اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقی رهبر: به خاطر حجاب تا مرز سوال از رئیس​جمهور هم پیش​می​رویم...



تقی رهبر: به خاطر حجاب تا مرز سوال از رئیس​جمهور هم پیش​می​رویم/زن ها بلوز کوتاه می پوشند و موهایشان را افشان می کنند!

 

سوال از رئیس​جمهور را اینبار رئیس فراکسیون روحانیون مجلس مطرح کرد.

خبرآنلاین - سوال از رئیس​جمهور که پیش از این بارها به دلیل اعلام دوستی با مردم اسرائیل از سوی رئیس​سازمان میراث فرهنگی، اعلام «مکتب ایرانی» از سوی رئیس​دفتر رئیس​جمهور و موارد دیگری مطرح شده بود؛ اینبار با هدف پیگیری برای اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه پیگیری خواهد شد.

موضوعی که از دغدغه​های همیشگی روحانیون مجلس بوده و از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس با ریاست غلامعلی حدادعادل نیز پیگیری شده است. اما نگرانی​های علما و مراجع از وضعیت بدحجابی در جامعه که در دیدار اخیرشان با نمایندگان روحانی مجلس، تکرار شد، نشان از ان داشت که پیگیری​های نمایندگان در مجلس مثمر ثمر نبوده است.

محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس، اگرچه پرهیز دارد که از مشایی نامی  برد اما ریشه این بی​توجهی را در رفتارهای او جستجو می کند. آنجا که با ناراحتی از رابطه او با «هنرپیشه​های هزار چهره پررنگ و لعاب» سخن می گوید و با تاسف از بودجه​های کلان تخصیص یافته به آنها از جیب بیت​المال سخن می​راند.

همه این نارضایتی​ها و تاسف​هاست که این روحانی اصولگرای اصفهانی را برآن می دارد تا اعلام کند برای اجرای قانون عفاف و حجاب نه تنها وزرای مربوطه را استیضاح خواهند کرد بلکه تا مرز سوال از رئیس​جمهور نیز پیش خواهند رفت.

مشروح گفت​وگو با وی را در ادامه می​خوانید:

موضوع بی​توجهی به اجرای طرح عفاف و حجاب، در دو دیدار روحانیون مجلس با علما و مراجع عظام تقلید در قم که در سال جاری برگزار شد، مطرح گردید و هربار هم اعلام نگرانی​هایی شد. برای پیگیری نگرانی علما و مراجع، با دولت چه رایزنی هایی داشتید و چقدر از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده کردید؟

ما پیگیری​های زیادی کردیم. کما اینکه بیانیه​ای با امضای 236 نماینده در مجلس خطاب به رئیس​جمهور تنظیم شد و خواستار توجه به اجرای این قانون شدیم. همچنین اگرچه تذکر به رئیس​جمهور در مجلس کم سابقه است، اما به ایشان هم دادیم و بیش از 70 نماینده آن را امضا کردند. علاوه بر این وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و تحقیقات و وزیر کشور و همچنین مسئولان نیروی انتظامی را به جلسات کمیسیون فرهنگی فراخوانده و از آنها توضیح خواستیم.

و نتیجه این پیگیری​ها به کجا رسید؟ یعنی خروجی این تلاش​ها در مجلس چه بود؟

متاسفانه علی​رغم پیگیری مجدانه نمایندگان در مجلس، مصاحبه​ها و گفت​وگوها و فشارهایی که وارد اوردیم تا قانون عفاف و حجاب اجرایی شود، کمتر از سوی دولت اثر دیدیم. متاسفانه نگاه دولت به مساله بدحجابی قابل قبول نیست و هربار به ما می​گویند که مشغول کار فرهنگی هستند. نه ما نمایندگان و نه هیچ آدم عاقل دیگری منکر کار فرهنگی برای حل مشکل بدحجابی نیست. اما در حکومت اسلامی باید به رعایت حدود اسلامی، نگاه نظارتی داشت. اما متاسفانه دولت نگاه نظارتی حکومتی بر حجاب زنان را قبول ندارد.

