اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقصیر شما نیست؛ از غیرت و ناموس چیزی یادتان نداده اند!



 

 

 

تقصیر شما نیست؛ از غیرت و ناموس چیزی یادتان نداده اند!

 

مروری بر فیلم حمله به دختر هاشمی

تقصیر شما نیست؛ از غیرت و ناموس چیزی یادتان نداده اند!

نیروهای ارزشی جامعه ما ، البته که کسانی هستند که برای حفظ نوامیس این ملکت سینه سپر کردند و اکنون بسیاری از آنان را در مزارهای شهدا و آسایشگاه های جانبازان می توان سراغ گرفت ،نه افرادی که تمام مردانگی شان این است که برای یک زن تنها خط و نشان بکشند و پشت سر هم فحش بدهند و در نهایت هم احساس قرب الهی کنند! کسانی که چنین توهماتی دارند ، قطعا نیازمند مشاوره دینی بزرگانی مانند آیت الله جوادی آملی هستند و حتماً هم باید توسط روانپزشکان معاینه شوند و الا کدام آدم متشرع و سلیم العقلی ، از فحاشی به یک زن ، احساس رضایت دینی و روانی می کند؟

انگ زدن ، راحت ترین کار ممکن در این کشور است و هم از این روست که اگر امروز در باب زشتی و وقاحت حمله به دختر هاشمی رفسنجانی بنویسیم ، فوراً عده ای خواهند گفت که فلان سایت سر در آخور فلانی دارد و هاشمی چی هست و سخنانی آشنا از این باب که از بس مکرر شده اند ، حال هر انسان آزاده ای را به هم می زند!

از این رو ، در همین ابتدای مطلب ، هم تصریح می کنیم و هم تاکید می نماییم که نوشتار حاضر ، هیچ ربطی به هاشمی رفسنجانی و انتخابات خبرگان و دعوای بین او و احمدی نژاد ندارد بلکه دغدغه ای است از یک مسلمان ایرانی که معتقد است اگر غیرت مردان یک کشور در برابر توهین و تعرض به نوامیس مملکت نجنبد ، باید دردمندانه به عزا نشست و حدیث علی(ع) درباره اندوه مرد مسلمان از باز کردن خلخال از پای زن یهودی را بی هیچ مصداق بیرونی بارها خواند و بر آن اشک ریخت.

نیز اصرار داریم که همان گونه که به دلیل مخالفت با هاشمی ، حمله به دخترش کاری شرم آور است ، برای دفاع از هاشمی نیز دستاویز قرار دادن ناموس او نیز بی شرمی است و لذا موضوع بحث ، نه هاشمی رفسنجانی ، که لزوم حفظ حرمت نوامیس ایران زمین است.

پس اگر می خواهید ادامه این متن را بخوانید ، از فکر دعواهای هاشمی و ضدهاشمی بیرون بیایید و که هم هاشمی رفتنی است ، هم احمدی نژاد خواهد رفت و هم این دعواهای خانمانسوز تمام خواهند شد ؛ اما آنچه خواهد ماند سرزمینی به نام ایران است که قاعدتاً باید سرزمین اخلاقیات باشد و زن و دختر ایرانی ، از مادر و خواهر و همسر و دختران همه ما گرفته تا زنانی که به دنیا خواهند آمد ، قرار است در این سرزمین به عنوان بانوان ایرانی زندگی کنند و حرمتشان حفظ شود. حمله به فائزه هاشمی

این ، زیرساخت نگاه متن حاضر به ماجرای زننده حمله به دختر هاشمی رفسنجانی در پارکینگ حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری است که توسط دوربین موبایل ، ثبت و بر روی برخی سایت ها منتشر شده است ؛ فیلمی که به واسطه حمله مهاجمان به یک زن بی پناه و فحش های زشت و رکیکی که به کار می برند ، به حدی غیراخلاقی است که به خود اجازه نشر آن را نمی دهیم ولی طبیعتاً به واسطه نشر آن در فضای وب ، بسیاری آن را دیده اند و می دانند که در آن فیلم چند نفر با ادعای ارزشی بودن ، به سمت دختر هاشمی رفسنجانی هجوم می برند و او را با تهدیدهای رکیک غیر اخلاقی مورد اهانت قرار می دهند تا آن که دختر هاشمی که در تمام مدت ماجرا سکوت کرده ، موفق می شود بر خودروی خود سوار شود به سرعت از مهلکه بگریزد.

در این باره چند نکته حائز اهمیت است:

1 - فرض می کنیم شخص هاشمی "آدم بد" ماجراهای سیاسی است و سردسته خواص بی بصیرت و خلاصه ، هر چه که مخالفانش می گویند هست ؛ در چنان فرضی کدام ارزش اخلاقی به ما اجازه می دهد دختر او را مورد هتک حرمت قرار دهیم و به او  فحش های جنسی دهیم؟!

