اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقدیر فرمانده سپاه از مردم غیور سردشت


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم غیور و مقاوم شهر مرزی سردشت با ایستادگی و استقامت مثال زدنی خود در برابر دشمن بعثی، درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم غیور و مقاوم شهر مرزی سردشت با ایستادگی و استقامت مثال زدنی خود در برابر دشمن بعثی، درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند.

سرلشکر پاسدارˈ محمدعلی جعفریˈ در پیامی به همایش سالروز بمباران شیمیایی سردشت که روز شنبه با حضور جمعی از مسوولان کشوری و لشکری در سالن دو هزار نفری این شهرستان برگزار شد افزود: بی شک بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر سال 66 توسط دشمن زبون بعثی بی شبهه و بی تردید، سندی بر مظلومیت مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی و بخصوص سردشت قهرمان است.

وی اضافه کرد: فاجعه بمباران شیمیایی سردشت فاجعه دردناکی است که صدای مظلومیت قربانیانش تا همیشه تاریخ در گوش جهانیان خواهد پیچید تا شاید روزی منادیان دروغین و فریبکار حقوق بشر، گوشه ای از وظایف ذاتی خود را مورد توجه قرار دهند، مدعیانی که فجایع بشری سردشت و حلبچه را دیدند ولی به دلیل اختناق حاکم بر رسانه های خبری تبلیغی، اذهان عمومی ملت ها از ابعاد وحشتناک این جنایت و عوارض هولناک آن بی خبرند.

سرلشکر جعفری یادآور شد: امسال بار دیگر و در بیست و هفتمین سالروز فاجعه بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط دژخیمان ددمنش بعثی، یاد و خاطره بیش از 800 شهید و دو هزار جانباز این حادثه را گرامی می داریم باشد که این یادواره بهانه و مجالی گردد تا صدای مظلومیت مردم غیر نظامی و کودکان معصوم آسیب دیده، حتی نسل های بعدی مردم سردشت دلاورخیز را از این جنایات به گوش جهانیان برسانیم.

وی گفت: باید به جهانیان اعلام کنیم و افکار عمومی ملت های آزادیخواه را به لزوم تلاش و حرکت جدی برای پیشگیری از تولید، توسعه و بکارگیری سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی توسط قدرت های سلطه و جهانخوار بویژه امریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی ترغیب کنیم.

فرمانده کل سپاه در پایان پیام خود آورده است: اینجانب بار دیگر ضمن بزرگداشت یاد و خاطره مردم مظلوم و بی دفاع سردشت و شهدای والامقام و جانبازان صبور حمله شیمیایی سال 66 از خداوند متعال برای شهیدان این واقعه، علو درجات، برای جانبازان شفا و برای بازماندگان شهدا، صبر آرزومندم.

توفیق شما مردم ولایتمدار و نیز دست اندرکاران این یادواره ارزشمند را در سایه توجهات خاصه حضرت ولیعصر (عج) تحت زعامت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مسالت می نمایم.

در این همایش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان شهرهای سردشت و پیرانشهر، ارومیه، مهاباد، اشنویه و نقده، جمعی از مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، ائمه جمعه شهرهای جنوب آذربایجان غربی، فرمانده لشکر سپاه شهدا و نیروی انتظامی آذربایجان غربی و جمع کثیری از مردم سردشت و مصدومان شیمیایی این شهرستان حضور داشتند.

در بمباران شیمیایی سردشت در 7 تیر 1366 رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام سردشت از توابع استان آذربایجان غربی را بمباران کرد.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شده است.

این شهرستان با 111 هزار نفر جمعیت در 250 کیلومتری جنوب ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.


ویدیو مرتبط :
تقدیر و قدردانی فرمانده سپاه از ریاست پایگاه مقاومت صوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقدیر رهبر انقلاب از غیور مردان سپاه +عکس


سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چهار تن از فرماندهان این نیرو که در جریان توقیف شناورهای آمریکایی و بازداشت تفنگداران متجاوز آمریکا در محدوده جزیره فارسی، اقدام شجاعانه و بهنگام کرده بودند، به افتخار دریافت «نشان فتح» نائل شدند.

خبرگزاری ایسنا: سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چهار تن از فرماندهان این نیرو که در جریان توقیف شناورهای آمریکایی و بازداشت تفنگداران متجاوز آمریکا در محدوده جزیره فارسی، اقدام شجاعانه و بهنگام کرده بودند، به افتخار دریافت «نشان فتح» از دست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا نائل شدند.

فرمانده کل قوا همچنین با تشویق درجه و ارشدیت به سایر فرماندهان و کارکنان مربوط به این عملیات حسب درخواست ستاد کل نیروهای مسلح موافقت کردند.

تقدیر رهبر انقلاب از غیور مردان سپاه +عکس

تقدیر رهبر انقلاب از غیور مردان سپاه +عکس

تقدیر رهبر انقلاب از غیور مردان سپاه +عکس

تقدیر رهبر انقلاب از غیور مردان سپاه +عکس

تقدیر رهبر انقلاب از غیور مردان سپاه +عکس

تقدیر رهبر انقلاب از غیور مردان سپاه +عکس