اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر انتظارات در بازار سکه و دلار


پنج‌شنبه در روزی که روند کاهشی دلار متوقف شد، سکه دومین روز کاهشی خود را پشت‌سر گذاشت تا یک کانال قیمتی دیگر پایین بیاید. در ششمین روز هفته، دلار با 2تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 475 تومان رسید تا اولین افزایش آن پس از 3 افت متوالی ثبت شود.

روزنامه دنیای اقتصاد: پنج‌شنبه در روزی که روند کاهشی دلار متوقف شد، سکه دومین روز کاهشی خود را پشت‌سر گذاشت تا یک کانال قیمتی دیگر پایین بیاید. در ششمین روز هفته، دلار با 2تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 475 تومان رسید تا اولین افزایش آن پس از 3 افت متوالی ثبت شود.

برخلاف افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی 8 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد تا دومین کاهش کانالی پی در پی را تجربه کند و به قیمت یک میلیون و 27 هزار تومان برسد. نزول اونس در ساعات ابتدایی روز پنج‌شنبه عامل اصلی افت قیمت سکه بود. ثبت 2 افت کانالی پیاپی سکه موجب شد افزایش هفتگی آن تا 2 دهم درصد پایین بیاید.

سکه در 4 روز ابتدایی هفته در مسیر افزایشی قرار داشت و تا کانال یک میلیون و 40 هزار تومان بالا رفته بود. پایین آمدن بهای اونس تا ساعت 3 بعدازظهر روز جمعه موجب شد انتظارات افزایشی در میان معامله‌گران سکه به‌رغم رشد هفتگی آن کم‌رنگ‌تر شود؛ در بازار ارز نیز مقاومت دلار در انتهای هفته گذشته موجب شد انتظارات معامله‌گران ارزی تغییر کند و بیشتر فاز افزایشی به خود بگیرد. این در حالی است که دلار در 2 هفته گذشته کاهش قیمت را تجربه کرده است.

حبس بازه‌ای دلار

هفته گذشته، عمده معاملات دلار در بازه 3هزار و 470 تا 3 هزار و 493 تومان انجام شد و این ارز تنها روز پنج‌شنبه برای لحظاتی توانست از این حبس بازه‌ای خارج شود. در سومین هفته کاری فروردین‌ماه، قیمت روزانه شاخص ارزی نیز در دامنه 3 هزار و 473 تومان تا 3 هزار و 490 تومان محبوس شده بود. دلار، شنبه گذشته با 5 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 485 تومان رسید تا کار خود در هفته گذشته را با رشد قیمت آغاز کند. یکشنبه، این ارز 5 تومان افزایش دیگر را تجربه کرد و به قیمت 3 هزار و 490 تومان رسید.

رسیدن شاخص ارزی به محدوده قیمتی 3 هزار و 490 تومان در روز یکشنبه، برخی معامله‌گران را امیدوار کرد که روز دوشنبه این ارز از مرز 3 هزار و 500 تومان عبور کند. با این حال، روز دوشنبه دلار تغییر مسیر داد و وارد فاز کاهشی شد. در سومین روز هفته، شاخص ارزی با 5 تومان کاهش به قیمت 3 هزار و 485 تومان رسید. به گفته فعالان،‌ ناتوانی دلار در عبور از نقطه 3 هزار و 493 تومان موجب شد که معامله‌گران ارزی در موقعیت فروش قرار بگیرند و قیمت در مسیر کاهشی قرار بگیرد. سه شنبه و چهارشنبه کاهش قیمت دلار ادامه یافت و این ارز تا محدوده 3 هزار و 470 تومان پایین آمد.

در چهارمین روز هفته، بهای دلار با 2 تومان افت به قیمت 3 هزار و 483 تومان رسید. چهارشنبه نیز این ارز 10 تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 3 هزار و 473 تومان رسید. به این ترتیب، دلار روز چهارشنبه به کف بازه‌ای که در آن زندانی شده بود، نزدیک شد. این موضوع موجب شد این انتظار در میان برخی معامله‌گران ایجاد شود که دلار روز پنج‌شنبه از کف این محدوده خارج شود. این انتظار در ساعات ابتدایی روز پنج‌شنبه تا حدی محقق شد و دلار تا قیمت 3 هزار و 466 تومان پایین آمد، با این حال معامله‌گران به سرعت در موقعیت خرید قرار گرفتند و شاخص ارزی توانست به محدوده 3هزارو 470 تومان بازگردد. بازگشت دلار این زمینه را فراهم آورد که برای دهمین روز متوالی در حبس بازه‌ای باقی بماند.

