اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش برای تغییر برنامه لیگ قهرمانان آسیا


مسوولان سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال برای کمک هرچه بیشتر به آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی برزیل سعی می‌کنند که موافقت AFC را برای تغییر برنامه لیگ قهرمانان آسیا جلب کنند.

ایسنا: مسوولان سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال برای کمک هرچه بیشتر به آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی برزیل سعی می‌کنند که موافقت AFC را برای تغییر برنامه لیگ قهرمانان آسیا جلب کنند.

 پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، کارلوس کی‌روش برنامه‌ای را جهت آماده‌سازی تیم ملی برای حضور بهتر در جام جهانی به سازمان لیگ ارائه داد تا این سازمان هم براساس آن، برنامه لیگ برتر را طراحی کند. در نتیجه برنامه‌ای متشکل از بازی‌های لیگ برتر، جام حذفی و اردوهای تیم ملی طراحی شد و در اختیار همه قرار گرفت.

مشکل از جایی شروع شد که اولین اردوی تیم ملی به دلیل آنچه «بی‌پولی فدراسیون» عنوان شده بود لغو شد. با لغو دومین اردوی تیم ملی مشکلات بیشتر هم شد تا سرمربی پرتغالی تیم ملی از ناهماهنگی‌ها و بی‌برنامگی‌ها شکایت کند.

در ادامه کار، مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند که از هر راهی که ممکن است به تیم ملی کمک کنند و به این ترتیب بود که پای سرپرست وزارت ورزش و جوانان به مساله تیم ملی باز شد تا مشکل مالی فدراسیون از مرجع بالاتر حل و فصل شود. نتیجه جلسه‌ای که در اتاق وزیر ورزش و با حضور کفاشیان و کی‌روش تشکیل شد این بود که رییس فدراسیون فوتبال از حل مشکلات فدراسیون خبر دهد و کی‌روش هم بگوید که وزارت ورزش را با امید ترک می‌کند!

به گزارش ایسنا، ماجرا به همین جا ختم نشد چون هنوز هم یک مشکل بزرگ بر سر راه آماده‌سازی تیم ملی وجود داشت؛ برنامه لیگ قهرمانان آسیا و زمان پایان فصل سیزدهم لیگ برتر. ماجرا از این قرار بود که سازمان لیگ ابتدا قصد داشت فصل سیزدهم را در تاریخ 29 اردیبهشت 93 تمام کند اما پس از اتفاقات رخ داده درخصوص تیم ملی تصمیم به این شد که تاریخ اتمام لیگ به 25 فروردین‌ماه تغییر کند.

به این ترتیب پس از پایان لیگ، تیم ملی بیش از دو ماه در اختیار کی‌روش قرار می‌گیرد و او می‌تواند برنامه‌هایش را به طور کامل اجرا کند.

کارلوس کی‌روش اما در این باره به سازمان لیگ گفته که فقط در صورتی می‌پذیرد که تیم ملی را در 25 فروردین‌ماه تحویل بگیرد که همه ملی‌پوشان را در اختیار داشته باشد و این یعنی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید در مرحله سوم رقابت‌های فصل آینده این لیگ بدون حضور ملی‌پوشان خود حضور پیدا کنند.

از آنجایی که نمایندگان ایران در آسیا به هیچ عنوان راضی نمی‌شوند که خود را از حضور ملی‌پوشان در رقابت‌های آسیایی محروم کنند و کی‌روش هم به شدت نسبت به وضعیت تیم ملی ابراز نگرانی می‌کند، مهدی تاج، سرپرست سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال در سفری که به مالزی داشته تلاش کرده نظر مسوولان AFC را نسبت به تغییر برنامه لیگ قهرمانان آسیا جلب کند.

تاج در این باره گفته که مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت خود را با تغییر برنامه مرحله سوم لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده اعلام کرده‌اند، به گونه‌ای که این مرحله از رقابت‌ها به جای اردیبهشت‌ماه 93، پس از جام‌جهانی برگزار شود.

مسوولان AFC به تاج گفته‌اند که با این مساله موافق هستند اما نظر مثبت کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این زمینه باید جلب شود. به این ترتیب سازمان لیگ ایران در نامه‌های جداگانه از فدراسیون‌های ژاپن، کره‌جنوبی، ازبکستان و اردن خواسته که موافقت خود را با این تغییر اعلام کنند. تاج حتی گفته که اگر لازم باشد شخصا به ازبکستان سفر می‌کند تا نظر مسوولان فدراسیون فوتبال این کشور را جلب کند.

