اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر ساعت کاری یزدی ها در ماه رمضان


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد از ابلاغ دستورالعمل تغییر ساعت کاری نهادهای دولتی استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

خبرآنلاین: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد از ابلاغ دستورالعمل تغییر ساعت کاری نهادهای دولتی استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

سیدعلی عزالدینی در این خصوص گفت: ساعت کار ادارات و نهادهای دولتی در استان یزد از 18 خرداد ماه جاری با تغییر روبروست و به دلیل ضرورت بهره وری هرچه بیشتر انرژی، ساعت کار اداری به ساعت 6:30 تا 13:30 تغییر کرد.

وی گفت: این دستورالعمل، بیمارستان ها و مراکز درمانی را مستثنی کرده، همچنانکه ساعت کار بانکها بر اساس تصمیمات شورای سیاستگذاری بانکها اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
نوبخت: ساعت کار در ماه رمضان تغییر نمی کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت ساعت کاری در ماه رمضان را تغییر دهد


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: دولت با تغییر ساعت کاری کارمندان بدون کاهش آن می‌تواند بدون زیر پا گذاشتن قانون در جهت رفاه حال روزه‌داران گام بردارد.

خبرگزاری تسنیم: کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص تغییر ساعت کاری در ماه مبارک رمضان سال جاری، گفت: طولانی بودن روز و گرمای شدید امسال باعث ایجاد فشار و سختی روزه‌داری، متدینین و روزه‌داران شده است و بهتر است دولت در این خصوص تدبیری بیندیشد.

وی افزود: براساس تاکید قانون میزان ساعت کاری کارمندان می‌بایست در چارچوب حدود تعریف شده باشد و ساعت شروع و پایان آن با تصمیم هیات دولت قابل تغییر است و نیاز به مصوبه مجلس ندارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، تاکید کرد: در قوانین بر رعایت 44 ساعت کاری کارمندان تاکید شده و باتوجه به اینکه در برهه فعلی روزها طولانی و بسیار گرم هستند و اغلب مردم متدین کشور روزها به روزه‌داری و شب‌ها به عبادت مشغول هستند، دولت می‌تواند با اتخاذ تصمیمات لازم به یاری مردم روزه‌دار بشتابد.

جلالی تصریح کرد: دولت می‌تواند براساس تصمیم خود ساعت شروع کار ادارات را از 8 صبح به 9 یا 10 صبح تغییر دهد که این مشکلی در از بین رفتن میزان ساعت کاری کارمندان ایجاد نمی‌کند.

وی تاکیدکرد: تغییر ساعت کاری در ماه مبارک رمضان امری متداول در همه کشورهای اسلامی است و در رمضان امسال هم اغلب کشورهای اسلامی ساعت کاری کارمندان و کارگران دولتی و خصوصی خود را تغییر داده‌اند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت با تغییر ساعت کاری کارمندان بدون کاهش آن می‌تواند بدون زیر پا گذاشتن قانون در جهت رفاه حال روزه‌داران گام بردارد.