چنین دستور العملی فقط در قاموس شیطان می گنجد و لاغیر.

به راستی اگر قرار باشد زن و بچه و ناموس رجال سیاسی به واسطه وجود مخالفان سیاسی امنیت نداشته باشند و به فرض ، حامیان هاشمی هم ناموس حمله کنندگان را در تنهایی گیر بیندازند و بی احترامی کنند ، در این مملکت سنگ روی سنگ بند می شود و چیزی به نام اخلاق و غیرت و ناموس برای این مردم می ماند؟

حضرت علی(ع) هنگامی که با مساله قتل خلیفه سوم مواجه شد ، بسیار بر آشفت، نه فقط برای قتل خلیفه که به خاطر بیم از عواقب باب شدن خلیفه کشی. حال اگر ناموس .

در این ماجرا نیز ، بیش از آن که مساله ناظر به یک فرد خاص به نام فائزه هاشمی باشد ، ناظر به نگرانی از نا امنی برای نوامیس کل جامعه است ، به ویژه آن که پیشتر نیز شاهد انتشار عکس هایی از زن و دختر برخی عناصر سیاسی توسط مخالفانشان بوده ایم.

شما را به خدا سوگند این خاک را برای زن و بچه هایمان ناامن نکنید که اگر چنین شود ، هیچ کس در امان نخواهد بود. اگر یادتان نداده اند ، لااقل حالا بفهمید که زن ، همواره در جامعه احترام داشته و حتی مردهایی که واقعاً مرد هستند (و نه صرفاً جنس مذکر) از قدیم الایام با مردی که زن و بچه اش همراهش هستند ، به احترام خانواده اش ،وارد زد و خورد و فحش و فحش کاری نمی شوند. همین الان هم گاه دیده ایم که در اختلافی مانند برخی برخوردهای خیابانی بین دو مرد ، یکی به دیگری می گوید: برو خدا را شکر کن که خانواده ات همراهت هستند و الا ... !

حال این روحیه اخلاقی را بگذارید کنار حرکت تازه به دوران رسیده هایی که در ملأ عام ، به یک زن حمله و  فحاشی می کنند تا زشتی کار و دوری اش از اخلاق را بهتر لمس کنید.

2 - در شرع مقدس - همان دینی که مهاجمان متظاهر به آنند - آمده است که اگر کسی به جرم مثلاً شرب خمر ، به 80 ضربه شلاق محکوم شود و مجری حکم ، علاوه بر 80 ضربه ، سیلی کوچکی به او زند تا فحشی نثارش کند ، خود مستحق قصاص و مجازات است. حتی کسی که محکوم به اعدام شده نیز فقط باید اعدام شود نه این که فحش بخورد و آزار دیگری ببیند و نظایر این.

حال فرض را بر این می گذاریم که مهاجمان ، نه به خاطر هاشمی رفسنجانی ، بلکه به دلیل عملکرد خود فائزه هاشمی به او تعرض کرده اند.

در چنین فرضی هم باید گفت که اولاً مگر شما قاضی و حاکم شرع هستید و مگر کشور قانون و دستگاه قضایی و ... ندارد که به خود حق می دهید هر کاری خواستید انجام دهید؟

ثانیاً به فرض اثبات جرم ، در هیچ جای قانون اسلام و جمهوری اسلامی نیامده که اگرکسی مجرم شناخته شد ، آقایان حق دارند به او فحس ناموسی و جنسی بدهند.

ثالثاً اگر ادعای ولایتمداری تان می شود - که لابد در این باب هم تظاهر می کنید و دروغ می بافید-  مگر بارها و بارها ، رهبر انقلاب به زبان سلیس فارسی از اقدامات خودسرانه و تندروانه منع تان نکرده اند؟

اگر برخی جریان های سیاسی اپوزیسیون هم فعالیت های غیر قانونی می کنند و به آنها گفته نمی شود که چرا از سخن رهبری پیروی نمی کنید ، به خاطر این است که آنان ، اساساً داعیه ای در این باب نداشته ، از زدن علنی ساز مخالف هم ابایی ندارند ، اما کسی که خود را پیرو رهبری می داند و در همان حال خلاف مسیر اعلامی ایشان حرکت می کند را نمی توان به چوب چنین نقدی نواخت.

3 - اگر همچنان به ولایت فقیه اعتقاد دارید ، درنگی با خود و خدا و عقل تان خلوت کنید و ببینید این قبیل کارها جایگاه رهبری را تقویت می کند یا بدان لطمه می زند؟ چهره نیروهای ارزشی را عقلانی و رحمانی نشان می دهد یا مشوش و بی خرد و بی رحم؟

تصور نمی کنم هیچ فرد بی طرف و منصفی چنان صحنه هایی را ببیند و در پایان به فحاشانی که به یک زن حمله کرده اند علاقه مند شود.

