اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر قیمت خودرو در سال 93



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت روز خودرو93

 

اخبار اقتصادی - معاون نعمت‌زاده خبرداد:
تغییر قیمت خودرو در سال 93/ شورای رقابت در حال بررسی آنالیز جدید خودروسازان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وظیفه سازمان حمایت در بازار خودرو، مستقل از شورای رقابت است، گفت: شورای رقابت با بررسی آنالیزهای قیمتی ارایه شده از سوی خودروسازان، در حال تعیین قیمت خودرو در سال 93 است.

سیدجواد تقوی در گفتگو با مهر در خصوص تعیین تکلیف قیمت خودرو در سال 93 گفت: شورای رقابت وظیفه مستقلی برای تعیین چارچوب های قیمتگذاری خودرو دارد و در مقابل، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه خود را انجام می دهد و ما منتظر شورای رقابت نیستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بازار فروش خودرو تحت نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار دارد و اگر قرار باشد حقی از مصرف کننده ای در بازار خودرو ضایع شود، ما پیگیری و دفاع می کنیم و استیفای حقوق خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص قیمت گذاری خودرو در سال 93، شورای رقابت وارد عرصه شده و با دریافت آنالیز قیمتی از خودروسازان، در حال بررسی برای تعیین تکلیف قیمت خودرو در سال 93 است.

به گفته تقوی، سازمان حمایت در راستای استیفای حقوق مصرف کنندگان در شرایط پیش فروش، لیزینگ و فروش خودرو گام برمی دارد.

با دستور محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال 92، خودروسازان تا پایان سال گذشته اجازه افزایش قیمت در بازار را نداشتند.

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
خواب خودرو سازان برای قیمت خودرو در سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت خودرو به سال 93 موکول شد



 قیمت خودرو , افزایش قیمت خودرو

غلامرضا شافعی خبر داد: افزایش قیمت خودرو به سال 93 موکول شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، گفت: براساس مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.

 غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران -ایدرو- با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینه‌های فعالیت اقتصادی، خودرو تبدیل به یک كالای سرمایه ای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم شده است.

وی به مشکلات خودروسازان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسانات قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریم‌های غرب، افزایش تولید و ثبات قیمت‌ها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.

شافعی با اشاره به اینکه اخیرا صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفته اند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیان هایی نیز مواجه هستند.

رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما بدلیل تحریم ها و نبود امکاناتی همچون منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

همچنین سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه افزایش 3 تا 4 درصدی خودروها مربوط به محصولات ارزبر این خودروسازی است% افزود: درصورت افزایش تولید هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گفته مدنی، فعلا افزایش قیمتی در محصولات این گروه خودروساز به وجود نخواهد آورد.

مدنی با بیان مطلب فوق اذعان داشت: محصولاتی همچون کولیوس، سراتو ، تیبا 2 و پراید وانت در برنامه تولید هستند.

وی افزود: همچنین مذاکراتی را با خودروسازان خارجی آغاز کرده ایم اما نتیجه این مذاکرات زمانبر است و احتمالا تا نیمه سال آینده به طول انجامد.

در ادامه یكه زارع مدیرعامل ایران خودرو در خصوص محصولات جدید این شركت گفت: در این گروه به زودی تولید پیکاپ آغاز می شود و از بهمن ماه نیز تولید دنا آغاز می گردد.

وی افزود: همچنین با خودروسازان خارجی مذاکراتی را آغاز کرده ایم که در صورت بهبود فضای سیاسی این مذاکرات نتیجه بخش خواهند بود.

/مهر