به نظر می‌رسد کشورهای کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا به دلیل آن که به جام جهانی صعود کرده‌اند با پیشنهاد ایران موافقت کنند اما احتمال اینکه ازبک‌ها نیز با این مساله موافقت کنند،‌ وجود دارد چرا که آنها نیز هنوز شانس حضور در جام جهانی را دارند. با این حال می‌شود با در پیش گرفتن سیاست درست و منطقی این پیشنهاد را در آسیا به کرسی نشاند.

در وضعیت فعلی تیم ملی هرگونه کمک و مساعدت برای بهبود اوضاع مانند کیمیا ارزشمند داست. مسوولان سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهند و سایر نهادها و سازمان‌های مربوط باید در این راه همراه و یاورشان باشند. تیم ملی متعلق به همه ایران است و یقینا هرکاری برایش صورت بگیرد به سود همه کشور خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
برنامه ۹۰ - نتایج و نکات لیگ قهرمانان آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام برنامه زمانی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا/ فینال به صورت رفت و برگشت است



فدراسیون فوتبال,برنامه زمانی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا

اعلام برنامه زمانی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا/ فینال به صورت رفت و برگشت است

سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت:برنامه کامل رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم نهایی رفت و برگشت و تاریخ رقابتهای مراحل یک چهارم، نیمه نهایی و فینال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان و مکان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم نهایی را اعلام کرد.

برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم نهایی به صورت رفت و برگشت بین 16 تیم صعود کرده از بین 32 تیم در مرحله گروهی، به ترتیب زیر اعلام شده است. ( ساعتها به وقت تهران هستند)

مرحله یک هشتم نهایی رفت

سه شنبه – 92/02/24

الجیش قطر- الاهلی عربستان ساعت 20:30 در ورزشگاه الریان قطر

الغرافه قطر- الشباب عربستان ساعت 20:15 در ورزشگاه الغرافه قطر

بوریرام یونایتد تایلند- بنیادکار ازبکستان ساعت 15:30 در ورزشگاه بوریرام تایلند

بیجینگ گوان چین- اف سی سئول کره جنوبی ساعت 16:00 در ورزشگاه بیجینگ چین

چهارشنبه - 92/02/25

الشباب امارات - استقلال ایران ساعت 20:10 در ورزشگاه مکتوم بین رشید

الهلال عربستان - لخویا قطر ساعت 22:30 در ورزشگاه شاهزاده بن فهد

جئونبوک موتوز کره جنوبی - کاشیواریسول ژاپن ساعت 14:30 در ورزشگاه جئونجو ورد کاپ کره جنوبی

سنترال کست مارینرز استرالیا - گوانگجو اورگراند چین ساعت 14:00 در ورزشگاه سنترال کست استرالیا

مرحله یک هشتم برگشت

سه‌شنبه - 92/02/31

الاهلی عربستان - الجیش قطر ساعت 22:15 در ورزشگاه شاه فهد عبدالعزیز

الشباب عربستان - الغرافه قطر ساعت 22:20 در ورزشگاه بین المللی شاه فهد (ریاض)

بنیادکار ازبکستان - بوریرام یونایتد تایلند ساعت 18:30 در ورزشگاه بنیادکار

اف‌سی سئول کره‌جنوبی - بیجینگ گوان چین ساعت 15:00 در ورزشگاه سئول ورد کاپ

چهارشنبه - 92/03/01

استقلال ایران - الشباب امارات ساعت 21:00 در ورزشگاه آزادی تهران

لخویا قطر - الهلال عربستان ساعت 20:00 در ورزشگاه لخویا قطر

کاشیواریسول ژاپن - جئونبوک موتوز کره جنوبی ساعت 14:30 در ورزشگاه هیتاچی کاشیوا

گوانگجو اورگراند چین - سنترال کست مارینرز استرالیا ساعت 16:30 در ورزشگاه گوانگژو

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ برگزاری رقابتهای مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال را اعلام کرده است.

مرحله یک چهارم این مسابقات در دور رفت در تاریخ 30 مرداد 92 و در دور برگشت در تاریخ 27 شهریور 92 برگزار می شود.

همچنین مرحله بازی مرحله نیمه نهایی دور رفت در تاریخ 3 مهر 92 و دور برگشت در 10 مهر 92 برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، فینال این دوره از لیگ قهرمانان آسیا، به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و در یک ورزشگاه و به صورت تک بازی نخواهد بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا چهارتاریخ( دو تاریخ برای رفت و دو تاریخ برای برگشت) را مشخص کرده است. فینال این دوره از مسابقات در مرحله رفت در تاریخ 3 یا 4 آبان 92 و در مرحله برگشت در تاریخ 17 یا 18 آبان 92 برگزار می شود./خبر آنلاین