اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر جنسیت نوزاد در بیمارستان یاسوج!


طی یک اتفاق نادر در استان کهگیلویه و بویراحمد، خانواده‌ای که چشم‌انتظار نوزاد دختر بودند، 11 روز پس از زایمان فرزند پسر بیمار تحویل گرفتند.

خبرآنلاین: طی یک اتفاق نادر در استان کهگیلویه و بویراحمد، خانواده‌ای که چشم‌انتظار نوزاد دختر بودند، 11 روز پس از زایمان فرزند پسر بیمار تحویل گرفتند.

مادر این نوزاد  گفت: در ماه ششم حاملگی به سونوگرافی دکتر «ح» مراجعه کردم که در آنجا به من گفتند که هم خودت و هم فرزندت سالم هستید و هیچ مشکلی ندارید و وقتی از آنها در ارتباط با جنسیت جنین پرسیدم گفتند فرزندت دختر است و در ماه هشتم حاملگی نیز به سونوگرافی دکتر «م» مراجعه کردم که باز هم گفتند جنین مشکلی ندارد و جنسیت آن دختر است.رقیه یساری در ادامه به وضعیت زایمان خود اشاره کرد و توضیح داد: چهار ساعت قبل از زایمان در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری شدم و با عمل سزارین نوزاد به دنیا آمد.

وی افزود: بعد از زایمان نوزاد را بستری کردند و طی این هفت روز من به صورت مداوم به بچه سرکشی می‌کردم اما اجازه نزدیک شدن به نوزاد را به من نمی‌دادند و حتی اجازه نمی‌دادند من پوشک بچه را عوض کنم.

این مادر ادامه داد: 11 روز پس از تولد نوزاد، بچه از بخش زایشگاه خارج شد و وقتی که برای اولین‌بار قصد داشتم پوشک بچه را عوض کنم متوجه شدم که نوزاد پسر است و به بیماری تشنج مبتلا است.

مادر این نوزاد عنوان کرد: پس از اینکه ما به روستای میمند که محل سکونت خودمان است مراجعه کردیم، پس از چند روز شخصی با گوشی شوهرم تماس گرفت و عنوان کرد که شما بچه من را برده‌اید و من قصد دارم از شما شکایت کنم.

رقیه یساری با اعلام اینکه پس از این واقعه ما نیز به بیمارستان مراجعه کردیم، گفت: پس از مراجعه به بیمارستان متوجه شدیم شخصی که تماس گرفته است مزاحم تلفنی بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: با همه این وقایع ما قصد داریم از طریق پزشکی قانونی و آزمایش DNA پیگیری کنیم که چرا بچه ما که اعلام شده بود دختر سالم است الان پسر بیمار تحویل داده شده است و اینکه چرا تا چند روز اجازه نزدیک شدن به نوزاد را به ما نمی‌دادند.

پس از گفت‌وگو با مادر نوزاد، سراغ مدیر داخلی بیمارستان امام سجاد رفتیم که وی اظهار بی‌اطلاعی کرد. تلاش ما جهت تماس با رئیس بیمارستان امام سجاد به جایی نرسید.


ویدیو مرتبط :
تعیین جنسیت نوزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رژیم غذایی و جنسیت نوزاد



 

رژیم غذایی و جنسیت نوزاد

 

رژیم غذایی ازدو ماه قبل بارداری در تعیین جنسیت موثر است.استفاده از مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم باعث تشکیل جنین مذکر و استفاده از مواد غذایی حاوی یون‌های کلسیم و منیزیم باعث تشکیل جنین مونث می‌شود.

 


زمان شروع رژیم غذایی برای تعیین جنسیت جنین حداقل دو ماه قبل از بارداری است و نقش تغذیه در تعیین جنسیت تا حدود 75 تا 80 درصد به اثبات رسیده است.



بیماری‌هایی نظیر هموفیلی و دیستروفی عضلانی فقط در جنس مذکر بروز می‌کند؛ با توجه به اهمیت این موضوع و دلایل پزشکی، تصمیم گیری در مورد تعیین جنسیت جنین کاملا منطقی به نظر می‌رسد.



یون‌های سدیم، پتاسیم و کلسیم در تعیین جنسیت جنین نقش اساسی دارند و نسبت یون‌ها در مواد غذایی مهم‌تر از غلظت آنها است.



استفاده از یون‌های سدیم و پتاسیم باعث تشکیل جنین مذکر و یون‌های کلسیم و منیزیم باعث تشکیل جنین مونث می‌شود . رعایت رژیم به مدت شش ماه مجاز است. در صورتی که در طی این مدت بارداری اتفاق نیفتد رعایت رژیم غذایی مذکور بیش از مدت شش ماه سبب ایجاد کمبود مواد مغذی خواهد شد.



رژیم پیشنهادی برای جنسیت پس
ر



مادری که تمایل به داشتن فرزند پسر دارد باید مصرف لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کند و میوه جات و سبزیجات بیشتری مصرف كند. همچنین مصرف گروه نان و غلات، انواع گوشت‌ها و میوه‌ها و حبوبات و دانه‌های روغنی، کره، مایونز، انواع ادویه‌جات، انواع شیرینی‌های فاقد شیر و انواع شربت‌ها بلامانع است.


مواد غذایی غیرمجاز در رژیم غذایی جنین پسر شامل میگو و تخم مرغ و از گروه میوه‌ها و سبزیجات کرفس و اسفناج، لوبیای سبز، کاهوی سبز، بیسکویت، کاکائو و شکلات می باشد.

 


رژیم پیشنهادی برای جنسیت جنین دختر



حذف نمک در غذاها از نکات مهم در این رژیم می‌باشد. از گروه میوه‌ها و سبزیجات مادر می تواند هویج، خیار، لوبیا سبز، سیب، ترب و سیب‌زمینی و پیاز مصرف کند ولی در مصرف انواع لبنیات هیچ گونه محدودیتی ندارد.




مصرف انواع موادغذایی غیر مجاز در تعیین جنسیت :



این مواد غذایی شامل نان سفید، ذرت، سبوس گندم، لوبیای خشک و عدس و از گروه سبزی و میوه ها زردآلو ، موز، چغندر، گیلاس، خیار، تره، خرما، شاهی، اسفناج، نارنگی، خربزه و زیتون می‌باشد.



رعایت رژیم غذایی فقط در مادر ضرورت دارد . رعایت این رژیم توسط پدر فقط از جنبه روانی در همراهی با همسر موثر خواهد بود.