اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش اسرائیل برای وتوی توافق هسته ای ایران در کنگره



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,توافق نهایی مذاکرات هسته ای

کابینه نتانیاهو خود را برای جلوگیری از موافقت کنگره آمریکا با توافق احتمالی هسته ای میان شش قدرت جهانی و ایران آماده می کند

به گزارش  «تیک»، منابع مطبوعاتی و اطلاع رسانی اسرائیل دیروز به نقل از مسئولان سیاسی این رژیم اعلام کردند پنج به علاوه یک و ایران در مذاکرات هسته ای به توافق نهایی خواهند رسید و این توافق از توافق نخست در لوزان سوییس بدتر خواهد بود چون طرف مذاکرات هسته ای با ایران امتیازات بیشتری به این کشور داده است.

این منابع تاکید کردند اسرائیل خود را برای نبرد آتی جهت جلوگیری از تصویب این توافق در کنگره آمریکا آماده می کند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به این که واشنگتن خود را آماده خارج شدن از مذاکرات در صورت لزوم کرده است گفت :«پیشرفت هایی واقعی در خصوص توافق هسته ای با ایران بدست اورده ایم اما هنوز مسائلی دشوار باقی مانده است که باید حل شود.»

یووال اشتاینیتس وزیر انرژی و امور زیربنایی اسرائیل نیز طی روزهای اخیر در دیدار با تنی چند از نمایندگان فرانسوی ، انگلیسی و المانی اعلام کرد شماری نقاط ضعف در توافق وجود دارد.

این منابع افزودند اسرائیل خود را برای مقابله احتمالی با استفاده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از حق وتو در صورت مخالفت کنگره آماده کرده است.


 اخبار سیاست  خارچی  -  تیک 


ویدیو مرتبط :
تلاش اوباما برای جلب نظر کنگره درباره توافق هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین تلاش های اسرائیل برای نابودی توافق هسته ای ایران و 1+5



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,مذاکرات لوزان

مؤاف واردی خبرنگار امور سیاسی کانال دهم تلویزیون اسرائیل گفت:«خبرهایی که از لوزان می رسد برای اسرائیل بسیار بد است. اسرائیل فقط توانست در بندهای کوچکی از توافقنامه تاثیر بگذارد، اما نتوانست تاثیر کلی بر توافقنامه داشته باشد. بنابراین دولت بنیامین نتانیاهو تاثیر خود را از دست داده است وقدرت آن برای جلوگیری از دستیابی به توافقنامه تقریبا به صفر رسیده است.»

شبکه المیادین گزارش داد: اسرائیل آخرین تلاش های خود را برای جلوگیری از دستیابی به توافقنامه هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک در مذاکرات لوزان انجام می دهد.

به گزارش «تیک»، در حالی که دیدارها و مذاکرات دیپلماتیک در لوزان ادامه دارد، اسرائیل پیش از اعلام توافقنامه احتمالی بین ایران و شش کشور بزرگ، تبلیغات گسترده ای را برای هراس افکنی در این باره آغاز کرده است. رسانه های اسرائیلی می گویند این رژیم به تلاش ها در آخرین لحظات برای ایجاد مانع در دستیابی به توافقنامه احتمالی ادامه می دهد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با تکرار هشدارهای خود در مورد توافق با ایران، این حمله تبلیغاتی را آغاز کرد. نتانیاهو از تحولات کنونی در یمن برای رسیدن به هدف خود سوء استفاده کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل تاکید کرد پیش بینی می شود توافقنامه بسیار بدی با ایران امضا شود. تحلیلگران اسرائیلی صرفنظر از نتیجه مذاکرات لوزان معتقدند این رژیم در شرایط دشوار و مشکلی قرار گرفته و توانایی تاثیرگذاری بر آمریکا را از دست داده است. اسرائیل به همین علت تلاش می کند حمایت کشورهای بزرگ را برای تقویت موضع خود جلب کند.

مؤاف واردی خبرنگار امور سیاسی کانال دهم تلویزیون اسرائیل گفت:«خبرهایی که از لوزان می رسد برای اسرائیل بسیار بد است. اسرائیل فقط توانست در بندهای کوچکی از توافقنامه تاثیر بگذارد، اما نتوانست تاثیر کلی بر توافقنامه داشته باشد. بنابراین دولت بنیامین نتانیاهو تاثیر خود را از دست داده است وقدرت آن برای جلوگیری از دستیابی به توافقنامه تقریبا به صفر رسیده است.»

آلون بن دیوید خبرنگار امور نظامی کانال دهم تلویزیون اسرائیل گفت:«ما به اوضاعی رسیده ایم که اسرائیل به فرانسویها متوسل شده است تا بر آمریکاییها درباره توافق با ایران تاثیر بگذارد و این مسئله بی سابقه است. آنچه درباره آن سخن گفته می شود، توافقنامه بسیار بدی است.»

گزارشگر المیادین خاطر نشان کرد: در حالی که جامعه جهانی روزنه ای برای حل پرونده هسته ای ایران مشاهده می کند، اسرائیلی ها فقط تاریکی می بینند. در شرایطی که بعضی طرف ها در اسرائیل به گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران اشاره می کنند، روزنامه هاآرتص توسل به چنین گزینه ای را غیرمنطقی توصیف کرد زیرا کشورهای بزرگ در حمایت از رسیدن به توافقنامه با ایران توافق نظر دارند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  تیک