اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش برای خاموش کردن چراغ اصلاحات



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کنگره اراده ملت 27 بهمن برگزار می‌شود اعلام حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات 

آرمان-  دبیر کل حزب اراده ملت ایران از برگزاری کنگره این حزب در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه امسال خبر داد. برگزاری کنگره احزاب اصلاح‌طلب این نوید را می‌دهد که آنها حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت.

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، حضور اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی کشور کمرنگ شد به نحوی که آنها در انتخابات مجلس نهم هم به‌صورت منسجم و سازمان‌یافته حضور نداشتند و اصلاح‌طلبانی که قصد ورود به انتخابات نهمین دوره مجلس را داشتند، به‌صورت انفرادی به این رقابت‌ها وارد شدند اما کنگره اخیری که به نام مردمسالاری برگزار شد کنگره‌ای بود که اصلاح‌طلبان در آن حضور یافتند و بار دیگر به سیاست سلام دادند.

اکنون نیز یک حزب دیگر اعلام کرده که می‌خواهد کنگره سراسری برگزار کند تا اصلاح‌طلبانی که نتوانستند در کنگره بزرگ اصلاح‌طلبان حضور داشته باشند، در این مراسم گردهم بیایند و پس از مدت‌ها درمورد آینده سیاسی طیف خود به تصمیم‌گیری بپردازند.

تلاش برای خاموش کردن چراغ اصلاحات

برخی تندروهای اصولگرا، برای عدم ورود اصلاح‌طلبان اعلام کردند که آنها مشی خودداری از حضور در رقابت‌های سیاسی را دنبال می‌کنند و باید با خودمان به رقابت بپردازیم.

این گروه به رقابت اگرچه اعتقاد نداشتند اما برای اینکه در مقابل چشم هواداران اندک و افکار عمومی گسترده در معرض این سوال قرار نگیرند که قرار است در چه رقابتی به کرسی‌های قدرت برسید، ترتیبی دادند تا اصولگرایان به چند بخش تقسیم شده و باهم به رقابت بپردازند تا به نوعی با یک تیر، دو نشان بزنند؛ اول اینکه می‌توانند به افکار عمومی القا کنند که در رقابت با رقیب به قدرت می‌رسند البته غافل بودند که افکار عمومی به‌خوبی رقابت با خودی و رقابت با رقیب را تشخیص خواهد داد، دوم اینکه به نوعی نام اصلاح‌طلبان را از اذهان پاک کنند و مردم کمتر به رقیب سنتی آنها بیندیشند، اما بازهم غافل هستند که در این روزها مردم درحال مقایسه شرایط خود در زمان تصدی مناصب اجرایی از سوی اصولگرایان با زمان روی کار بودن مدیران اجرایی اصلاح‌طلب هستند و هیچ‌گاه مشی اصلاح‌طلبی را فراموش نخواهند کرد.

اصولگرایان نمی‌خواهند اصلاح‌طلبان وارد رقابت سیاسی شوند چراکه به‌خوبی آگاه هستند با ورود رقیب سنتی به میدان، عمق اختلافات آنها در نزد افکار عمومی مشخص‌تر خواهد شد و در آن زمان باید پاسخگوی عملکرد خود در این سال‌ها باشند.

درنهایت اصلاح‌طلبان که میدان اجرایی کشور را در این سال‌ها به اصولگرایان سپرده بودند، ظاهرا بار دیگر می‌خواهند بیایند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند. شورای شهر و ریاست‌جمهوری دو میدان بزرگی است که آنها می‌توانند در آن اندیشه‌های اصلاح‌طلبی را اجرا کنند و در اولین گام کنگره‌هایی برگزار می‌کنند که کنگره حزب اراده ملت یکی از آنها است.

کنگره‌ای با حضور شخصیت‌های برجسته

دبیرکل این حزب با اعلام خبر برگزاری کنگره حزب اراده ملت ایران تصریح کرد: در این کنگره شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب نیز حضور خواهند داشت.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین با بیان اینکه از هفته گذشته فرد جدیدی ریاست دوره‌ای شورا را برعهده گرفته است، افزود: از هم‌اکنون اخبار مربوط به شورای هماهنگی از طریق وی اعلام خواهد شد. گفتنی است پیش از این نیز قرار بود در تاریخ ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه کنگره سراسری اصلاح‌طلب به همت شورای هماهنگی برگزار شود که به تعویق افتاد و تاکنون نیز تاریخی برای برگزاری آن اعلام نشده است./آرمان

 


ویدیو مرتبط :
چراغ سبز آپارات ،به حرکت چراغ خاموش آرین نیشنز!!!قسمت 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای شاد بودن چراغ ها را خاموش کنید



 

 

برای شاد بودن چراغ ها را خاموش کنید

 

اغلب برای داشتن خوابی راحت توصیه می شود که چراغ ها را خاموش کنید.اخیرا محققان برای شاد بودن نیز همین کار را توصیه می کنند. نور چراغ در طول شب، نخست متابولیسم و سپس هیپوکامپ مغز را بهم می ریزد.

 

خوابیدن در تاریکی مطلق از اهمیت بالایی بر خوردارد است. این کار برای داشتن خوابی راحت و سلامت روانی لازم است. یک گروه از محققان آمریکایی روی همستر ها مطالعاتی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که نور حتی به میزان اندک، متابولیسم مغز این جونده ها را بر هم می ریزد.

 

در هنگام شب، نور ضعیف تغییراتی در هیپوکامپ این جونده ها ایجاد می کند. این گفته ها نتیجه پژوهش محققان دانشگاه ایالات اوهایو است که در کنگره ی سالانه ی la Society for Neuroscience در سن دیگو ارائه شد.در این پژوهش برای گروه ی از همستر ها خوابی به مدت 8 ساعت در تاریکی مطلق فراهم شد و گروه دیگر را در نوری برابر با نور تلویزیون روشن در شب قرار دادند.

 

نتیجه اینکه در گروه دوم بیشتر علائم افسردگی ملاحظه شد. تغییرات مشاهده شده در سطح هیپوکامپ این جونده ها مربوط به ترشح ملاتونین است.این هورمون بیشتر در شب و تاریکی تولید می شود. پژوهش مذکور تکمیل کننده ی پژوهش های قبلی است که نشان داده بودند نور زیاد و مداوم در طول شب باعث ایجاد افسردگی در موش ها می شود. همچنین مطالعه دیگری تاثیرهمین شرایط را در بروز اظافه وزن به اثبات رسانده بود.

sciences