اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقسیط حق بیمه دوران خدمت سربازی/سبد کالای حمایتی برای تمام کارگران



اخبار ,اخبار اقتصادی ,سبد کالا

 

اخبار اقتصادی - تقسیط حق بیمه دوران خدمت سربازی/سبد کالای حمایتی برای تمام کارگران

رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از تقسیط حق بیمه دوران خدمت سربازی خبر داد و گفت: سبد کالای حمایتی برای تمام کارگران در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اولیاء علی‌بیگی ظهر امروز در دیدار کارگران و کارفرمایان استان با آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: 35 سال پیش با رهبری امام راحل و حضور مردم، انقلابی شکل گرفت که معادلات سیاسی دنیا را به‌هم ریخت.

علی‌بیگی ادامه داد: انقلاب اسلامی با تکیه بر هوشیاری مقام معظم رهبری و پشتوانه مردم پابرجاست و وحدت رمز استحکام انقلاب و نهضت امام راحل است.

به گفته رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، مردم ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها در کنار امام و رهبری حضور داشته و دارند.

وی تاکید کرد: در آخرین جلسه هیئت امنای تامین اجتماعی تقسیط حق بیمه دوران خدمت سربازی در 12 ماه به تصویب رسید.

این مسئول با بیان اینکه دیگر نیازی به پرداخت نقدی حق بیمه دوران خدمت سربازی وجود ندارد، گفت: سبد کالای حمایتی برای تمام کارگران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم ابراز داشت: جامعه کار و تلاش آماده‌اند حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری را خلق کنند.

سهراب براندیشه ادامه داد: باید با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به قله‌های علمی و اقتصادی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارگران و جامعه کار متعهدانه در پیروزی انقلاب نقش داشتند، متذکر شد: رمز موفقیت وحدت کلمه در تمام عرصه‌های اجتماعی است.
اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
صدای زیبای سجاد صیدی در دوران خدمت سربازی ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه



رییس سازمان وظیفه‌عمومی ناجا خبرداد:

شرایط احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه

بر اساس قانون تمام بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با پرداخت حق بیمه خدمت سربازی خود نسبت به احتساب آن به عنوان سابقه بیمه اقدام كنند.

 

ایسنا:  آن دسته از افرادی كه علاوه بر بیمه‌پرداز بودن قبل از تاریخ تقاضا حداقل دارای دوسال سابقه پرداخت حق بیمه نزد صندوق تامین‌اجتماعی باشند، می‌توانند نسبت به احتساب دوران خدمت سربازی خود به عنوان سابقه بیمه اقدام كنند.

 

بر این اساس تمام بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری و سایر بیمه‌شدگانی كه به هر نحو حق‌بیمه پرداخت می‌كنند به شرط دارابودن شرایط می‌توانند تقاضای پذیرش مدت خدمت سربازی را به عنوان سابقه پرداخت حق‌بیمه به شعب تأمین اجتماعی ارائه دهند و برای بهره‌مندی از این تسهیلات با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی كه در آن بیمه‌پرداز هستند، فرم درخواست احتساب سوابق مدت خدمت وظیفه‌عمومی یا حضور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ تحمیلی را تكمیل كنند تا امكان اقدامات بعدی برای آنان فراهم شود.

رییس سازمان وظیفه‌عمومی ناجا: تنها مبلغی پرداختی برای احتساب مدت خدمت سربازی هزینه حق‌بیمه سالانه است

 

سردار سیدحمید صدرالسادات، رییس سازمان وظیفه‌عمومی ناجا، در این‌باره به ایسنا گفت: مبنای محاسبه مدت خدمت وظیفه‌عمومی و حضور داوطلبانه در جبهه طبق آیین‌نامه، دوره سربازی ثبت‌ شده در كارت پایان‌خدمت افراد است و این موضوع برای افراد دارای شرایط استخدام رسمی و پرداخت‌كننده حق‌بیمه، قانونی است.

 

رییس سازمان وظیفه‌عمومی ناجا با تاكید براینكه تنها مبلغی كه باید از سوی متقاضیان پرداخت شود، هزینه حق بیمه سالانه افراد است، گفت: سال گذشته این مبلغ در حدود 500 هزار تومان برای هرسال بود.

 

بیمه‌شدگان واجد شرایط كه تاكنون نسبت به این موضوع اقدام نكرده‌اند، باید توجه داشته باشند كه هر چه دیرتر اقدام كنند به دلیل افزایش سطح دستمزدها مبنای كسر حق بیمه از میزان مبلغی كه باید پرداخت كنند، بیشتر خواهد شد. همچنین اگر متقاضیان در زمان تعیین‌شده حق بیمه مدت خدمت نظام وظیفه‌اش را پرداخت نكنند، احتساب سوابق سربازی آنان در بیمه موكول به ارائه درخواست جدید خواهد بود./ایسنا