اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقاضای ایران برای انتقال میلیاردها دلار به جزیره مالت / مقامات مالت نپذیرفتند و به آمریکا راپورت دادند!



 

 

 

تقاضای ایران برای انتقال میلیاردها دلار به جزیره مالت / مقامات مالت نپذیرفتند و به آمریکا راپورت دادند!

 

ویكی لیكس:

تقاضای ایران برای انتقال میلیاردها دلار به جزیره مالت / مقامات مالت نپذیرفتند و به آمریکا راپورت دادند!

بر اساس یك سند جدید منتشره از سوی سایت ویكی لیكس ایران تمایل داشته است تا میلیارد ها یورو در بانك های مالت سرمایه گذاری كند، اما رییس ستاد وزارت اقتصاد مالت جلوی این كار را گرفته است.

جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده است.

بر اساس سند منتشره سفارت آمریكا در مالت كه وب سایت ویكی لیكس آن را منتشر كرده سفیر آمریكا در مالت در گزارشی به وزارت خارجه این كشور می نویسد كه رییس ستاد وزارت اقتصاد مالت در تلاش های آمریكا برای جلوگیری از انتقال پول های ایران به بانك های مالت كمك شایانی كرده است.مالت

جیسون دیویس سفیر آمریكا در مالت می نویسد :  "آلان كاروانا" رییس ستاد وزارت اقتصاد مالت در تلاش های ما برای جلوگیری از استفاده ایران از سیستم بانكی مالت موثر بوده است.

سفیر آمریكا در گزارش خود می افزاید :‌  سفیر ایران در فرانسه به سفیر مالت در فرانسه می گوید كه كشورش مایل است در بانك های مالت میلیارد ها یورو سرمایه گذاری كند.

بر اساس این گزارش آلان كاروانا در جریان یك ملاقات با مقامات آمریكایی ای میل سفیر كشورش در فرانسه را در اختیار مقامات آمریكایی قرار می دهد.

كاروانا به مقامات آمریكایی از قول سفیر كشورش در مالت می گوید :‌ من در قبال درخواست سفیر ایران در فرانسه برای سرمایه گذاری در مالت به او گفتم كه ما به تحریم های سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران وفادار خواهیم بود . سفیر ایران در پاسخ به من گفت كه تحریم ها مانعی نیست و ما هم اكنون با دولت فرانسه در این زمینه مشغول رایزنی هستیم تا از بانك های این كشور استفاده كنیم .

سفیر مالت در فرانسه می افزاید :‌" سفیر ایران مایل بود تا من اطلاعات بیشتری درباره قوانین سیستم بانكی مان در اختیار او قرار دهم . سفیر ایران می خواست بداند كه اگر ما به تحریم های آمریكا و اتحادیه اروپا پای بند نباشیم ایران مایل است تا میلیارد ها یورو پول به بانك های ما منتقل كند .

سفیر  آمریكا در مالت در پایان گزارش خود به وزارت خارجه این كشور می نویسد كه بر اساس گفتگوهای قبلی با كاروانا ، تقریبا مطمئن است كه دولت مالت اجازه نخواهد داد تا ایران میلیارد ها یورو پول به بانك های این كشور منتقل كند ..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
افزایش 5 برابری تب مالت در ایران ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گلایه مقامات اسرائیل از امتیازات زیاد آمریکا به ایران/ آزاد شدن 3 تا 4 میلیارد دلار از دارایی‌های مصادره شده ...



امتیاز آمریکا به ایران در مذاکرات هسته ایی

هاآرتص گزارش داد
گلایه مقامات ارشد اسرائیل از امتیازات زیاد آمریکا به ایران در مذاکرات ژنو

یک روزنامه صهیونیستی گزارش داده مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از اینکه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای امتیازات زیادی به ایران داده گلایه دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت اسرائیل معتقد است که آمریکا در مذاکره با ایران امتیازات زیادی به این کشور داده است.

بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی می‌گویند آمریکا در امتیازاتی که به ایران اعطا می‌کند دچار سوء برداشت شده است و روال فعلی گفت‌وگوها نظام تحریم‌ها را تضعیف می‌کند و به ایران اجازه می‌دهد تا به پیشرفت‌های هسته‌ایش ادامه دهد.

مقامات اسرائیلی گفته‌اند آمریکا به اسرائیل تصویری واقعی از امتیازاتی که آمریکا به ایرانی‌ها اعطا می‌کند ارائه نداده‌اند و مشخص نکرده‌اند چه تحریم‌هایی کاهش خواهد یافت.

آمریکا و اسرائیل در هفته‌های گذشته با یکدیگر درباره مذاکرات هسته‌ای ژنو تبادل نظر داشته‌اند. جان کری پیش از سفر به ژنو، نتانیاهو و وزیران وی را در جریان مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران گذاشت.

یک مقام بلندپایه اسرائیلی گفته برداشت اسرائیل این است که علی‌رغم اینکه ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای مشوق‌های اقتصادی دریافت خواهد کرد، این موضوع اعتبار کل تحریم‌ها را زیر سوال نخواهد برد.

این مقام ارشد همچنین گفته که به اسرائیل اطلاع داده شده که کشورهای مذاکره کننده تنها بین 3 تا 4 میلیارد دلار از دارایی‌های مصادره شده ایران در بانکهای خارجی را آزاد کرد. گفته شده که این اموال در یک حساب ویژه قرار داده می‌شوند که ایران می‌تواند آن را به مرور برداشت کند. طبق آنچه مقامات ارشد اسرائیلی ادعا کرده‌اند آمریکا گفته هیچ نوع تحریم دیگری کاهش داده نخواهد شد.

یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات، امور راهبردی و روابط خارجی اسرائیل در یک مراسم فرهنگی درباره ماهیت توافق با ایران گفت: «طرح‌هایی که تا چند روز پیش به اسرائیل ارائه شد تا اندازه زیادی با آنچه اکنون درباره آن بحث می‌شود کاملاً متفاوت بود.»

یک مقام اسرائیلی دیگر نیز گفت: «روز چهارشنبه چیزی به ما گفته شد که آن را هم دوست نداشتیم ولی کنار آمدن با آن راحت‌تر بود. ناگهان این به چیز خیلی بدتری تغییر پیدا کرد که لغو جدی‌تر تحریم‌ها را شامل می‌شد. این احساس به وجود آمد که آمریکایی‌ها خیلی بیشتر از ایرانی‌ها مشتاق توافق هستند.»

/فارس