اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقدیر جامعه مدرسین از آیت‌الله مکارم‌


جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌ای از تلاش‌های مجدانه آیت‌الله مکارم‌شیرازی، از مراجع تقلید در راستای برگزاری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام تقدیر کرد.

ایسنا: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌ای از تلاش‌های مجدانه آیت‌الله مکارم‌شیرازی، از مراجع تقلید در راستای برگزاری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام تقدیر کرد.

در این نامه آمده است:

«با احترام کنگره جهانی "جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" که با حضور کم نظیر صدها تن از علما، دانشمندان و فرهیختگان داخلی و خارجی از فرق و مذاهب اسلامی 83 کشور جهان ترتیب یافت، برگ زرین دیگری از خدمات مکتب حقه تشیع و حوزه علمیه قم به اسلام بود.

بازتاب فراوان این محفل در رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز برکات زائد الوصف آن در آینده جهان اسلام، بار دیگر نقش محوری مرجعیت شیعه در دفاع از اسلام عزیز و مبارزه با توطئه‌های دشمنان را بر همگان آشکار ساخت.

امید است که مباحث و مقالات مطرح شده در این کنگره که با ریاست علمی حضرت آیت‌الله سبحانی برگزار شد، بتواند ریشه شجره خبیثه تکفیر را بخشکاند و عزت مسلمین را در همه بلاد اسلامی به ارمغان آورد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن سپاس بیکران و مراتب امتنان از ابتکار خردمندانه و تلاش‌های مجدانه آن مرجع عالیقدر در برپایی این کنگره جهانی، طول عمر با عزت و صحت و سلامت را برای حضرت عالی از خداوند متعال خواستار است.»


ویدیو مرتبط :
شعرخوانی زیبا از آیت الله مکارم شیرازی(فضای جاری جامعه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌الله یزدی: اعلام حمایت اکثریت قاطع جامعه مدرسین از ولایتی



اعلام حمایت اکثریت قاطع جامعه مدرسین از ولایتی

آیت‌الله یزدی اعلام کرد

اعلام حمایت اکثریت قاطع جامعه مدرسین از ولایتی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اعلام حمایت اکثریت اعضای این تشکل از علی‌اکبر ولایتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای از اعلام حمایت اکثریت قاطع اعضای این جامعه از علی‌اکبر ولایتی  در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته،‌ با اشاره به اظهارنظر و گمانه‌زنی‌های متعدد برخی رسانه‌ها درباره نظر جامعه مدرسین درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اعلام شده است: بر اساس مصوبه جلسه رسمی روز جمعه دهم خردادماه جاری مقرر شد جلسه فوق‌العاده تشکیل شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: این جلسه در روز شنبه 11/3/92 تشکیل شد که پس از بحث و تبادل نظر درباره نامزدهای ریاست‌جمهوری نظر اکثریت اعضاء به جناب آقای دکتر علی‌اکبر ولایتی معطوف گردید.

آیت‌الله یزدی در اطلاعیه خود خاطرنشان کرد که این نظر مورد تأئید کتبی تعداد متنابهی از دیگر اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قرار گرفته است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اطلاعیه خود با دعوت از همه رسانه‌های گروهی بر رعایت اخلاق رسانه‌ای ابراز امیدواری کرد با تلاش همگان روز 24 خرداد با خلق حماسه سیاسی دیگر شاهد حضور پرشور و آگاهانه ملت شریف ایران پای صندوق‌های رأی باشیم./فارس