اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر چهره قبوض جریمه رانندگی



تغییر چهره قبوض جریمه رانندگی

 

همان‌گونه که پیشتر سردار رحیمی، رئیس راهور تهران بزرگ، از الکترونیکی شدن قبوض جریمه تخلفات تا پایان سال خبر داده بود، عملا به‌کارگیری و صدور قبوض جریمه تخلفات راهور اجرایی شد.

 

به گزارش تابناک، با الکترونیکی شدن قبوض، هم درصد خطاهای مأموران کاهش پیدا کرده و سرعت صدور قبوض جریمه افزایش پیدا می‌کند در نتیجه در پرداخت خلافی خودروها نیز شهروندان با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند و می‌توانند قبوض خود را تقربیا به صورت به روز پرداخت کنند.

دستگاه‌های صدور قبض جریمه که PBA نام دارد شبیه دستگاه‌های «POS» کارتخوان بانک‌هاست و به گفته سردار رحیمی هم‌اکنون بیش از 550 مأمور راهور تهران به این دستگاه مجهز هستند و به صورت الکترونیکی رانندگان متخلف را جریمه می‌کنند.

استفاده از سیستم الکترونیکی علاوه بر کاهش درصد خطای مأموران راهور صدور قبوض جریمه می‌تواند در کاهش ترافیک مؤثر بوده و سهولت پرداخت قبوض جریمه را در پی داشته باشد.

گفتنی است، تمام مأموران راهور تا دو ماه آینده به این دستگاه‌ها که به صوت آفلاین عمل می کنند، مجهز شده و از آن پس دیگر قبوض جریمه برگه‌ای صادر نخواهد شد.../تابناک


ویدیو مرتبط :
‫اما و اگرهای برخی جریمه های رانندگی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنچه درباره قبوض جریمه رانندگی باید بدانیم


رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: رانندگانی که 30 نمره منفی کسب کرده و گواهینامه شان در سیستم پلیس توقیف شود در صورت تصادف خسارتی از بیمه دریافت نمی کنند.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: رانندگانی که 30 نمره منفی کسب کرده و گواهینامه شان در سیستم پلیس توقیف شود در صورت تصادف خسارتی از بیمه دریافت نمی کنند.

سرهنگ احمد کرمی اسد اظهار داشت: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در صورتی که هر راننده متخلفی 30 نمره منفی دریافت کند از رانندگی به مدت 6 ماه محروم شده و گواهینامه او در سیستم پلیس توقیف است. چنانچه این فرد در این زمان با خودرواش رانندگی کرده و دچار سانحه شود به عنوان فرد فاقد گواهینامه شناخته شده و هیچ خسارتی از بیمه دریافت نمی کند.

وی در مورد نحوه اعتراض به جریمه ها گفت: هیچ برگه جریمه ای در سیستم پلیس حذف نمی شود و تنها در صورتی که راننده بتواند مستندات را در خصوص خطا مامور یا کارمند پانچ جریمه ها ارائه کند قبض از سیستم پلیس حذف می شود. جریمه های دوربینی با توجه به اینکه مستند بوده و عکس تخلف در اختیار پلیس است به هیچ وجه از سیستم حذف نمی شود و اعتراض به جرایم دوربینی پذیرفته نیست.

به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور، اعتراض به جرایم رانندگی در سراسر کشور یکپارچه است و تسهیلات در واحدهای رسیدگی به خوبی ارائه می شود. در حال حاضر به دنبال این هستیم تا شهروندان پس از دریافت صورتحساب جریمه در سایت راهور 120 بتوانند شناسه قبض و پرداخت را دریافت کرده و بدون نیاز به سفر درون شهری قبض را پرداخت کنند.

کرمی اسد با اعلام اینکه در صورتی که خودرویی طبق ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی میزان جریمه هایش به یک میلیون تومان برسد در سیستم پلیس توقیف شده و از طریق پست و پیامک اخطار توقیف برای فرد ارسال می شود. راننده موظف است ظرف یک ماه جریمه را پرداخت کرده در غیر اینصورت خودرو توقیف فیزیکی می شود. البته تسهیلاتی برای این رانندگان درنظر گرفته شده است و پس از پرداخت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و شکایت بدون مراجعه از سوابق خودرو حذف می شود. البته این موضوع تنها برای خودروهایی است که یک میلیون تومان خلافی دارند.