اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر شکل انگشتان پا ارثی است


طبق یک مطالعه جدید، بسیاری از تغییر شکل های انگشتان پا مانند انگشت چکشی و کلاتو زمینه خانوادگی داشته و بصورت ارثی از والدین به فرزندان منتقل می شوند.

خبرگزایر مهر: طبق یک مطالعه جدید، بسیاری از تغییر شکل های انگشتان پا مانند انگشت چکشی و کلاتو زمینه خانوادگی داشته و بصورت ارثی از والدین به فرزندان منتقل می شوند.

مطالعات گذشته نشان داده است که در ۶۰ درصد از میانسالان تغییر شکل هایی در پا وجود دارد که می تواند مشکلات و محدودیت هایی در راه رفتن آنها ایجاد کند. بطور مثال بونیون یا هالوکس والگوس در ۲۳ درصد افراد با سن ۶۵-۱۸ سال و در ۳۶ درصد افراد با سن بیش از ۶۵ سال دیده می شود.

در حالیکه بسیاری از محققین عنوان کرده اند که در زنان، افراد مسن و افراد چاق تغییر شکل های غیرطبیعی در پا بیشتر دیده می شود هنوز به درستی مشخص نیست که چه ژنی در این تغییر شکل ها دخیل است.

در مطالعه اخیر که در دانشکده پزشکی هاروارد انجام شده است ۱۳۷۰ نفر با متوسط سن ۶۶ سال که ۵۷ درصد آنها زن بودند مورد بررسی قرار گرفته اند. مطالعه بر روی تغییر شکل های انگشت شست و دیگر انگشتان پای افراد صورت گرفت و سابقه فامیلی افراد هم بررسی شد.

مطالعه نشان داد که وفور تغییر شکل شست پا و دیگر انگشتان در بیماران مورد مطالعه حدود ۳۰ درصد بوده و این تغییر شکل ها توزیع فامیلی داشته است به این معنی که در دیگر افراد فامیل بیماران بیش از دیگر افراد جامعه دیده می شود.


ویدیو مرتبط :
ربات 8 پا با قابلیت تغییر شکل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر شکل انگشتان با نحوه پیامک زدن!


ارتباط جداناپذیری بین زندگی امروز و تکنولوژی پدید آمده که این ارتباط سلامتی انسان ها را نیز تحت شعاع قرار داده و می تواند تهدید جدی برای سلامت محسوب شود.

خبرگزاری مهر: ارتباط جداناپذیری بین زندگی امروز و تکنولوژی پدید آمده که این ارتباط سلامتی انسان ها را نیز تحت شعاع قرار داده و می تواند تهدید جدی برای سلامت محسوب شود.

 تلفن های همراه در زندگی امروز نقشی برجسته و مهم را ایفا می کنند به طوری که بسیاری از الگوها و سبک زندگی انسان ها را دستخوش تغییرات گسترده ای کرده اند. این تغییرات بر سلامت انسان ها نیز تاثیر می گذارند. تاکنون به کرات از تاثیر مخرب اسمارت فون ها سخن گفته شده است، تاثیراتی مانند انزوا، افسردگی، کاهش دید چشم و .... .

مطالعات اخیر محققان سوئیسی نشان می دهد که استفاده از تلفن های همراه نه تنها عادات رفتاری انسان ها را تغییر می دهد بلکه نحوه فعالیت انگشتان و دست ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. کاربران تلفن همراه در زمانی که با اسمارت فون های خودکار می کنند بیشتر از انگشتان سبابه و شصت استفاده می کنند. استفاده مکرر از این دو انگشت باعث تغییر پردازش حسی می شود و تشخیص و قدرت مغز را در درک و حس اجسام مختلف کاهش می دهد.

محققان معتقدند این اتفاق در اشخاصی که از اسمارت فون های اولیه و دکمه ای استفاده می کنند، بروز نمی کند بلکه این شکل از تغییر در کاربرانی رایج است که از اسمارت فون های لمسی استفاده می کنند. این تحقیق از ارتباط بین نحوه عملکرد انگشتان و مغز خبر می دهد.

محققان به کاربران توصیه می کنند برای اینکه شیوه پردازش حسی و همینطور قدرت تشخیص مغز خود را تغییر ندهند بایستی از سریع تایپ کردن خودداری کنند زیرا سریع تایپ کردن اس مس، چت و ... نشانی از برتر بودن نیست همانطور که سرعت بالا در رانندگی به معنای حرفه ای بودن نیست.