اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تفکیک جنسیتی خوابگاه دانشجویان تُرک


رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز گذشته با حمایت از طرح جدا سازی جنسیتی خوابگاه های دانشجویی در ترکیه از منتقدان و روزنامه نگارانی که این طرح دولت را دخالت در طرز زندگی مردم ترکیه می دانند، انتقاد کرد.

عصر ایران: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز گذشته با حمایت از طرح جدا سازی جنسیتی خوابگاه های دانشجویی در ترکیه از منتقدان و روزنامه نگارانی که این طرح دولت را دخالت در طرز زندگی مردم ترکیه می دانند، انتقاد کرد.

سی ان ان ترک گزارش داد، اردوغان در یک گردهمایی حزب حاکم عدالت و توسعه در آنکارا با اشاره به اینکه حزب عدالت و توسعه یک حزب محافظه کار و دموکرات است ، حرکت در جهت جدا ساز ی خوابگاه های دانشجویی دختر و چسر را بر اساس مرام و دیدگاه یک حزب محافظه کار و دموکراتیک یک امر بدیهی دانست.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه " بچه های مردم امانتی در دست ما هستند" گفت که درباره اختلاط جنسیتی خوابگاه های دانشجویی مشکلات زیادی وجود دارد و شکایات زیادی از سوی همسایه ها و خود دانشجویان وجود دارد که مسئولان دولتی وظیفه دارند به این موارد رسیدگی کنند، چون والدین این دانشجویان می گویند: پس دولت کجاست؟ و چرا به این شکایات و موارد رسیدگی نمی کند؟

اردوغان  تاکید کرد که در این زمینه دولت او حامی جدا سازی است و هر قانون و مصوبه ای که لازم باشد به مورد تصویب خواهد گذاشت.

نخست وزیر ترکیه در ادامه افزود که این به معنای مداخله در طرز نزدگی خصوصی مردم نیست و حزب عدالت و توسعه در11 سال گذشته به هیچ عنوان در شیوه زندگی مردم ترکیه دخالتی نداشته است و اگر کسی ادعایی خلاف این دارد می تواند شواهد خود را ارایه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

اردوغان با اشاره به این که در برخی از خوابگاه های دانشجویی در نقاط مختلف گزارش ها و شکایت هایی به ماموران امنیتی و دستگاه های دولتی رسیده که باید رسیدگی شود، گفت که رسیدگی به این شکایات و جداسازی خوابگاه های دانشجویی دختران و پسران دانشجو به طور جدی در دستور کار دولت او قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی اردوغان همچنین در اظهاراتی در فرودگاه و پیش ار ترک کشورش به مقصد فنلاند در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره منتقدان طرح جدا سازی خوابگاه های دانشجویی در ترکیه خطاب به منتقدان این طرح گفت:" شمایی که از این طرح انتقاد می کنید آیا خودتان راضی می شوید دختر جوانتان با یک پسر غریبه در یک خانه تنها بماند؟ اگر مشکلی ندارید که بحثی نیست ، اما ما اگر لازم باشد در این مورد قانون تصویب خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
گزارش یک طرح تفکیک جنسیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفکیک‌ جنسیتی برای شارژ موبایل






منبع: جهان نیوز