اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تفاوت عجیب قیمت مرغ در تهران با کپنهاک


از تهران نیز خبر می‌رسد، مرغ حتی در برخی از مناطق جنوب تهران بیش از 6000‌تومان به دست مردم می‌رسد. و هر کیلوگرم مرغ در بازار کپنهاک دانمارک، 5‌کرون دانمارک برابر با 1040تومان است.

روزنامه قدس: شواهد گویای آن است که با وجود هشدارهای پی‌درپی مسؤولان بویژه رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، قیمت مرغ بالاتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.

 در حالی‌که سازمان حمایت با هشدار به توزیع‌کنندگان مرغ تأکید کرده است که هیچ کس حق ندارند مرغ را بالاتر از قیمت 4700‌تومان بفروشد، با این حال قیمت مرغ در بعضی از شهرها ازجمله مشهد همچنان 500‌تومان بالاتر و در محدوده قیمتی 5200‌تا 5300تومان عرضه می‌شود .

از تهران نیز خبر می‌رسد، مرغ حتی در برخی از مناطق جنوب تهران بیش از 6000‌تومان به دست مردم می‌رسد.

در همین حال رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ کشور با ابراز تأسف از اینکه وزارت صنعت جلوی حمل نهاده‌ها از بندر به درب مرغداری‌ها را گرفته است، گفت: هم‌اکنون قیمت مرغ در بازار سه نرخی شده است.

یوسفی درخصوص قیمت کنونی مرغ در بازار عنوان کرد: متأسفانه قیمت مرغ در بازار برای مصرف‌کنندگان نوسان زیادی دارد به طوریکه در قسمتی از شهر گوشت مرغ را کیلویی 5000‌تا 5200‌تومان و در قسمت دیگری از شهر همین مرغ را کیلویی بیش از 6500‌تومان به فروش می رسانند، درحالی که هرکیلو از این مرغ در بازار میادین میوه و تره‌بار به قیمت 4600‌الی‌4700 به مردم عرضه می‌شود!

در بازار کراچی هر کیلوگرم مرغ 86‌روپیه پاکستان یعنی به قیمت آزاد هر روپیه پاکستان 23‌تومان، 1978‌تومان است و هر عدد تخم‌مرغ رسمی به قیمت 2‌روپیه پاکستان؛ یعنی 46‌تومان عرضه می‌شود.

قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار نیویورک 94‌سنت برابر با 1860تومان است.

در بازار سمرقند ازبکستان هر کیلوگرم مرغ کامل برابر 2500صوم؛ یعنی حدود 1250‌تومان در بازار آزاد است.

در بازار ابوظبی امارات، هر کیلوگرم گوشت مرغ بسته‌بندی شده در حدود 2‌درهم و 20‌فلس به قیمت آزاد حدود 1100تومان در هر کیلوگرم محاسبه شده است.

هر کیلوگرم سینه مرغ در بازار عمان، یک ریال عمان برابر با 3193تومان است.

هر کیلوگرم مرغ در بازار کپنهاک دانمارک، 5‌کرون دانمارک برابر با 1040تومان است.

هر کیلوگرم مرغ در بازار آنکارای ترکیه معادل 3‌لیر برابر 2031تومان در هر کیلوگرم است.  


ویدیو مرتبط :
درج قیمت بر روی کالا برای بازار گرمی و تفاوت قیمت بی سابقه در مراکز عمده فروشی با سایر نقاط

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفاوت ۲۷۶ تومانی قیمت‌های پیشنهادی تخم مرغ



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تفاوت ۲۷۶ تومانی قیمت‌های پیشنهادی تخم مرغ

جلسه دیروز مسئولان برای قیمت‌گذاری تخم‌مرغ با ارائه پیشنهادهای متفاوت به نتیجه نرسید و تصمیم‌گیری نهایی به جلسه فردا موکول شد.

دیروز نمایندگان وزارت صنعت، جهاد کشاورزی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها برای قیمت گذاری جدید تخم مرغ جلسه برگزار کردند.

براساس این گزارش این جلسه به رغم اینکه قیمت‌های پیشنهادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رد و بدل شد اما به تصمیم گیری نهایی منجر نشد.

قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه 2846 تومان برای هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری و قیمت پیشنهادی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید‌کننده 2570 تومان بود.

براساس این گزارش قرار است فردا جلسه‌ نهایی برای تعیین دقیق قیمت تخم مرغ برگزار شود. بعد از تعیین نهایی قیمت، خرید برای ذخیره سازی از تولید‌کنندگان انجام خواهد شد.

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ حدود 2000 تومان است که طبق نظر تولیدکنندگان و متولیان تولید حدود 1000 تومان کمتر از قیمت تمام شده است./فارس