نیروهای ارزشی جامعه ما ، البته که کسانی هستند که برای حفظ نوامیس این ملکت سینه سپر کردند و اکنون بسیاری از آنان را در مزارهای شهدا و آسایشگاه های جانبازان می توان سراغ گرفت ،نه افرادی که تمام مردانگی شان این است که برای یک زن تنها خط و نشان بکشند و پشت سر هم فحش بدهند و در نهایت هم احساس قرب الهی کنند! کسانی که چنین توهماتی دارند ، قطعا نیازمند مشاوره دینی بزرگانی مانند آیت الله جوادی آملی هستند و حتماً هم باید توسط روانپزشکان معاینه شوند و الا کدام آدم متشرع و سلیم العقلی ، از فحاشی به یک زن ، احساس رضایت دینی و روانی می کند؟

آیا در کل تاریخ اسلام و زندگی پیامبر(ص) و حضرت زهرا (س)  و ائمه اطهار(ع) فقط یک نمونه مشابه چنین رفتاری را سراغ دارید؟ در فرهنگ ایرانی چطور؟

پاسخ قطعاً منفی است و لذا کار اینان نه ربطی به دین دارد و نه ربطی به فرهنگ ایرانی ؛ تنها می توان از عنوان هوا و هوس و جهالت برای تبیین چنین ماجراهایی استفاده کرد و نه از مفاهیم و الگوهای دینی.

4 - قوه قضاییه در این میان نقش مهم و تاثیر گذاری دارد ؛ همان طور که انتظار می رود به اتهاماتی که علیه برخی فرزندان هاشمی مطرح است بدون هیچ اغماضی رسیدگی کند و نص قانون را درباره شان اجرا نماید(از تبرئه گرفته تا اشد مجازات) انتظار می رود با عاملان حادثه مورد اشاره هم برخورد نماید، به ویژه آن که با وجود تصاویر منتشره ، کار شناسایی عاملان این اقدام غیر اسلامی و غیر ایرانی هرگز سخت نیست.

به راستی اگر زن و دختر مسوول دیگری جز هاشمی چنین مورد آزار و بی احترامی قرار می گرفت و تصویر مهاجمان نیز منتشر می شد ، با عاملان حمله چه برخوردی می شد؟

5 - پیشتر نیز گفته ام ، مشکل اساسی جامعه ما ، نه مسائل سیاسی و  تنگناهای اقتصادی و چالش های بین المللی ، که سقوط سریع اخلاق است و چه بد مردمانی هستند کسانی که برای دستمال منافع  و امیال خود ، قیصریه اخلاق را آتش می زنند و نمی فهمند که جامعه بی اخلاق ، یعنی خانه بی ستون و آدم بی استخوان. اخلاق مانند نخ تسبیحی است که همه اجزا و ارکان جامعه را نگاه می دارد و هرگاه این نخ پاره شود ، شیرازه امور از هم می پاشد.

بعد از تحریر:

علی علیه السلام پس از آن که شنید از پای زنی یهودی ، خلخالی باز کرده اند دردمندانه گفت: اگر مردی از غیرت و غم این ماجرا سر بر زمین بگذارد و بمیرد ، ملامتش نکنید.

به راستی اگر امروز به آن امام خبر می دادند که عده ای با ادعای شیعه گری ، نه زن یهودی ، که زنی مسلمان را در حریم حرم یکی از نوادگانش و در حالی که صدای اذان ظهر در فضا پیچیده بود مورد حمله قرار داده اند ، به اینان چه می گفت؟ پاسخ این سوال برای عقل های سلیم ، چندان سخت نیست...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
غیرت و ناموس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضايي ازهيات مديره استقلال استعفا نداده



 

 

 

رضايي ازهيات مديره استقلال استعفا نداده

 

برخلاف اعلام دانشجو

اميدوار رضايي از هيات مديره استقلال استعفا نكرده است

رئيس فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي جز استعفا‌كنندگان در هيات مديره باشگاه استقلال نيست.

اعضاي هيات مديره باشگاه استقلال شب گذشته در جريان جلسه با علي سعيدلو؛ رئيس سازمان تربيت بدني از سمت خود استعفا كردند.

اعضا در اين جلسه متن استعفاي خود را تنظيم كرده و هر كدام زير اين نوشته را امضا كردند اما در جمع آنها، اميدوار رضايي پاي برگه استعفا را امضا نكرد. اين در حالي است كه خسرو دانشجو رئيس هيات مديره استقلال شب گذشته اعلام كرد رضايي نيز جزء استعفا كنندگان است.

استعفا كنندگان هيات مديره استقلال، خسرو دانشجو، امير واعظ آشتياني، علي انصاري و سعيد نفريه بودند. انصاري پيش از شروع جلسه و در حالي در اين نشست حاضر نبود استعفاي خود را اعلام كرده بود...../تحلیل:فارس