اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقویت قدرت مغز با بازی های سه بُعدی


به گفته محققان، بازی های ویدئویی سه بعدی می توانند موجب بهبود توانایی فرد در شکل گیری حافظه شوند و با افزایش سن، برای مغز مفید است.

خبرگزاری مهر: به گفته محققان، بازی های ویدئویی سه بعدی می توانند موجب بهبود توانایی فرد در شکل گیری حافظه شوند و با افزایش سن، برای مغز مفید است.

کراگ استارک، از اعضای تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: «معمولا توصیه می شود که سبک زندگی پرتحرک می تواند فاکتور مهمی در روند افزایش سن ی و شناختی باشد. اما بازی های ویدئویی هم می توانند نقش مهمی در حفظ سلامت مغز داشته باشند.»

محقان به مدت دو هفته، از دانشجویانی که اهل بازی های رایانه ایی نبودند درخواست کردند تا به مدت ۳۰ دقیقه در روز بازی های سه بعدی یا دو بعدی انجام دهند.

قبل و بعد از این دوره دو هفته، از دانشجویان تست حافظه به عمل آمد. دانشجویانی که بازی سه بعدی انجام داده بودند در مقایسه با افرادی که بازی های دوبعدی انجام داده بودند، در انجام تست حافظه بهتر عمل کردند.

عملکرد حافظه افرادی که بازی های سه بعدی انجام داده بودند ۱۲ درصد بهبود یافته بود؛ معمولا در سنین بین ۴۵ تا ۷۰ سال همین میزان کاهش در حافظه افراد دیده می شود.

استارک در این باره می افزاید: «اول اینکه بازی های سه بعدی، در مقایسه با بازی های دو بعدی، کمی مطالب بیشتری دارند و اطلاعات سه بعدی بیشتری در آن یافت می شود. دوم اینکه بازی های سه بعدی پیچیده تر بوده و اطلاعات بیشتری برای یادگیری ارائه می دهند.»


ویدیو مرتبط :
تقویت قدرت مغز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز



زبان,یادگیری زبان دوم,فواید یادگیری زبان دوم

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
پژوهش صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد، یادگیری زبان دوم پس از 10 سالگی باعث بهبود ساختار ماده سفید مغز می‌شود.
در تحقیقات قبلی عنوان شده بود که یادگیری زبان دوم از سنین کودکی به تقویت ساختار مغز کمک می‌کند؛ اما پژوهش صورت گرفته توسط محققان دانشگاه کنت نشان می‌دهد، تأثیر یادگیری زبان خارجی بر ساختار مغز حتی پس از سن 10 سالگی نیز ادامه دارد.
در این پژوهش، 20 فرد 30 ساله که یادگیری زبان انگلیسی را پس از سن 10 سالگی آغاز کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند؛ تصاویر اسکن مغزی این افراد حاکی از سطوح بالای بهبود ساختار در مناطق مسئول یادگیری زبان است.


سپس این تصاویر با اسکن مغزی 25 فرد همسال که تنها به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند، مقایسه شد که نشان می‌دهد، ساختار ماده سفید مغز افرادی که پس از 10 سالگی یادگیری زبان دوم را آغاز کرده بودند، تکامل یافته‌تر از افراد تک زبانه است. به گفته محققان، تعامل روزانه با دو یا چند زبان خارجی باعث تحریک شناختی مناطق مغزی درگیر با زبان شده و می‌تواند از بروز مشکلات شناختی مانند زوال عقل در سالمندی پیشگیری کند.
نتایج این پژوهش در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS)‌ منتشر شد.

منبع : isna.ir