص داد، امسال هم قول داده که دوباره 100 درصد اعتبارات مرز را تخصیص دهد.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: علاوه بر این امکانات نیروی انتظامی و سپاه برای جاده‌های مرزی در شرق کشور و تکمیل انسداد مرز در صحنه وارد شده و کار با سرعت در حال پیشرفت است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: جای نگرانی در مرزها نیست، واحدهای مرزی در آمادگی هستند و تمام امکانات برای کمبود‌ها بسیج شده است.

او گفت: امروز در هیچ جای ایران جایی نیست که برای پیشرفت و سرمایه گذاری امنیت نباشد، ایران جزو امن‌ترین کشورهای دنیا است و هر فرد کارآفرین و سرمایه‌گذاری در هر نقطه‌ای از مرز بخواهد سرمایه‌گذاری کند ما امنیت آن را تضمین می‌کنیم؛ امیدواریم که رونق اقتصادی در مرزها به امنیت بیشتر مرزها کمک کند.

سردار احمدی مقدم در ادامه سخنانش با بیان اینکه پدافند غیرعامل در نیروی انتظامی بومی‌سازی شده است، گفت: پدافند غیرعامل به معنای پایدارسازی سیستم‌ها در جنگ و بحران‌ها است یعنی دفاع غیر مسلحانه برای کاهش آسیب‌پذیری‌ها.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در ارتباط با قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر از سوی نمایندگان مجلس در حال بررسی و اتمام است، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از نظرات نیروی انتظامی هم استفاده کردند؛ به‌هرحال بنده فکر می‌کنم از این قانون باید به عنوان فرصت استفاده کنیم، باید وظایفی که مردم و دولت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برعهده دارند را قانون‌مند کنیم.

او گفت: باید از افراط و تفریط جلوگیری شود، وظیفه مردم براساس فتوای مقام معظم رهبری دو چیز است که نخست باید رفتار درست را با عمل و رفتار ترویج کنیم و سپس با تذکر لسانی و زبان نرم امر به معروف کنیم.

سردار احمدی مقدم گفت: اگر قانون حدود را مشخص کند هم آمران به معروف و ناهیان از منکر تکلیف خود را می‌دانند و هم مردم حقوق خود را می‌دانند، از سویی ما نیز در حمایت از این ناهیان و آمرانی که مورد تعرض قرار می‌گیرند تکلیف خود را می‌دانیم.


ویدیو مرتبط :
عامل حمله انتحاری سوروچ در ترکیه شناسایی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسایی عامل اسیدپاشی روز گذشته تهران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار اجتماعی - شناسایی عامل اسیدپاشی روز گذشته تهران

براساس برخی اخبار منتشره، حادثه اسید پاشی روز گذشته در منطقه غرب تهران روی داده است. .

یک مقام آگاه با اشاره به حادثه اسیدپاشی روز گذشته تهران، گفت: اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری عامل این حادثه انجام شده است.

این مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود، عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خوشبختانه دراین حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است.

براساس برخی اخبار منتشره، حادثه اسید پاشی روز گذشته در منطقه غرب تهران روی داده است. 

اخبار اجتماعی - ایرنا