اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقدیر از «سوفیا لورن» در اسکار سینمای ایتالیا


جوایز سینمایی «دیوید دوناتلو»، موسوم به اسکار سینمای ایتالیا از «سوفیا لورن»، بازیگر سرشناس و 79 ساله ایتالیایی تقدیر می‌کند. خبرگزاری ایسنا: جوایز سینمایی «دیوید دوناتلو»، موسوم به اسکار سینمای ایتالیا از «سوفیا لورن»، بازیگر سرشناس و 79 ساله ایتالیایی تقدیر می‌کند.


مسئولان برگزاری پنجاه و هشتمین دوره جوایز سینمایی «دیوید دی دوناتلو» که آن را اسکار سینمای ایتالیا می‌شناسند، اعلام کردند که از «سوفیا لورن»، بازیگر کهنه‌کار و سرشناس ایتالیایی به سبب بازی در فیلم کوتاه «صدای انسان» ساخته پسرش «ادواردو پونتی» تقدیر خواهد شد.

این فیلم کوتاه 25 دقیقه‌ای که اقتباسی از نمایشنامه تک شخصیتی نوشته «ژان کوکتو» است، روایتگر شکست عاطفی یک زن تنها در زندگی است.

تقدیر از «سوفیا لورن» در اسکار سینمای ایتالیا

سوفیا لورن در سال 1962 برای فیلم «دو زن» ساخته‌ی «ویتوریو دسیکا» جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر زن را کسب کرد و در سال 1991 جایزه‌ اسکار افتخاری را دریافت کرد.

وی در سال 1964 برای فیلم «ازدواج به سبک ایتالیایی» بار دیگر نامزد جایزه اسکار شد و فیلم «دیروز، امروز، فردا» با نقش آفرینی او و «مارچلو ماستریانی» در همان سال موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

«لورن» در سال 1962 جایزه‌ بهترین بازیگر زن را از بافتا و در سال 1994 جایزه‌ خرس طلای افتخاری را از جشنواره‌ برلین کسب کرد.

وی در سال 1961 بهترین بازیگر زن جشنواره‌ کن شناخته شد و در سال 1991 جایزه‌ سزار افتخاری به وی اعطا شد. از دیگر افتخارات سینمایی سوفیا لورن می‌توان به دوربین طلای آلمان، چهار جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب، بهترین بازیگر زن جشنواره‌ مسکو (1965)، بهترین بازیگر جشنواره‌ سن‌سباستین (1974)، بهترین بازیگر جشنواره‌ ونیز (1958) و شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز (1998) اشاره کرد.

این بازیگر کهنه‌کار هالیوودی امسال مهمان افتخاری شصت و هفتمین جشنواره‌ی فیلم کن بود و به همین مناسبت، دو فیلم «ازدواج به سبک ایتالیایی» و یک فیلم کوتاه 25 دقیقه‌ای از این هنرپیشه در بخش کلاسیک این رویداد سینمایی به‌نمایش درآمد.


ویدیو مرتبط :
مستند سوفیا لورن چه کار می کرد؟ What Would Sophia Loren Do? 2021 با زیرنویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهم‌ترین جایزه سینمای ایتالیا به «جدایی نادر از سیمین» رسید / «جدایی نادر از سیمین» اسكار ایتالیا را گرفت



مهم‌ترین جایزه سینمای ایتالیا به «جدایی نادر از سیمین» رسید / فرهادی بالاتر از اسکورسیزی و کلونی

 

  ، جایزه جدید جدایی نادر از سیمین,

 

سینما - «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در پنجاه و ششمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو برنده جایزه شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم این دوره جوایز دیوید دی دوناتلو که از آن به عنوان معادل ایتالیایی اسکار یاد می‌شود، روز جمعه در رم برگزار شد و فیلم برنده اسکار اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم خارج اتحادیه اروپا را دریافت کرد.

«راندن» به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن، «هوگو» مارتین اسکورسیزی، «عید مارس» جرج کلونی و «درخت زندگی» ترنس مالیک دیگر نامزدهای جایزه این بخش بودند.

در همین حال، «سزار باید بمیرد» به کارگردانی پائولو و ویتوریو تاویانی برادران فیلمساز ایتالیایی با دریافت پنج جایزه پیروز اصلی جوایز دیوید دی دوناتلو 2012 شد.

این فیلم که فوریه پیش جایزه خرس طلای جشنواره برلین را گرفت، جوایز دیوید دی دوناتلو بهترین فیلم، کارگردان، تهیه‌کننده، تدوین و صدا را برد.

«سزار باید بمیرد» درباره زندانیانی یک زندان در ایتالیاست که تراژدی «جولیوس سزار» اثر ویلیام شکسپیر را به صحنه می‌برند. برادران تاویانی برای پنجمین بار جایزه دیوید دی دوناتلو را دریافت کردند.

«سزار باید بمیرد» برای دریافت جایزه بهترین فیلم بر دیگر پیشتازان نامزدهای جوایز دیوید دی دوناتلو از جمله «داستان یک قتل عام» ساخته مارکو تولیو جوردانا، «ما یک پاپ داریم» نانی مورتی و «این جا باید باشد» پائولو سورنتینو پیروز شد.

فیلم انگلیسی‌زبان «این جا باید باشد» با بازی شان پن جوایز بهترین فیلمنامه، فیلمبرداری، موسیقی، ترانه، چهره‌پردازی و مو را برد.

میشل پیکولی برای «ما یک پاپ داریم» جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. این فیلم جوایز بهترین طراحی صحنه و طراحی لباس را هم دریافت کرد.

«داستان یک قتل عام» در بخش‌های بهترین بازیگر زن مکمل (میشلا سسون)، بازیگر مرد مکمل (پی‌یر فرانچسکو فاوینو) و جلوه‌های ویژه پیروز شد و جایزه بهترین بازیگر زن به ژائو تائو برای «Io Sono Lì» رسید.

فرانچسکو برونی برای «Scialla!» جایزه بهترین فیلمساز اول را گرفت. جایزه بهترین فیلم اتحادیه اروپا نیز به «تسخیرناپذیر» ساخته اریک تولدانو و اولیویه ناکاشه اعطاء شد.

لیلیانا کاوانی کارگردان فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «فرانچسکو» جایزه دیوید دی دوناتلو یک عمر دستاورد را دریافت کرد./خبرآنلاین