این بی​توجهی متوجه شخص رئیس​جمهور است یا کسان دیگری در دولت را مسئول این بی​توجهی می​دانید؟

وقتی رئیس دفتر با هنرپیشه​های هزار قلم رنگ و لعاب زده می​نشیند و می​گوید و می​خندد، ما باید چه توقعی از توجه دولت به حجاب داشته باشیم؟ وقتی آقای مشایی مبالغ کلان به هنرپیشه​های هزار چهره و هزار نقش هدیه می دهند و در جشنواره فیلم آن ناهنجاری​ها رخ می​دهد، چی بکنیم؟ وقتی دولت نیروی انتظامی را از برخورد با بی​حجابی و بدحجابی و برهنگی و نیمه برهنگی زنان نهی می کند ما چه بگوییم؟

طرح​ها و فکرهایی که از سوی مسئول دفتر رئیس​جمهور مطرح می​شود که همه دینداران را رنج می​دهد. ولی آقای احمدی​نژاد علی​رغم تذکرات پیاپی به رفتارهای این شخص از سوی مراجع، مخالفتی با اقدامات مسئول دفترش نمی​کند و همین باعث گلایه مندی  دیدنداران از دولت اصولگرا شدهکه رفتارهایش جامعه مذهبی کشور را رنج می​دهد.

همین الان من در خیابان هستم و می​بینم که زن​ها با بلوزهای کوتاه و شلوارهای تنگ چسبان در حال قدم زدند هستند و موهایشان را هم افشان کرده​اند! اصلا کسی به کسی نیست انگار! در حالیکه این دولت و این حکومت در پیشگاه خدا و مردم مسئول است. اینکه مدام توجیه کنند که مشغول کار فرهنگی هستند که قابل قبول نیست. متاسفانه کار فرهنگی هم نکرده​اند و این​ها همش شعار است. خود شما بروید در دانشگاه​ها و ادارات دولتی ببینید وضعیت چگونه است؟ در همین تره​بارها که در تمامی مناطق شهری هست، ببینید وضع حجاب چیست؟ آیا احدی تذکر لسانی می​دهد؟ نه یک خانم محجبه به یک خانم بد حجاب تذکر می​دهد نه یک پلیس به این زن​های نیمه برهنه می گوید که این چه وضعی است. در حالی که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی و مذهبی ماست و در یک نظام اسلامی وظیفه ملی نیز محسوب می​شود.

حال که شما می گویید دولت به شعارهایش برای کار فرهنگی عمل نکرده و پیگیری​های نمایندگان تا این مقطع نیز راه به جایی نبرده است، پس نمایندگان چطور می​خواهند به توصیه​های مراجع و علما جامه عمل بپوشانند؟

ما دیگر به وعده​های کار فرهنگی دلخوش نیستیم. چون دولت اعتقادی به خالی شدن جامعه از بدحجابی بی​حجابی و برهنگی و نیمه برهنگی ندارند. ما آنقدر اعتراضاتمان را خواهیم گفت تا بالاخره دولت به ان توجه کند.

صرف تکرار اعتراضات کافی​است؟ مگر نمایندگان برای اجرای قوانین مصوب از سوی دولت نمی​توانند از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده کنند؟ این که دیگر بودجه مترو نیست که حساب صندوق ذخیره ارزی خالی باشد و دولت از اجرایش سر باز بزند.

اتفاقا اگر به اعتراضاتمان توجه نشود، سراغ استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس هم خواهیم رفت. آنقدر به دولت برای اجرای قانون عفاف و حجاب فشار می​آوریم تا وضعیت حجاب در جامعه در شان یک حکومت اسلامی شود. حتی تا استیضاح وزرای مربوطه نیز پیش می​رویم وحتی در قالب سوال از رئیس جمهور نیز این موضوع را پیگیری می​کنیم.

اما مدت​هاست که موضوع سوال از رئیس جمهور در مجلس به فراموشی سپرده شده و هر تلاشی در این زمینه بنا بر مصلحت​سنجی​هایی مسکوت می​ماند.

چندی پیش نماینده​ای در پی سوال از رئیس​جمهور بود به دلیل ضرورت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها در فضایی ارام و بدور از تنش گفتیم که فعلا دست نگه دارند. اما الان که می بینیم دولت اعتقادی به اجرای قانون عفاف و حجاب ندارند، دیگر باید وارد عمل شویم. خانواده​های خود این آقایان را در دولت ببینید، همه محجبه و چادری هستند و فقط نصف صورتشان پیداست آنوقت در جامعه، زنان «مکشفه» هستند به جای «محجبه»! و همین آقایان در مقابل این زنهای مکشفه، سکوت می کنند!

متاسفانه وضعیت حجاب در جامعه از دوره اصلاحات  هم بدتر شده است. می​گفتیم آن دولت، لیبرال است و بی​توجه است. به این دولت اسلامی اصولگرا چه بگوییم؟

نگفتید که تلاش برای سوال از رئیس جمهور را چگونه پیگیری خواهید کرد. آن هم با وجود مصلحت سنجی​های «یارانه​ای» و در پیش رو بودن بررسی قانون بودجه 90 در مجلس؟

طرح سوال از رئیس​جمهور بیش از 70 امضا داشت که یکی از محورهای آن هم بی​توجهی به اجرای قانون عفاف و حجاب بود. هیات داوران فراکسیون اصولگرایان مجلس که بنده هم یکی از اعضای ان هستم، یکی دو ماه قبل از نماینده​ای که این طرح را دنبال می کرد، دعوت کرد و از او خواست که فعلا کمی دست نگه دارد تا قانون هدفمند کردن یارانه​ها فارغ از این نوع مسائل و حاشیه​ها و جنجال​ها اجرا شود.

