اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر علامت حباب سکه



یكی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
روز‌های کم‌نوسان بورس تهران
دیروز، شاخص کل بورس تهران با رشد 91 واحدی (معادل 14/ 0درصد) مواجه شد. به این ترتیب، افت قیمت‌ها در بازار سرمایه کاهش نسبت قیمت به درآمد (P/ E) به کمتر از 5 مرتبه را سبب شده است. در این شرایط، مقاومت شاخص کل در برابر افزایش فاصله از مرز 65 هزار واحدی در بازار سرمایه مشاهده می‌شود. در این میان، با وجود خبرهای منتشر شده در مورد شفاف‌سازی در صنایع مختلف بورسی، هنوز اقدام عملی خاصی در این راستا انجام نگرفته است. در این رابطه، می‌توان به مواردی مانند عدم تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، عدم ارائه صورت‌های مالی توسط پالایشگاهی‌ها و عدم تعیین نهایی نرخ بهره مالکانه معادن اشاره کرد که انتظار در قبال این موارد، اثرات خود را به بازار سرمایه منعکس کرده است و تغییر در موارد مزبور می‌تواند عاملی محرک برای بورس باشد.
بازار ارز

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
رشد آرام دلار
طی معاملات روز گذشته، هر دلار آمریکا با رشد 10 تومانی به قیمت 3 هزار و 435 تومان در بازار آزاد معامله شد. در این شرایط، با زیاد شدن فاصله قیمتی دلار بازار آزاد و حواله‌ای نسبت به حالت معمول به نظر می‌رسد این افزایش قیمت در جهت کاهش فاصله مزبور است. در این میان، افزایش عرضه از سوی صرافی بانک‌ها دوباره در بازار ارز به‌طور گسترده مشاهده می‌شود و این عامل مانع از رشد قیمت دلار شده است. در این شرایط، با نزدیک شدن به ماه پایانی سال به نظر می‌رسد مقدار تقاضا در بازار ارز رو به افزایش است که کنترل نرخ ارز را دشوار می‌کند. با این حال، با توجه به اعمال کنترل‌ها و همچنین افزایش عرضه از سوی منابع رسمی در بازار ارز، انتظار نوسانات شدید در قیمت دلار وجود ندارد.
بازار سکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
حباب سکه مثبت شد
دیروز هر سکه طرح جدید با رشد 10 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 3 هزار تومان معامله شد و پس از حدود 2 ماه، بازگشت حباب مثبت سکه (بیشتر بودن قیمت بازار نسبت به ارزش ذاتی سکه) را در این بازار شاهد هستیم؛ به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به پایان سال، تقاضای سکه افزایش یافته و حباب منفی آن حذف شده است. در این شرایط، ثبات در بازار ارز را با توجه به افزایش عرضه از سوی منابع رسمی شاهد هستیم. در این میان، آمار اقتصادی آمریکا در این هفته منتشر می‌شود که بهبود روند اقتصادی این کشور، سیگنالی برای افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو خواهد بود (عاملی منفی برای طلا). بر این اساس، با توجه به انتظار در بازار طلا و ثبات نسبی در بازار ارز، قیمت سکه تغییر شدیدی نخواهد داشت.
بازار طلای جهانی

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
هفته نزولی اونس طلا
هر اونس طلای جهانی با افت هفتگی 4/ 0 درصدی به قیمت 9/ 1227 دلار معامله شد. هفته گذشته، با توجه به نبود آمارهای مهم اقتصادی، نوسانات قیمتی طلا چندان شدید نبود؛ ثبات نسبی موقعیت‌های باز در بازار آتی، گواهی بر این ادعا است. در این شرایط، پیمان صلح «مینسک2» میان اوکراین و روسیه و همچنین رشد بازارهای سهام (رشد قابل توجه اقتصاد آلمان و افزایش قیمت نفت) میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را افزایش داده است (کاهش تمایل به سمت طلا). درخصوص گمانه‌زنی جدایی یونان از حوزه یورو نیز به‌رغم برخی اختلافات، دو طرف از تمایل رسیدن به توافق و باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا سخن می‌گویند (تقویت ریسک‌پذیری). این هفته آمار مهمی از اقتصاد آمریکا منتشر می‌شود که می‌تواند بر قیمت طلا اثرگذار باشد (سیگنالی در رابطه با زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو).
بازار اوراق مسکن

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
کاهش فاصله از سطح 80 هزار تومانی
طی معاملات روز گذشته، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 92 (تسه9201) با افت یک درصدی مواجه و به قیمت 82 هزار و 351 تومان معامله شد. به این ترتیب، کاهش قیمت اوراق مزبور و نزدیک شدن دوباره قیمت آنها به محدوده 80 هزار تومانی مشاهده می‌شود. در این شرایط، به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان، روند آرام خروج از رکود بازار مسکن از بهمن ماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که این روند در سال آینده نیز ادامه یابد. در این رابطه، مظاهریان به این موضوع نیز اشاره کرد که انتظار نمی‌رود رشد قیمت در بازار مسکن بیش از تورم عمومی (حدود 15 درصد) باشد. در این شرایط، به‌رغم امیدواری به خروج بازار مسکن از رکود، عدم جهش قیمت مسکن احتمال نوسانات شدید قیمت «تسه»ها را کاهش می‌دهد.
بازار نفت

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
سومین هفته مثبت نفت
نفت خام آمریکا برای سومین هفته متوالی با افزایش قیمت همراه و با رشد 1/ 2 درصدی به قیمت 78/ 52 دلار بر بشکه معامله شد. قیمت نفت برنت نیز برای نخستین بار در سال 2015 به بالای 60 دلار رسید. بهبود اوضاع اقتصادی آلمان و کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت شیل آمریکا مهم‌ترین دلایل این رشد محسوب می‌شوند. در این رابطه، رشد اقتصادی آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در سه ماه چهارم 2014، بیش از دو برابر انتظارات بود (تقویت تقاضا). همچنین بر اساس آمارهای بیکر هیوز میزان دکل‌های حفاری در هفته منتهی به 6 فوریه برای دهمین هفته متوالی کاهش یافت و به کمترین مقدار از آگوست 2011 رسید. به نظر می‌رسد چرخش توجه معامله‌گران در بازار نفت، از سمت مازاد عرضه فعلی به کاهش تولیدات آینده، عدم افت مجدد و پایدار قیمت‌ها را سناریوی محتمل‌تری نشان می‌دهد.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
با حباب سکه، هر روز بهتر از دیروز باشید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرکت معکوس سکه و دلار +جدول تغییر قیمتها



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حرکت معکوس سکه و دلار +جدول تغییر قیمتها

بازار مالی - بازارهای جهانی امروز و تا لحظه مخابره خبر با افت 3 دلار و 10 سنتی قیمت هر اونس طلا مواجه شدند.

قیمت هر اونس طلا در لحظه ارسال خبر به 1639 دلار کاهش یافت تا بازار داخلی طلا و سکه با وجود رشد اندک دلار، به کاهش کاهش بیشتر قیمتها تن در دهد.

افزایش 9 تومانی قیمت دلار در حالی رخ داد که به دلیل کاهش قیمت طلا، قیمت هر قطعه تمام سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید 2 هزارتومان دیگر کاهش یافت. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم امروز 65 هزار و 700 تومان بود که 100 تومان پایین تر از دیروز بود.

در مجموع در پایان داد و ستدهای امروز قیمت های زیر ثبت شد:/خبرآنلاین

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب