اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقدیر منتخب خبرگان از مردم ایران


منتخب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران در پیامی از حضور باشکوه مردم در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی تشکر کرد.

خبرگزاری ایسنا: منتخب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران در پیامی از حضور باشکوه مردم در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی تشکر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و ان تحسنوا و تتقوا فان الله کان بما تعملون خبیرا (نساء/ 128)

مجلس خبرگان به عنوان نماد مردم سالاری دینی، مجمع عالمان پرهیزکار و خبره ای است که به حکم آیات الهی، مبنای انتخاب و تصمیم گیری خود را تقوا و رضایت حضرت احدیت قرار داده، از صراط مستقیم الهی به سوی جبهه گیری های نفسانی، عدول نمی‌کنند. تحقق همدلی و وحدت ملی در سایه سار این رویکرد توحیدی، در بالاترین سطح آن میسور و الگویی برای دیگر نهادهای عمومی خواهد بود. امید بیگانگان به تقابل و تفرقه در میان دوستداران نظام اسلامی با تکیه بر چنین بیان و بنانی، آرزوئی باطل و دست نایافتنی است.

اینجانب توفیق حضور مشتاقانه و مسوولانه مردم پای صندوق ها را نعمتی الهی در سایه توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و لبیک دوباره به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ندای رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقلید دامت تأئیداتهم دانسته، بر خود لازم می دانم همراهی و اطلاع رسانی خود جوش طبقات مختلف مردم غیور و بیدار دل استان تهران را خاضعانه سپاس گویم. تلاش بی شائبه تمام دست اندرکاران برگزاری سالم انتخابات اعم از شورای محترم نگهبان و دولت خدمت گزار، شایسته تقدیر ویژه است.

و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب

دعاگوی شما و ملتمس دعا

محمدحسن زالی (فاضل گلپایگانی)

منتخب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان تهران»


ویدیو مرتبط :
جایگاه مجلس خبرگان در دیدگاه رهبر منتخب آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس جمهوری منتخب برزیل: باید علیه ایران رأی می دادیم



 

 

رییس جمهوری منتخب برزیل: باید علیه ایران رأی می دادیم

 

 

من هنوز رسما رئیس جمهور برزیل نیستم، ولی به عنوان زنی که به این مقام انتخاب شده است، اگرعلیه سنگسار موضعی نگیرم ، احساس ناراحتی خواهم کرد. با شروع دوران ریاست جمهوری ، موضع من عوض نخواهد شد. من با روشی که برزیل رای داد موافق نیستم. این روش، موضع من نیست.

خانم دیلما روسف رییس جمهوری منتخب برزیل که تا چند هفته دیگر جانشین لوییس ایناسیو لولا داسیلوا رییس جمهور محبوب برزیل می شود در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی درباره مناسبات آینده کشورش با ایران اظهار نظر کرد .

به گزارش عصر ایران خانم روسف که پیش از این رییس دفتر داسیلوا بود و از ژانویه سال 2011 ( کمتر از  4 هفته دیگر) جانشین رییس جمهوری فعلی این کشور می شود در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست آمریکا به صراحت مخالفت خود را با "رای مخالف کشورش به قطعنامه محکومیت حقوق بشر در ایران" اعلام کرد .

خانم روسف که با شیطنت خبرنگار واشنگتن پست از زاویه مسایل حقوق بشری به موضوع ایران هدایت شد در پاسخ به سوالی درباره دلایل رای مخالف برزیل به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل در محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران گفت : " من هنوز رسما رئیس جمهور برزیل نیستم، ولی به عنوان زنی که به این مقام انتخاب شده است، اگرعلیه سنگسار موضعی نگیرم ، احساس ناراحتی خواهم کرد. با شروع دوران ریاست جمهوری ، موضع من عوض نخواهد شد. من با روشی که برزیل رای داد موافق نیستم. این روش، موضع من نیست."

وی درباره تعهد خود به دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در سرتاسر جهان با اشاره به تجربه شخصی خود گفت : " من خود از وضعیت یک زندانی سیاسی تجربه دارم و احساس می کنم در برابر  کسانی که صرفا به خاطر ابراز عقاید شخصی یا عمومی شان زندانی شده اند ، تعهدی تاریخی دارم ".

روسف افزود : " به گمان من ضروری است هنگامی  که ما به ایران اشاره می کنیم تفاوتی قائل شویم که چه منظوری داریم. از نظر من  ایجاد صلح در خاورمیانه بسیار مهم است .هم اکنون آنچه  ما در خاورمیانه می بینیم ورشکستگی سیاست جنگ (آمریکا) است. ما راجع به افغانستان و فاجعه ناشی از حمله به عراق صحبت می کنیم. ما در تامین صلح در این منطقه شکست خورده ایم  و نتوانسته ایم از عهده برطرف ساختن مشکلات عراق بر آییم .  عراق امروز درگیر یک جنگ داخلی است وهر روز نظامیانی از هر دو طرف کشته می شوند. بهترین راه  احتراز از جنگ و تلاش برای ایجاد صلح است. اما من سنگسار را تائید نمی کنم و در این مورد حاضر به هیچگونه سازشی نیستم."

روسف در پاسخ به سوالی درباره تفاوت های احتمالی سیاست های خود در قبال ایران با دوران لولا داسیلوا گفت : " لولا کارنامه خاص خودش را دارد. او رئیس جمهوری است که از حقوق بشر دفاع کرده و همواره مدافع ایجاد صلح بوده است."

رییس جمهوری منتخب برزیل همچنین درباره آینده مناسبات کشورش با دولت ایالات متحده آمریکا گفت : " من مناسبات با آمریکا را برای برزیل بسیار مهم می دانم و سعی به ایجاد مناسباتی نزدیک تر با آمریکا خواهم کرد."

وی افزود : " انتخاب اوباما برای من مایه تحسین بزرگی بود. از نظر من ،آمریکا در آن هنگام با ظرفیتی فوق العاده نشان داد که کشوری با عظمت است، و جهان را به شگفتی کشاند. انتخاب رئیس جمهوری سیاه پوست برای آمریکا می تواند به همان اندازه دشوار باشد که انتخاب یک رئیس جمهوری زن در برزیل."

گفتنی است دولت برزیل در هفته جاری با حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای سال 1967 انتقاد گسترده آمریکا و اسراییل را سبب شد . وزارت خارجه برزیل با ارسال نامه ای به تشکلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد که دولت برزیل کشور مستقل فلسطینی را به طور رسمی مورد شناسایی قرار می دهد...../تحلیل:عصرایران