اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر کاربری زمین های کشاورزی اصفهان به باغ پارتی



اخبار,اخباراجتماعی ,کاربری زمین های کشاورزی اصفهان

مدتی قبل بحث برگزاری عروسی های آنچنانی در باغ تالارهای اطراف اصفهان، فرمانده انتظامی استان را به واکنش وادار کرد. سردار آقاخانی بارها در نشست خبریش برگزارکنندگان غیرمجاز مراسم ازدواج در خارج از شهر را تهدید به برخورد قاطع پلیس کرده است. فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای مرحله جدید طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی در این استان خبر می دهد.

سردار عبدالرضا آقاخانی درباره اجرای مرحله جدید طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی در استان توضیح می دهد که در راستای فعالیت برخی چایخانه ها و باغ تالارهای بدون مجوز در اصفهان، طرح برخورد با این مراکز در دستور کار قرار دارد و قانون برای متصدیان این مراکز اعمال خواهد شد. امروز اما کار به جایی رسیده که زیر سایه خشکسالی و تغییر کاربری زمین های خشک شرق و باغ های تفتیده غرب اصفهان، باغ ویلاها به صورت غیرمجاز قد کشیده و مهاجران، محیط ساده و بی آلایش روستاهای اطراف شهر را با برپایی مهمانی های مختلط آنچنانی درنوردیده و تهاجم فرهنگی به بافت سنتی منطقه آغاز شده است. در این میان هستند کسانی که از اجاره یک روزه باغ ویلا پولی درشت به جیب می زنند!

از آپارتمان تا باغ ویلا
جنوب شهرکه باشی، شب هنگام در بعضی از مجتمع های مسکونی انگار که بمب منفجر شده یا حمله ای صورت گرفته باشد، صداهای فریاد عجیب، حتی ترکیدن ترقه های دست ساز، جیغ و خنده که تا پاسی از شب ادامه دارد، ساکنان مجتمع های مسکونی را بیچاره می کند. اینها از جمله خانواده هایی هستند که ترجیح می دهند تا فرزندشان زیر نظر والدین به تخلیه هیجان و انرژی دوران نوجوانی و جوانی بپردازد.

 

اما هستند جوانانی که جای مناسبی نداشته و در عین حال خواهان برگزاری دورهمی های آزاد تحت عنوان جشن تولد، مهمانی فارغ التحصیلی و گودبای پارتی مجردی هستند و اینجاست که باغ ویلاهای اجاره ای به میدان می آید. فضایی دنج و ساکت گوشه یکی از روستاهای بخش مرکزی اصفهان، جلگه، بن رود، باغبادران و هرکجا که کشاورزی بی پول، از سر ناچاری زمین کشاورزیش را حراج کرده باشد و سودجوها به پشیزی خریده باشند برای تغییر کاربری یواشکی و اجاره میلیونی شبانه! شواهد نشان می دهد که برای اجاره هر24ساعت باغ ویلا، بسته به مکان و وسعت، تجهیزات و درختان میوه، به طور متوسط حدود2 تا 5میلیون تومان اجاره دریافت می شود! اینکه این مبالغ برچه مبنایی تعیین و چه کسانی مبادرت به اجاره می کنند، پاسخی است که باید مشاوران املاک به آن پاسخ دهند.

و اینک فضای مجازی
پیدا کردنش اصلا سخت نیست که با جستجوی کوتاه د رفضای مجازی، لیست بلند بالایی از اجاره باغ تالار و باغ ویلا، صف می کشد.«کرایه باغ و تالار در حومه شهر بزرگ اصفهان مخصوص هر نوع مهمانی، در تخصص ماست. ارائه پکیج مخصوص خدمات مجالس از چیدمان و پرسنل تا اجرای موسیقی پاپ و کلاسیک و ارائه بهترین کیفیت و پذیرایی شام با گروه تشریفات !»«رهن و اجاره باغ . آدرس آبشار سوم...امکانات: استخر، آلاچیق. جهت جشن و یا مهمانی اجاره داده می شود. ظرفیت تا400نفر »نکته جالب توجه در کارکرد بعضی از شرکت های خدمات مجالس و البته تعدادی از مشاوران املاک، برخورداری از شبکه ای زیرزمینی است که بر تمامی باغ تالارها و سالن های موجود در شهر و اطراف آن نظارت دارد.

