اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر تعرفه مکالمه همراه اول از 15 مرداد


سرانجام از روز ۱۵ مردادماه جاری تعرفه همراه اول در سراسر کشور یکسان می‌شود.

خبرگزاری فارس: سرانجام از روز ۱۵ مردادماه جاری تعرفه همراه اول در سراسر کشور یکسان می‌شود.

به این ترتیب از روز ۱۵ مرداد هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری از مکالمات همراه اول حذف و تعرفه مکالمه در سراسر شبکه همراه اول مانند اپراتور دوم و سوم تلفن همراه یکسان خواهد شد.

 هنوز خبری از تعرفه یکسان همراه اول در دست نیست. اما طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، باید عددی بین ۵۱۵ ریال تا ۶۱۸ ریال برای هر دقیقه مکالمه با سیم‌کارت‌های دائمی محاسبه شود. تعرفه‌ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری نیز تغییر خواهد کرد.

همچنین از روز ۱۵ مرداد طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت نیز به اجرا در می‌آید که این طرح هم‌اکنون اجرا شده، اما قرار است پس از روز اعلام شده، طبق زمان‌بندی در باقی استان‌های نیز پیگیری شود.

براساس طرح هم‌کدی کدهای داخل استانی حذف و تعرفه ‌مکالمه در محدوده داخل استان به تعرفه شهری تغییر می‌کند.

تعرفه هر پالس مکالمه در استان‌های هم‌کد شده فعلا ۵۸.۱۷ ریال است که مشخص نیست تغییری کرده یا خیر.


ویدیو مرتبط :
مقرون به صرفه ترین تعرفه مکالمه ویژه حجاج ایرانسلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر تعرفه‌ مکالمه تلفن ثابت به ثابت شهری / هر پالس معادل 120 و 105 ثانیه



تغییر تعرفه‌ مکالمه تلفن ثابت به ثابت شهری / هر پالس معادل 120 و 105 ثانیه

خبرگزاری فارس: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با پذیرش ادله شرکت مخابرات مبنی بر افزایش هزینه نگهداری، تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری در استان‌های هم کد نشده و شده را به ترتیب به ازای هر 120 و 105 ثانیه یک پالس تعیین کرد.

 در ابتدای سال جاری کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوبه‌ای در خصوص duration (مدت زمان) پالس داشته که در این مصوبه مدت زمان هر پالس تلفن ثابت، کاهش یافته است.

محمد کرم پور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، با تایید این خبر اظهار داشت: بر اساس این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، مدت زمان هر پالس تلفن ثابت به ثابت شهری، نسبت به گذشته حدود 5 ثانیه کمتر شده است.

بر اساس این گزارش، در متن صورت‌جلسه این مصوبه آمده است: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 137 مورخ 20/1/91 عطف به درخواست‌های شرکت مخابرات ایران و پیرو مباحث مطروحه در جلسه شماره 120 مورخ 27/6/1390 با عنایت به افزایش هزینه نگهداری و اجرایی و جلوگیری از زیان‌دهی شبکه تلفن ثابت موضوع را بررسی و مقررات به شرح زیر را تصویب کرد:

1ـ‌ تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری در استان‌هایی که در آنها طرح هم‌کدسازی انجام نشده است به ازای هر 120 ثانیه یک پالس تعیین می‌شود.

2ـ تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری در استان‌هایی که در آنها طرح هم‌کدسازی انجام شده است به صورت یکنواخت در کل استان به ازای هر 105 ثانیه یک پالس تعیین می‌شود.

تأکید می‌شود که قیمت پالس کماکان بدون تغییر برابر 7/44 ریال خواهد بود./فارس