اما متاسفانه عیل رغم فرصتی که ما به دولت دادیم، آنها برای اجرای صحیح قانون عفاف و حجاب هیچ کاری نکردند. به عوض  دهها میلیون و صدها میلیون تومان از بودجه بیت المال را صرف هنرپیشه​ها و به اصطلاح هنرمندان و مکتب ایرانی و تزهای ضد اسلامی کردند! دولت علی​رغم وعده​هایی که داده بود زیر بحث توافقاتش با مجلس بر سر اصلاح فضای موسیقی زد.

ما در اینباره اعلام خطر جدی می کنیم. علما و مراجع هم از ما نمایندگان روحانی مجلس خواسته​اند که با شجاعت این مساله را پیگیری و با بدحجابی و مسائل خلاف عفت، برخورد کنیم. خود ما خواستیم فعلا در مورد سوال از رئیس​جمهور دست نگه دارند و الان خود ما فکر می کنیم که برای پیگیری وضعیت حجاب در جامعه باید این کار را بکنند.

الان که زمستان است و هوا سرد است، این نیمه برهنگی​ها را در میان زنان شاهدیم. حالا سال نو و تابستانشان را هم خواهیم دید. مطمئنا هرچه پیشتر برویم، وضعیت بدتر خواهد شد. این وضعیت قابل قبول نیست و ضرورت طرح سوال از رئیس​جمهور احساس می​شود.../خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
توقف سوال از رئیس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور رهبر انقلاب به مجلس: سؤال از رئیس جمهور را متوقف کنید/ طراحان سوال انصراف دادند



دستور رهبر انقلاب به مجلس: سؤال از رئیس جمهور را متوقف کنید/ طراحان سوال انصراف دادند

طرح سوال از رییس جمهور تا اینجا كار مثبتی بود،هم نشان دهنده احساس مسئولیت مجلس و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است،اما ادامه این كار آن چیزی است كه دشمن می خواهد.دیدار جمعی از بسیجیان سراسر كشور با رهبر انقلاب ساعتی پیش در حسینیه امام خمینی انجام شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رهبرانقلاب ، آیت الله خامنه ای در این دیدار تصریح کردند: طرح سوال از رییس جمهور تا اینجا كار مثبتی بود،هم نشان دهنده احساس مسئولیت مجلس و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است، اما ادامه این كار آن چیزی است كه دشمن می خواهد.

ایشان افزودند: از نمایندگان محترم، تقاضا می كنیم از اینجا به بعد ادامه ندهند.

رهبر انقلاب اضافه کردند: رفتار كشورهای اسلامی در قضیه غزه مناسب نبود. آنهایی كه داعیه دنیای اسلام را دارند در این مواقع باید خود را نشان دهند.

طراحان انصراف دادند/ طرح سوال منتفی شد

سخنگوی طراحان سئوال از رئیس جمهور اعلام کرد: امضا کنندگان این طرح با صدور بیانیه ای انصراف خود را از پیگیری طرح مذکور اعلام کردند.

به گزارش مهر، عوض حیدرپور سخنگوی طرح سئوال از رئیس جمهور با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی، به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان اشاره کرد و گفت: مقام معظم دستوری صادر کرده اند که نمایندگان سئوال کننده به دنبال آن با صدور بیانیه ای انصراف خود را از طرح سئوال از رئیس جمهور اعلام کردند.

به گفته حیدرپور متن بیانیه نمایندگان به این شرح است:

رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرامین ایشان نصب العین و فصل الخطاب برای نمایندگان بوده است. با لبیک به فرمان ایشان نمایندگان سئوال کننده مراتب انصراف خود را از ادامه طرح سئوال از رئیس جمهور اعلام می کنند.

بر اساس این گزارش مقام معظم رهبری امروز در جمع بسیجیان طی سخنانی تاکید کردند: طرح سئوال از رئیس جمهور تا اینجا کار مثبتی بود. هم نشان دهنده احساس مسئولیت و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است، اما ادامه این کار چیزی است که دشمن می خواهد. ایشان در ادامه بیان داشتند از نمایندگان محترم تقاضا می کنیم از این به بعد ادامه ندهند./عصرایران