اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«تفتان» ثبت ملی شد


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: کوه باشکوه "تفتان" افتخار بلوچستان و این شاهد کهنسال ایران زمین به عنوان سومین کوه بزرگ ایران به ثبت ملی رسید.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: کوه باشکوه "تفتان" افتخار بلوچستان و این شاهد کهنسال ایران زمین به عنوان سومین کوه بزرگ ایران به ثبت ملی رسید.

کامبیز مشتاق‌گوهری در این باره اظهار کرد: پیش از این کوه‌های دماوند و سبلان ثبت ملی شده بودند که تفتان سیستان و بلوچستان به عنوان سومین کوه ملی ایران به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: قله سربلند تفتان، یکی از عارضه‌های طبیعی منحصر بفرد جنوب شرق ایران است که توانسته تمدن چندین هزار ساله سیستان و بلوچستان را به رخ جهانیان بکشد.

مشتاق‌گوهری اظهار کرد: ثبت ملی این کوه، طبق یک سری ضوابط و قوانین طبیعی که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شده بود مورد تایید قرار گرفت و انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با ثبت ملی تفتان، کمک زیادی برای شناسندن این کوه در منطقه و جهان خواهد شد.

وی تصریح کرد: تفتان از هدف‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود که با ثبت ملی آن می‌توان امکانات گردشگری و رفاهی بیشتری را در این منطقه برنامه‌ریزی و ایجاد کرد.

مشتاق گوهری گفت: با کمک بسیج مردمی و سازمان‌های گردشگری می‌توان تفتان را آنطور که شایسته آن است همچون کوه‌های هم ترازش در دیگر نقاط کشور به عنوان قطب گردشگری معرفی کرد.

وی تاکید کرد: ایجاد حلقه گردشگری حوزه تفتان با مرکزیت زاهدان و روستاهای همجوار آن از برنامه‌های آتی سازمان میراث فرهنگی استان در آینده نزدیک است.

به گزارش ایسنا؛ تَفتان با ارتفاع ( 4050 متر) آتشفشان نیمه فعال ایران است. این کوه در منطقهٔ جنوب شرقی ایران، در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته‌ است. این قله در حدود 4000 متر از سطح آب‌های آزاد ارتفاع دارد و بلندترین قله در منطقه جنوب شرقی ایران است. نزدیک‌ترین شهر به تفتان خاش است.

تفتان در زبان پارسی به معنای مکان گرما است. این آتشفشان فعال است و گازهای گوگرد در دهانه آن منتشر می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
درختان نابود شده تفتان - پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانک ملی مسئول پاسخگویی به ثبت نام کنندگان حج با وام جعاله است



 

 

بانک ملی مسئول پاسخگویی به ثبت نام کنندگان حج با وام جعاله است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پرداخت وام جعاله برای ثبت نام حج اشتباه بانکی بوده است و بانک ملی و هر بانک دیگری که این اقدام را انجام داده باید پاسخگو باشد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی لیالی در حاشیه نخستین کنگره سراسری پزشکی حج و زیارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد وضعیت افرادی که با وام جعاله در حج ثبت نام کرده اند گفت: این اقدام یک اشتباه بانکی بوده و ما در جریان نبودیم. رسانه ها ما را متوجه کردند و در پی آن فتوای مراجع صادر و این اقدام متوقف شد.

وی افزود: این اقدام در کل ثبت نام اشکال وارد نکرده است. آن تعدادی که به صورت غیر شرعی ثبت نام کرده اند باید از بانک مسئول پاسخ خود را دریافت کنند و سازمان حج پاسخگو نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به پرسش دیگری خبرنگار مهر در مورد تعداد ثبت نام عمره امسال گفت: تا کنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و موج ثبت نام فروکش کرده است. پیش بینی ها این است که تا ۳.۵ میلیون ثبت نام داشته باشیم. البته این مسئله عادی است زیرا در سال گذشته چهار میلیون ثبت نام داشتیم.

لیالی در پاسخ به اینکه آیا بیماران سرطانی که فرصت زیادی برای زندگی ندارند می توانند زودتر به حج مشرف شوند گفت: اگر این بیماران مدارک پزشکی داشته باشند در حج عمره نوبتشان جابجا و زودتر مشرف می شوند..../ مهر