خروج از بازه یا افزایش؟


مقاومت دلار در برابر خروج از محدوده 3هزار و 470 تومانی در روز پنج‌شنبه موجب شده انتظارات افزایشی در بازار ارز کمی بیشتر شود. در این حالت،‌ این تصور در بازار ارز میان معامله‌گران وجود دارد که دلار روز شنبه مقداری به سوی محدوده 3هزار و 490 تومان حرکت خواهد کرد. با این حال، کمتر معامله‌گری انتظار دارد که روز شنبه دلار از محدوده 3هزار و 490 تومان عبور کند و وارد کانال 3 هزار و 500 تومان شود.

عامل مهم دیگری که برخی معامله‌گران ارزی را به افزایش قیمت دلار امیدوار می‌کند، کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی است که معمولا با افزایش خرید ارز ازسوی معامله‌گران سکه در بازار داخلی پاسخ داده می‌شود. این در حالی است که برخی دیگر از فعالان اعتقاد دارند که نیروی افزایشی خاصی در بازار ارز وجود ندارد و تحت‌تاثیر همین موضوع ممکن است دلار روز شنبه کاهش قیمت را تجربه کند.

پایان سرد سکه

در 4 روز ابتدایی هفته گذشته سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایش قرار داشت و توانست دو کانال افزایش قیمت را تجربه کند. با این حال، در 2 روز انتهایی هفته سکه 2 کاهش قیمت 8 هزار تومانی را تجربه کرد تا 2 کانال افزایش ابتدای هفته تا حد زیادی جبران شود. شنبه گذشته، سکه تمام بهار آزادی با 6 هزار تومان افزایش از کانال یک میلیون و 20 هزار تومان بالا آمد و به قیمت یک میلیون و 31 هزار تومان رسید. یکشنبه و دوشنبه فلز گرانبهای داخلی 8 هزار تومان افزایش دیگر را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و 39 هزار تومان رسید.

روز سه‌شنبه سکه 4 هزار تومان افزایش دیگر را تجربه کرد تا از کانال یک میلیون و 30 هزار تومان نیز عبور کند و به قیمت یک میلیون و 43 هزار تومان برسد. نرخ فروش روز سه شنبه، بالاترین قیمت سکه از اواسط بهمن 93 بود. رشد بهای اونس در بازارهای جهانی مهم‌ترین عاملی بود که در 4 روز ابتدایی هفته به افزایش 2 کانالی سکه کمک کرد. با این حال، از روز چهارشنبه با تغییر جهت بهای اونس در بازارهای جهانی، سکه تمام نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت. سکه در 2 روز انتهایی هفته 2 کاهش 8 هزار تومانی را تجربه کرد تا با قیمت یک میلیون و 27 هزار تومان به کار خود در سومین هفته فروردین‌ماه خاتمه دهد.


ویدیو مرتبط :
سکه های غیر بانکی معضل جدی بازار سکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرکت معکوس سکه و دلار +جدول تغییر قیمتها



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حرکت معکوس سکه و دلار +جدول تغییر قیمتها

بازار مالی - بازارهای جهانی امروز و تا لحظه مخابره خبر با افت 3 دلار و 10 سنتی قیمت هر اونس طلا مواجه شدند.

قیمت هر اونس طلا در لحظه ارسال خبر به 1639 دلار کاهش یافت تا بازار داخلی طلا و سکه با وجود رشد اندک دلار، به کاهش کاهش بیشتر قیمتها تن در دهد.

افزایش 9 تومانی قیمت دلار در حالی رخ داد که به دلیل کاهش قیمت طلا، قیمت هر قطعه تمام سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید 2 هزارتومان دیگر کاهش یافت. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم امروز 65 هزار و 700 تومان بود که 100 تومان پایین تر از دیروز بود.

در مجموع در پایان داد و ستدهای امروز قیمت های زیر ثبت شد:/خبرآنلاین

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب