اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تفویض اختیار ترم‌بندی و برنامه‌ریزی درسی به دانشگاه‌ها



اخبار,اخباردانشگاه  ,ترم‌بندی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزیر علوم از تفویض اختیار سه امر برنامه‌ریزی درسی، پذیرش دانشجوی دکترا و ترم‌بندی به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت:این روند ادامه دارد و در آینده اختیارات بیشتری به دانشگاه‌ها داده می‌شود.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت و‌گو با ایسنا ، افزود: تاکنون برنامه‌ریزی درسی و پذیرش دانشجوی دکترا و همچنین زمان‌بندی ترم‌ها به دانشگاه‌ها تفویض اختیار شده است که این روند تفویض اختیارات ادامه خواهد داشت.

وی درمورد تفویض اختیار ترم‌بندی به دانشگاه‌ها توضیح داد:در این مورد خط قرمزی تعریف شده و به دانشگاه‌ها گفته شده 16 هفته درسی و دو هفته فرجه را رعایت کنند،رعایت همین خط قرمز از بروز هرج و مرج جلوگیری خواهد کرد اما در عین حال این که دانشگاهی قصد داشته باشد ترم را بجای 27 شهریور یا اول مهر، از 20 شهریور آغاز کند به اختیار خودش خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان تاکید کرد: اختیارات زیادی به دانشگاه‌ها بازگردانده می‌شود که در حال بررسی است و بعد از جمع‌بندی اعلام می‌شود.


  اخبار  دانشگاه   -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
آیا تفویض اختیار و مسیولیت برای کارآفرین ریسک به دنبال دارد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفویض اختیار برنامه‌ریزی درسی به دانشگاه‌ها



اخبار,اخباردانشگاه , واگذاری برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزیر علوم از واگذاری برنامه‌ریزی درسی به دانشگاه‌های برتر خبر داد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام خبر فوق گفت: تاکنون تمام برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها در ستاد انجام می‌شد که از این به بعد این موضوع به دانشگاه‌های گروه یک، یعنی 10 دانشگاه برتر واگذار می‌شود.

به گفته وی سایر دانشگاه‌ها می‌توانند از دانشگاه‌های گروه یک اقتباس کنند.

شریعتی اضافه کرد: کمیته های متمرکز وزارت خانه نیز عمدتا به برنامه‌ریزی‌های آموزشی و سیاست‌های کلان، رصد کردن علم و فناوری و همچنین کمک به خلاءهای موجود در دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی‌های درسی می‌پردازند.

 

 اخبار  دانشگاه - ایسنا