 

در واقع افرادی که تمایل دارند مجالس خود را به صورت مختلط کنند به دلیل محدودیتی که سالن های پذیرایی در سطح شهر دارند، به سمت اجاره این باغ ها سوق پیدا می کنند و در این زمان است که شرکت های برگزارکننده مجالس با عهده گرفتن خدمات شام، سفره آرایی، سفره عقد، تصویربرداری و موسیقی مدیریت انجام خدمات را برعهده می گیرند. در مواردی نیز متقاضی تمایلی به دریافت خدمات ویژه نداشته و تنها با صاحب باغ و ویلا برای مبلغ اجاره به تفاهم می رسد. پایکوبی های خاص، نوشیدنی های خاص تر و مواد مخدر، چاشنی این مهمانی هاست و تهاجم به محیط سنتی و فرهنگی روستاها و بخش های کوچک، پس لرزه آن است که به سادگی نمی توان جمعش کرد.در نهایت سرو صدای زیاد پای پلیس110را به باغ ویلا باز می کند، چند نفری دستگیری می شوند و روز بعد با تعهد والدین آزاد هستند تا شبی دیگر و مهمانی دیگر.

برخورد با تغییر کاربری
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان اعلام می کند که کمیته رسیدگی به ساخت و ساز غیر مجاز در فرمانداری شکل گرفته و جهاد کشاورزی به صورت جدی در این خصوص وارد عمل شده است. مهندس مرادمند از ۱۵۰ پرونده تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز در دادگستری اصفهان خبر می دهد که احداث شعبه ویژه به این امر از موارد ضروری در رسیدگی به تخلفات است که این مساله با نظر مثبت و مساعد دادستان مواجه شده است.

یک رشد 20ساله
پارتی های مختلط ایرانی که مدل کپی شده از مهمانی های مرسوم دختر و پسر در غرب و به خصوص آمریکاست، از اواسط دهه 70 شمسی در ایران پا گرفت. از همین زمان نخستین علائم ابتلا به ایدز در میان قشر خاصی از جوانان کشور مشاهده شد که آسیب شناسان بلافاصله شیوع و گسترش این بیماری را در درجه اول ناشی از رفتارهای پرخطر جنسی دانستند.با این حال، شکی نیست که پدیده پارتی یا مهمانی های مختلط آسیب جدی و خطر در دسترس برای جوانان کشور به ویژه کلانشهری همانند اصفهان محسوب می شود. به خصوص که این روزها، گروه های اینترنتی فعال با ارسال ایمیل از افراد می خواهند که به عضویت این گروه ها درآیند تا گردش های دسته جمعی، ملاقات های جمعی و مهمانی ها را امتحان کنند.

 

به باور کارشناسان اجتماعی، رواج ارزش های مطلوب در میان جوانان می توانند به عنوان عاملی باز دارنده مانع از تمایل به ناهنجاری در میان جوانان باشد، اما نکته کلیدی آن است که در حال حاضر به خاطر قبح موضوع از آموزش و اطلاع رسانی دقیق در اینگونه موارد اجتناب می شود. نه خانواده ها و نه مدارس هیچ کدام حاضر نیستند متاسفانه پارتی ها به علت همخوانی زیاد با تمایلات غریزی جوانان به علت عدم توجه به ارزش آموزی در سیاست گذاری ها به محمل مناسبی برای تباه کردن روح و روان جوانان مبدل شده اند.

 

به نظر می رسد که برای نجات جوانان و نوجوانان باید در وهله نخست خانواده ها آستین بالا بزنند. در مرحله بعد مسوولان با برنامه ریزی می توانند، اعتبارات سرگردان فرهنگی را که در میان دستگاه های مختلف دست به دست می شود ساماندهی کرده و برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان هزینه کنند. اختلاط زن و مرد و تفریح در کنار هم از نظر شرع و قوانین دینی حرام است؛ چرا که آسیب های اجتماعی را در پی خواهد آورد، اما اسلام دین جامعی است، کامل ترین دین است و در آن برای تفریحات سالم راه های ارائه شده که متخصصان باید برای آنها برنامه ریزی کنند.

