اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر به ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود قاچاق مواد مخدر در آینده از دو مسیر اقیانوس هند، دریای عمان و همچنین جنوب خلیج فارس اتفاق بیافتد، عنوان کرد: بنابراین مرزهای آبی جنوبی و همچنین کشورهای جنوب خلیج فارس مسیرهای احتمالی برای تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر به ایران هستند. ‌

اسداله هادی‌نژاد با اشاره به عملیات انسداد مرزهای جنوبی ایران و پاکستان تا پایان سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر مرز ایران و افغانستان سرتاسری مسدود است و به همین علت قاچاقچیان مواد را به سمت پاکستان حمل کرده و از مرزهای جنوبی ما عبور می‌دهند.

وی افزود: بر اساس آنچه مجامع بین‌المللی اعلام می‌کنند حدود 35 درصد از مواد مخدر به سمت مرزهای ایران می‌آید که اگر انسداد مرزهای پاکستان محقق شود 20 درصد کاهش ورود موادمخدر داریم و 10 تا 15 درصد باقی مانده ممکن است به سمت جنوب یا به سمت دریا بروند و از این طریق وارد کشور شوند.

هادی نژاد با بیان اینکه پیش بینی ما این است که قاچاق مواد مخدر در آینده از دو مسیر اقیانوس هند، دریای عمان و همچنین جنوب خلیج فارس اتفاق بیافتد عنوان کرد: بنابراین مرزهای آبی جنوبی و همچنین کشورهای جنوب خلیج فارس مسیرهای احتمالی برای تغییرمسیر قاچاق مواد مخدر به ایران هستند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در مجموع کشفیات هرویین نسبت به مدت های مشابه گذشته افزایش یافته است گفت: علت این امر افزایش قیمت شیشه است. اکنون به طور میانگین قیمت هر کیلوگرم شیشه 60 میلیون تومان و هر گرم آن در خرده فروشی 80 هزار تومان است. قیمت شیشه در سال گذشته یک سوم تا یک چهارم این میزان بود.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نحوه قاچاق مواد مخدر به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سود میلیون دلاری قاچاق مواد مخدر در ایران


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر ریاست جمهوری تاکید کرد: 63 درصد از معتادین متاهل و سن اولیه اعتیاد نیز در گروه های مختلف 25 تا 30 سال است.

مهر: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: سود حاصل از قاچاق مواد مخدر در کشور سالانه سه میلیون دلار است.

بابک دین پرست ظهر پنجشنبه در نشست خبری آخرین وضعیت مقابله با مواد مخدر در کشور تاکید کرد: سال گذشته 270 هزار قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر و 570 تن انواع مواد نیز کشف شد.

وی تصریح کرد: اما باید به خاطر داشته باشیم که به طور حتم حدود 500 تن مواد مخدر نیز در کشور مصرف شده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر ریاست جمهوری تاکید کرد: باید به خاطر داشته باشیم مواد مخدر به دلیل سود فراوان همواره افرادی را به سمت خود جذب می کنند بنا بر این باید دقت داشته باشیم که جبهه مقابل ما پر قدرت است و باید با تلاش و برنامه ریزی بهتری حرکت کنیم.

دین پرست با بیان اینکه بی سوادی و بیکاری دلیلی برای معتاد شدن افراد نیست یادآور شد: طبق آمار سال 90 حدود یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارند که از این تعداد 9.3 درصد را بانوان و 90.7 درصد را آقایان تشکیل داده اند.

وی افزود: 21.5 درصد از معتادین کشور دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا و همچنین 53 درصد معتادین نیز دارای شغل مشخص هستند که نشان از این دارد که بیکاری و بی سوادی دلیل رفتن به سمت اعتیاد نیست.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر ریاست جمهوری تاکید کرد: 63 درصد از معتادین متاهل و سن اولیه اعتیاد نیز در گروه های مختلف 25 تا 30  سال است.

دین پرست افزود: چند عامل دلیل اصلی رفتن به سمت استفاده از مواد مختلف است که لذت بردن، کنجکاوی، تفریح و رفع مشکلات روحی و روانی مهمترین آنها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 40 درصد از زندانیان کشور مربوط به مواد مخدر است و 25 درصد جرائم نیز به نوعی به مواد مخدر باز می گردد و 40 هزار زندانی نیز به گونه های مختلف تحت درمان هستند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران در بحث استفاده از شیوه های درمانی اعتیاد در جهان رتبه برتر دارد، گفت: شش هزار و 300 مرکز درمان اعتیاد در کشور فعال است که 750 هزار معتاد را تحت پوشش قرار داده اند.

دین پرست تصریح کرد: یک هزار و 851 سازمان مردم نهاد در بحث مبارزه با مواد مخدر مشغول هستند که 41 درصد آنها بحث فرهنگی و پیشگیری و 59 درصد آنها نیز در بخش درمان و کاهش آسیب ها فعالیت می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های جدید جلوگیری و درمان اعتیاد نیز گفت: سند جامعی در بحث درمان معتادین تدوین شده است و همچنین سند جامع پیشگیری از اعتیاد نیز اجرایی می شود.

 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی از جمله ورزش تاثیر فراوانی در خصوص مباحث پیشگیرانه دارد تصریح کرد: 25 خانه روستایی ورزش برنامه ریزی شده که برای آنها 300 میلیون تومان نیز اعتبار مشخص شده است.

دین پرست در خصوص وضعیت اعتباری نیز گفت:  طبق قانون در بحث پیشگیری 20 درصد اعتبارات با شورای هماهنگی و 80 درصد اعتبارات نیز با دیگر دستگاه های مربوط است که در سال جاری حدود 19 میلیارد تومان که حدود 20 درصد اعتبارات پیشگیری است از جانب شورای هماهنگی هزینه شده است.