اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقاضای 5 میلیون دلاری آژانس به خاطر ایران


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که برای تامین هزینه‌های ناشی از نظارت بر برنامه‌ هسته‌ای ایران و نیز در زمان تمدید مذاکرات میان ایران و 1+5 به 5.7 میلیون دلار کمک از اعضای 1+5 نیاز دارد.

خبرگزاری ایسنا: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که برای تامین هزینه‌های ناشی از نظارت بر برنامه‌ هسته‌ای ایران و نیز در زمان تمدید مذاکرات میان ایران و 1+5 به 5.7 میلیون دلار کمک از اعضای 1+5 نیاز دارد.

ایران با آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه در رسیدن به یک توافق جامع بر سر مساله هسته‌ای ایران پس از 12 سال تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر ناکام ماندند و مذاکرات تا آخر ژوئن تمدید شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک سال گذشته برای اطمینان از آن که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق ژنو عمل کرده است بازرسی‌هایی گسترده‌ای از برنامه هسته‌ای ایران انجام داده است.

بر طبق ایمیلی که به اعضای شورای حکام فرستاده شده است این اعضا در نشست هفته بعد شورای حکام در این‌باره بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

بر اساس سندی که صبح روز چهارشنبه در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است آژانس می‌گوید برای تامین هزینه‌های بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران به 5.7 میلیون دلار دیگر نیاز دارد.


ویدیو مرتبط :
پاسخ بازرس اسبق آژانس به اتهامات آژانس علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس بانک مرکزی بلاروس:‌ایران با تقاضای وام 400 میلیون دلاری ما موافقت کرد



 

 

رییس بانک مرکزی بلاروس:‌ایران با تقاضای وام 400 میلیون دلاری ما موافقت کرد

 

مقامات بلاروس روز دوشنبه اعلام کردند که ایران موافقت کرده به این کشور 400 میلیون دلار وام بدهد.

روزنامه مسکو تایمز با انتشار این خبر به نقل از مقامات بلاروس نوشت که ایران موافقت اصولی کرده است که برای جبران بخشی از بدهی خارجی بلاروس به این کشور وام 400 میلیون دلاری بدهد.

بلاروس هم اکنون مواجه با یک بحران مالی گسترده است که تنها در سال جاری ارزش پول ملی این کشور ( روبل) با 60 درصد افت ارزش مواجه بوده است.

دولت بلاروس برای جبران بحران مالی این کشور تا کنون 800 میلیون دلار از یک موسسه مالی روسیه وام گرفته است و همچنان در نظر دارداز یک بانک دیگر روسیه مبلغ 1 میلیارد دلار وام بگیرد.

رییس بانک مرکزی بلاروس با اعلام موافقت اصولی ایران با پرداخت وام 400 میلیون دلاری به این کشور گفت که پرداخت این وام از سوی ایران به مرحله گشایش خط اعتباری رسیده است.

خانم "ناتاشا یارماکوا " رییس بانک مرکزی بلاروس توضیحات بیشتری درباره مدت زمان این وام ایران و نحوه بازپرداخت و بهره آن نداده است.

دولت بلاروس در نظر دارد تا 7 میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول وام بگیرد و بدین منظور قرار است هیئتی از سوی این صندوق بین المللی روز سه شنبه برای بررسی بحران اقتصادی این کشور و گفتگو درباره اصلاحات لازم در سیستم اقتصادی و مالی بلاروس وارد مینسک شود..../تحلیل:عصرایران