اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش باراک اوباما برای گشایش راه های ارتباطی جدید میان ایران و آمریکا



اخبار,اخبار سیاست خارجی,باراک اوباما

اخبار سیاست خارجی - تلاش باراک اوباما برای گشایش راه های ارتباطی جدید میان ایران و آمریکا 

یک مقام پنتاگون گفت که وجود کانال های ارتباطی بین تهران و واشنگتن ضرورت پیدا کرده است، چراکه دو کشور در نقاط مشترکی در عراق در حال انجام عملیات هستند.

سی ان ان نوشت: یک مقام نظامی امریکا می گوید که وجود کانال ارتباطی بین ایران و آمریکا ضرورت پیدا کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای باز کردن کانال های جدید ارتباطی با ایران درباره مبارزه با داعش است.

یک مقام پنتاگون گفت که وجود کانال های ارتباطی بین تهران و واشنگتن ضرورت پیدا کرده است، چراکه دو کشور در نقاط مشترکی در عراق در حال انجام عملیات هستند.

یک منبع به سی ان ان گفت که باید وضعیت پروازها در آسمان عراق مشخص شود، تا عملیات های ایران و آمریکا بایکدیگر تداخل پیدا نکند.

افشای این تلاش دولت اوباما پس از انتشار خبر نامه رئیس جمهور آمریکا به رهبر عالی ایران انجام شد.

یک مقام ارشد امریکایی گفت که واشنگتن از طریق عراق با ایران تماس و ارتباط برقرار می کند.

به گفته ی این مقام آمریکایی، گفتگوهای تهران و واشنگتن شامل اقدام نظامی مشترک علیه مواضع داعش نمی شود.

 

اخبار سیاست خارجی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
باراک اوباما: جنایات داعش ارتباطی با اسلام ندارد...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام نوروزی باراک اوباما/ اشاره اوباما به بیتی از "حافظ": تلاش می کنم ایران و آمریکا صلح کنند



باراک اوباما,پیام نوروزی باراک اوباما

رییس جمهور آمریکا هم پیام نوروزی داد!

اشاره اوباما به بیتی از "حافظ": تلاش می کنم ایران و آمریکا صلح کنند/ درباره دشواری بودن غلبه یافتن بر دهه‌ها بی اعتمادی توهم ندارم

اوباما که در این پیام، ظاهراً از مشاور شیرازی اش "والری جارت" بهره جدی برده است، ضمن اذعان به تاریخ و تمدن ملت ایران، به شعری از شاعر بلندآوازه ایرانی "حافظ" اشاره می کند : «درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد، نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد»

انتخاب  :باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا همزمان با عید نوروز، در پیامی ویدیویی اعلام کرد: من همچنان امیدوارم که دو کشور ما بتوانند از تنش را پشت سر گذاشته و فراتر روند.

وی افزود: من همچنان به تلاشم برای رسیدن به آغازی نو میان کشورهایمان ادامه خواهم داد که حاصلش دوستی و صلح میان دو کشورمان باشد

اوباما اضافه کرد: همانگونه که من هرسال به عنوان رئیس جمهور آمریکا انجام داده ام، می‌خواهم از این فرصت برای گفتگوی مستقیم با مردم و رهبران ایران استفاده کنم. از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری من، فرصتی را به دولت ایران (درصورت عمل به مسئولیت‌های بین المللی اش) ارائه داده‌ام!

رییس جمهور آمریکا اضافه کرد: در این صورت فرصتی برای ایجاد روابط تازه میان دو کشور ما امکان پذیر است، و ایران می‌تواند به جایگاه واقعی اش در میان جامعه کشورها بازگردد!

اوباما به دهه ها بی اعتمادی ملت ایران و آمریکا اشاره کرده و می افزاید: من درباره دشواری بودن غلبه یافتن بر دهه‌ها بی اعتمادی توهم ندارم. حل اختلاف‌های زیادی که میان ایالات متحده و ایران وجود دارد نیازمند تلاش‌های جدی و متدوام است.

او مدعی می شود: ایالات متحده ترجیح می‌دهد این مسئله را به طور صلح آمیز و دیپلماتیک حل کند. اگر واقعا آنگونه که ایران می‌گوید – برنامه هسته ایشان مقاصد صلح آمیز دارد – در این صورت اساسی برای راه حل عملی وجود دارد.

اوباما بدون اشاره به همکاری مستمر ایران و سنگ پرانی های افراطیون غربی می گوید: این یک راه حلی است که به ایران دسترسی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای را می‌دهد و همزمان برای همیشه پاسخگوی پرسش‌های جدی جامعه جهانی درمورد ماهیت واقعی برنامه هسته‌ای ایران است. ایالات متحده درکنار سایر اعضای جامعه جهانی آماده است به اینگونه راه حل دست یابد.

وی تصریح کرد: اکنون زمان آن است که دولت ایران برای کاستن تنش گامهای جدی و با معنی بردارد و در جهت توافقی پایدار و درازمدت در زمینه برنامه هسته‌ای حرکت کند.

اوباما که در این پیام، ظاهراً از مشاور شیرازی اش "والری جارت" بهره جدی برده است، ضمن اذعان به تاریخ و تمدن ملت ایران، به شعری از شاعر بلندآوازه ایرانی "حافظ" اشاره می کند : «درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد، نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد»

رییس جمهور آمریکا در پایان می گوید: همزمان با آغاز بهاری تازه، من همچنان امیدوارم که دو کشور ما بتوانند از تنش را پشت سر گذاشته و فراتر روند و من همچنان به تلاشم برای رسیدن به آغازی نو میان کشورهایمان ادامه خواهم داد که حاصلش دوستی و صلح میان دو کشورمان باشد.

این درحالیست که بسیاری از ناظران سیاسی، با اشاره به تغییر لحن اوباما در مورد ایران، نسبت به تغییر مواضع این کشور در قبال تهران، تردید جدی دارند و این پیام را، مشابه پیام های سال های قبل می دانند که تنها با تغییر عبارات و استفاده ی مطلوب از مشاوران ایرانی، درصدد است از طریق «اشاره به هویت ملی و اسلامی ایرانیان» ، از احساسات ملت سوء استفاده کنند./انتخاب