اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش اسراییل برای ربط دادن جنگ دو کره به برنامه اتمی ایران



 

 

تلاش اسراییل برای ربط دادن جنگ دو کره به برنامه اتمی ایران

 

رسانه ها و مقامات اسراییلی در هفته اخیر و همزمان با بالا گرفتن تنش در شبه جزیره کره تلاش کردند تا ارتباطی بین فعالیت های هسته ای ایران و بحران شبه جزیره کره ایجاد کرده و نگرانی خود از برنامه های هسته ای کشورمان را موجه جلوه دهند.

روزنامه های پرتیراژ اسراییلی همچون هاآرتص و جروزالم پست در چند نوبت طی روزهای گذشته با انتشار گزارش هایی با مقایسه آنچه که خطرات برنامه هسته ای ایران می خوانند با آنچه که در شبه جزیره کره می گذرد ، سعی دارند تا این مطلب را القا کنند که اگر ایران نیز همچون کره شمالی به سلاح هسته ای مجهز شود ، رفتاری خصمانه تر از پیونگ یانگ علیه همسایگانش از جمله اسراییل در پیش خواهد گرفت.

در این زمینه حتی آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسراییل در کنفرانس خبری با همتای ایتالیایی خود در قدس ، با صراحت گفت : " اگر جهان نتوانسته جاه طلبی های هسته ای کره شمالی را مهار کرده و این کشور یاغی را سر جای خود بنشاند ،چگونه خواهد توانست از پس ایران بر بیاید؟"

وی با مقایسه برنامه هسته ای و رفتار حکومت ایران با حکومت کره شمالی گفت : بحرانی که در شبه جزیره کره شاهد آن هستیم می تواند به شکلی خطرناک تر در منطقه خاورمیانه با تسلیح اتمی ایران روی دهد.

روزنامه جروزالم پست اسراییل نیز با انتشار مقاله ای با عنوان " چرا گستاخی کره شمالی مایه نگرانی اسراییل است ؟ " نوشت :  " رفتار تهاجمی کره شمالی در برابر همسایه جنوبی خود ثابت کرد که نگرانی های اسراییل از برنامه اتمی ایران بی جهت نیست ".

این روزنامه تصریحا با مقایسه رفتار حکومت ایران با کره شمالی دولت پیونگ یانگ را متهم به حمایت و کمک به برنامه های هسته ای ایران و سوریه کرد.

این روزنامه همچنین  با انتشار مقاله ای با عنوان " وقتی ایران به کره شمالی نگاه می کند " می نویسد که رفتار تهاجمی کره شمالی و عدم عکس العمل مناسب  جهان از ترس سلاح های هسته ای پیونگ یانگ ، حکومت ایران را در اهداف خود در ساخت سلاح های هسته ای مصمم تر می کند.

این روزنامه به هیچ وجه به این مساله اشاره نمی کند که رفتار تهاجمی و وحشیانه اسراییل در غزه و لبنان علیه غیر نظامیان لبنانی و فلسطینی ، آیا به پشت گرمی صدها کلاهک هسته ای این رژیم بوده است یا نه ؟...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
نابودی اسراییل در سی ثانیه - جنگ ایران و اسراییل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع بریتانیا: کره شمالی بس مان است ، ایران نباید اتمی شود!



 

 

وزیر دفاع بریتانیا: کره شمالی بس مان است ، ایران نباید اتمی شود!

 

وزیر دفاع بریتانیا در دیدار اخیر خود از دبی طی اظهاراتی با ابراز نگرانی از برنامه هسته ای ایران به جامعه جهانی نسبت به آنچه كه تبدیل ایران به كره شمالی دیگر خواند ، هشدار داد.

 

لیام فاكس وزیر دفاع بریتانیا كه برای دیدار از نیروهای انگلیسی و مقامات دبی به این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس سفر كرده است ، با اشاره به این موضوع گفت :‌"‌جامعه جهانی نمی تواند بی تفاوت بنشیند و شاهد این باشد كه ایران تبدیل به یك كره شمالی دیگر در منطقه شود".

وی افزود :‌" اگر تنها به تجربه كره شمالی توجه شود ، جامعه جهانی نمی تواند دیگر شاهد تكثیر بیشتر سلاح های هسته ای و آغاز یك رقابت احتمالی تسلیحات هسته ای در منطقه ( خلیج فارس و خاورمیانه ) باشد ".

فاكس با اشاره به اینكه تحریم های بین المللی علیه ایران تاثیر گذر بوده است گفت كه این تحریم ها نه تنها حامل فشار اقتصادی به دولت ایران است بلكه این پیام را انتقال می دهد كه آنها روز به روز در انزوای بیشتری قرار می گیرند.

وزیر دفاع بریتانیا با مقایسه موضع ایران با دیگر كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس گفت : ‌" كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس درباره نقش جهانی خود  سخن می گویند ، درباره اقتصاد جهانی سخن می گویند و به مزیت ها و قابلیت های خود در اقتصاد بین الملل می اندیشند ، در حالی كه ایرانیها می گویند كه ما نمی خواهیم  كشورهای خارجی در این منطقه نفوذ داشته باشند".

اظهارات وزیر دفاع بریتانیا در حالی انجام می شود كه كمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  ایران در هفته جاری با رای به مصوبه ای خواهان قطع روابط ایران با بریتانیا شده است.

جمهوری اسلامی ایران اظهارات مداخله جویانه اخیر سایمون گس سفیر بریتانیا در ایران را  به شدت رد و محکوم می کند. سفیر بریتانیا در اظهاراتی از آنچه كه نقض حقوق بشر در ایران خوانده بود ، انتقاد كرده بود.

دولت ایران همچنین در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ،دولت بریتانیا را به حمایت از معترضان و مخالفان متهم كرده است.