اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر الگوی اعتیاد به هروئین


امروزه تصوراتی که پیش‌تر درباره معتادان به موادمخدر وجود داشته و نیز شرایط این افراد تغییر کرده و اعتیاد به مواد در بیرون از شهرها نیز فراگیر شده است.

خبرگزاری ایسنا: امروزه تصوراتی که پیش‌تر درباره معتادان به موادمخدر وجود داشته و نیز شرایط این افراد تغییر کرده و اعتیاد به مواد در بیرون از شهرها نیز فراگیر شده است.
 
نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد کسانی که معتاد به موادمخدر هروئینی هستند، اغلب جوان بوده و عمدتا برای تسکین درد مصرف این ماده را شروع کرده‌اند. همچنین در کشورهای دیگر اغلب این افراد سفیدپوست هستند. براساس تحقیقات صورت گرفته روی 9000 معتاد به موادمخدر در مراکز درمانی آمریکا 90 درصد معتادان به ماده مخدر هروئین، زنان و مردان سفیدپوست جوان با میانگین سنی 23 سال هستند.
 
 آمار مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا نشان می‌دهد که در سال 2007 میلادی در این کشور بیش از 2000 نفر به دلیل سوءمصرف این ماده مخدر جان خود را از دست دادند.
 
برخلاف امروزه، زمانی که استفاده از ماده مخدر هروئین در ده‌های 1960 و 1970 فراگیرشد، مصرف‌کنندگان آن عمدتا مردان جوانی بودند که در شهرها زندگی می‌کردند. در حالی که امروزه معضل اعتیاد به این ماده مخدر، دیگر یک مشکل درون شهری نیست. معتادان به هروئین معتقدند که در ابتدای کار برای تسکین درد آن را استفاده کرده‌اند اما به تدریج به این ماده معتاد شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
تغییر نگرش و الگوی ذهنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدفمند سازی یارانه ها تغییر الگوی مصرف را به دنبال داشت



 

 

هدفمند سازی یارانه ها تغییر الگوی مصرف را به دنبال داشت

 

كارشناس اقتصادی حوزه كار گفت: هدفمند سازی یارانه ها تغییر الگوی مصرف را در جامعه به دنبال داشت و هزینه ها را به سمت مصرف بهینه سوق داد.

'علیرضا حیدری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: اصلاح الگوی مصرف می تواند كاهش مصرف انرژی را نهادینه كند.

وی اظهار داشت: همچنین بالا رفتن قیمت حاملهای انرژی مانع از قاچاق آنها به خارج از كشور می شود كه در نهایت می تواند میزان مصرف را كاهش دهد.

حیدری تاكید كرد: وقتی كه قیمت ها به قیمت های جهانی نزدیك می شود هیچ چاره ای جز مصرف كمتر، نیست.

وی تاكید كرد: نفع ملی در كاهش مصرف غیر واقعی است است. كاهش مصرف انرژی همچنین باعث می شود كه مصرف ارز برای خرید برخی از اقلام انرژی كاهش یابد.

این كارشناس حوزه كار یادآور شد: به طور یقین در بلند مدت تاثیر هدفمند سازی یارانه ها بیشتر خود را نشان می دهد و اكنون برای قضاوت كردن بسیار زود است.

وی تصریح كرد: به طور یقین اجرای قانون به جامعه فرصت می دهد تا خود را با آن هماهنگ كند.

حیدری یادآور شد: تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی بر روی كالاها می تواند تدریجی و یا جهشی باشد و در ماههای آینده می توان در خصوص تاثیر هدفمند سازی یارانه ها بر روی موضوع تولید و افزایش قیمت ها قضاوت كرد.... / تحلیل : ایرنا