 

 اخبار اجتماعی - اصفهان زیبا 


ویدیو مرتبط :
عاقبت تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغ چای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد جهانگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی



اخبار,اخبار سیاسی,اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور با انتقاد از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی، گفت: چه معنایی دارد زمینی که قابلیت سه بار کشت را داراست، تغییر کاربری داده شود؟ دولت با آرامش و ویلا داشتن افراد مخالف نیست اما به زدوبندهای اداری که ناحق ایجاد می‌شود حساس است.

منطقه مازندران، اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری، با اشاره به اینکه "استان مازندران فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد و باید مسایل استان را طوری مطرح کرد که با ارائه برنامه‌های استانی بتوان آن را به سمت و سوی درستی پیش برد"، اظهار کرد: نباید همیشه از مشکلات گفت و طوری فضای استان را نشان داد که مدیران استان ناتوان جلوه کنند.

وی با بیان اینکه "مازندرانی‌ها حق بزرگی بر گردن دولت تدبیر و امید دارند و رئیس‌جمهور گفت وقتی به مازندران وارد شدم فهمیدم که فضای انتخابات عوض شده است"، افزود: مازندرانی‌ها در انتخابات سال 92 کار اصلی را انجام دادند و هر حرکتی که لازم بود از جایی آغاز شود و به سایر کشور تسری پیدا کند، از همین مازندران شروع شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه مازندران باید برای جلب سرمایه‌های خارج از کشور طرح‌هایی آماده داشته باشد و سرمایه‌گذاران را هدایت کند، تاکید کرد: سال 94 از نظر اقتصادی سخت‌ترین سال برای کشور است و باید در این زمینه مدیریت درستی اعمال شود.

وی با بیان اینکه "باید طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار شود"، گفت: از همین رو، ارزیابی مدیران استانی نیز بر این منطبق شد که طرح‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز اظهار کرد: چه معنایی دارد زمینی که قابلیت سه بار کشت را دارد، تغییر کاربری داده شود؟ دولت با آرامش و ویلا داشتن افراد مخالف نیست اما به زدوبندهای اداری که ناحق ایجاد می‌شود حساس است.

وی مازندران را استان با استعدادی معرفی کرد که می‌تواند از نظر توسعه در صدر اقتصاد کشور قرار گیرد و در ادامه گفت: بزرگترین بندر و دریای خزر را امروز در مازندران بازدید کردم ولی انتظار بیشتری از این بندر داشتم.

جهانگیری با بیان اینکه "وجود جنگل، میزان بارندگی، جمعیت خوش‌فکر و باسواد و نزدیکی مازندران به پایتخت یک موقعیت استثنایی است و از این رو مازندران باید رتبه اول توسعه کشور باشد"، تصریح کرد: در کنار توسعه مازندران، یک کار خلاف محیط زیست هم نباید انجام شود.

وی ادامه داد: در مازندران صنعت فولاد راه‌اندازی نکنید. برای توسعه اگر نتوانید صنعت فولاد بیاورید صنعت آی‌تی را می‌توانید گسترش دهید زیرا به گفته مسئولان این حوزه در مازندران قابلیت اشتغال‌زایی 100 شغل در این بخش وجود دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم اتمام پروژه‌های مازندران در بخش راه‌سازی، اظهار کرد: جاده فیروزکوه در سال 94، جاده هراز در سال 95، قطعه یک آزادراه تهران شمال در سال 96 و قطعه 4 آن تا پایان سال 94 افتتاح می‌شود.

جهانگیری در پایان، با بیان اینکه استاندار مازندران و وزیر راه باید پیگیر اتمام این پروژه‌ها باشند، بر ضرورت تکمیل سدهای استان نیز تاکید کرد.

اخبار سیاسی - ایسنا