اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش آمریکا برای تحریم جدید علیه ایران


با وجود اجرای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران، برخی سناتورهای جنگ‌طلب آمریکایی تلاش می‌کنند تا به بهانه فعالیت‌های غیرهسته‌ای، تحریم‌هایی جدید علیه ایران صادر کنند.

خبرگزاری ایسنا:‌ با وجود اجرای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران، برخی سناتورهای جنگ‌طلب آمریکایی تلاش می‌کنند تا به بهانه فعالیت‌های غیرهسته‌ای، تحریم‌هایی جدید علیه ایران صادر کنند.

به گزارش روزنامه هافینگتن پست، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به سختی در تلاش است تا به بهانه آن چه فعالیت‌های غیرهسته‌ای خصمانه ایران می‌خواند، تحریم‌هایی جدید علیه این کشور وضع کند.

سناتور باب کورکر، رییس‌ جمهوری‌خواه این کمیته روز سه‌شنبه گفت که در حال کار برای معرفی یک بسته جدید از طرح‌های ضد ایرانی است که بسیاری از فعالیت‌های ایران، از برنامه موشکی بالستیک گرفته تا موضوع حقوق بشر را شامل می‌شود.

کورکر با تکیه بر ادعای بی‌اساس آمریکا مبنی بر این که ایران با آزمایشات موشکی بالستیک خود قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است، گفت که به دنبال راه‌هایی قوی‌تر برای بازگرداندن تحریم‌ها به دلیل این تخلفات هستیم.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این پیشنهاد که در ماه فوریه بررسی خواهد شد، آخرین سری از تلاش‌های کنگره برای تخریب توافق تاریخی هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 است که سال گذشته در وین حاصل شد و اواسط ماه ژانویه به مرحله اجرا درآمد.

باب منندز، سناتور دموکرات نیز در حال آماده کردن بسته‌ای دیگر علیه ایران است. وی پیش از این به همراه سناتور مارک کرک طرحی را برای تمدید قانون تحریم‌های ایران پس از سال 2016 ارائه داده است.

بن کاردین و جومانچین، سناتورهای دموکرات آمریکایی معتقدند که تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند حمایت دموکرات‌ها را به دست آورد. در این میان، اعضای مجلس نمایندگان نیز طرحی را به تصویب رسانده‌اند که در صورت تصویب اختیارات رییس‌جمهور‌ آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران را محدود می‌کند. بر اساس این طرح رییس‌جمهور اوباما قادر نخواهد بود تحریم‌هایی خاص علیه ایران را طبق توافق هسته‌ای لغو کند.


ویدیو مرتبط :
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و پاسخ ایران به این تحریم‌ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران



 

 

 

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران

 

یک خبرگزاری غربی از فشار آمریکا بر اتحادیه اروپا به منظور افزایش تحریم های این اتحادیه علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به نقل از رویترز، آمریکا خواستار آن شده که اروپا با گسترش تحریم ها علیه ایران، برخی مقامهای این کشور را مورد تحریم قرار دهد.

در همین رابطه، "فیلو دیبل" معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا که روز سه‌ شنبه در بروکسل با مقامات اتحادیه اروپا دیدار کرده، مدعی شد: اروپا باید با گسترش تحریم ها علیه ایران، آن دسته از مقامات ایران را که در نقض حقوق بشر دست داشته ‌اند، هدف تحریم ها قرار دهد.

این مقام آمریکایی با بیان این که واشنگتن برای نشان دادن اثرات تحریم ها علیه ایران تلاش می ‌کند، در این باره اظهار داشت:‌ ما به اروپایی ها پیشنهاد داده ایم، چیزی شبیه به آنچه ما در مورد حقوق بشر انجام داده ‌ایم را مورد توجه قرار دهند.

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی ایالات متحده آمریکا از توقیف آنچه اموال و دارائی های هشت تن از مقامهای ایرانی خواند خبر داد...../تحلیل:عصرایران