اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر استانداران انتخاباتی است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نماینده تفت و میبد :تغییر استانداران انتخاباتی است

در صورت بروز مشکل نمایندگان از وزیر سوال خواهند کرد/طبق قانون اساسی وزرا بر اساس وظایف خود مسئول هستند و باید پاسخگوی رفتار خود در قبال مردم و نمایندگان باشند.

نماینده تفت و میبد در مجلس نهم گفت: تغییر استانداران انتخاباتی است.

حجت الاسلام سید جلال یحیی‌زاده با اشاره به تغییر و جابجایی ۱۳ استاندار از ابتدای سال تاکنون آن را انتخاباتی دانست و به خبرنگار ایلنا گفت: اینکه چرا کدام استاندار و به چه علت تغییر کرده را دقیقا نمی‌توان بیان کرد ولی درمجموع آنچه مسلم است این است این تغییر و تحولات در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است.

یحیی‌زاده در ادامه در رابطه با اظهارات وزیر کشور مبنی بر عدم ارتباط وی با عزل و نصب‌ها گفت: این اظهار نظر‌ها رافع مسئولیت‌ها نیست و در صورت بروز مشکل نمایندگان از وزیر سوال خواهند کرد. طبق قانون اساسی وزرا بر اساس وظایف خود مسئول هستند و باید پاسخگوی رفتار خود در قبال مردم و نمایندگان باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه تغییر و تحولات استانداران به استان یزد هم خواهید رسید یا خیر؟، گفت: بنده در چند روز گذشته پیگیر موضوع بوده‌ام و تاکنون خبری در خصوص تغییر استاندار یزد مطرح نیست.

نماینده تفت و میبد در عین حال گفت: باتوجه به‌شناختی که از روحیه این دولت وجود دارد، نمی‌توان به اظهارات مسئولان دولت مبنی بر عدم تغییر مدیریت استان «قسم» خورد!

وی همچنین گفت: در یک‌سال اخیر برخی افراد در مذاکره با مسئولین ارشد استان عنوان کرده بودند قرار است بعنوان استاندار جدید یزد انتخاب شوند ولی تاکنون موضوع به جایی نرسیده است.

این نماینده مجلس، نمایندگان استان را مخالف تغییر استاندار در ماه‌های پایانی دولت دانست و گفت: دولت باید دراین مقطع به فکر اجرایی شدن مصوبات سفرهای خود باشد./ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
ماموریت استانداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دامادی:"تغییر استانداران با هدف به دست آوردن دولت بعدی است / نجار هم در این باره اختیاری از خود ندارد



دامادی:"تغییر استانداران با هدف به دست آوردن دولت بعدی است / نجار هم در این باره اختیاری از خود ندارد

"فردی که تا به حال سابقه استانداری نداشته است زمانی به این عنوان منصوب میشود مدتی طول می کشد که به راه و چاره استانداری آشنا شود. حال که یکسال به عمر پایانی دولت مانده است تعویض می شود... وزیر کشور در رابطه با این موضوع اختیاری ندارد...در آن زمان جلسه ای در رابطه با تغییر آقای شفقت صورت گرفته بود. در این جلسه ایشان بدون اطالع از اینکه قرار است آخرین حضور خود به عنوان استاندار را در آن جلسه داشته باشد به ناگاه با تودیع خود مواجه می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی معتقد است که تغییر استانداران در تغییر جهت مسیر انتخابات موثر است.

به گزارش رنگ آفتاب، مهندس محمد دامادی در یادداشتی که به همین بهانه در روزنامه مغرب  منتشر شده می نویسد:

اخیرا موج جدید تغییر استانداران به راه افتاده است. در رابطه با این موضوع چند نکته قابل تامل است:

نکته حائز اهمیت توجه به فعالیت و رسالت استانداران است. اگر دولت این اعتقاد را داشته باشد که برای مردم کار کند حال چه این دولت و یا هر دولت دیگری که بر مسند قدرت باشد ما شاهد موارد اینچنینی نخواهیم بود. نکته بعدی این است که هر کدام از استانداران امتحان خود را در رابطه با انتخابات نیز پس داده اند. از سوی دیگر باید در نظر داشت که تغییر استانداران در تغییر جهت مسیر انتخابات موثر است. بنابراین پیشنهاد ما به دولت این است که این شائبه را از خود دور کند.

فردی که تا به حال سابقه استانداری نداشته است زمانی به این عنوان منصوب میشود  مدتی طول می کشد که به راه و چاره  استانداری آشنا شود. حال که  یکسال به عمر پایانی دولت مانده است تعویض می شود.  نگارنده به عنوان یک نماینده مجلس این تغییرات و جابه جایی ها را ناپسند می داند به این دلیل که  این تغییرات به نفع دولت نخواهد بود. به این دلیل که اولین موضوعی که از این تغییرات به ذهن هر فردی می رسد موضوعات سیاسی است. یعنی افراد ممکن است که اهداف سیاسی را پشت پرده این تغییرات بدانند.

این مسائل نگرانی ها را بیشتر کرده و این سوال را به ذهن می آورد که هدف دولت از این تغییرات چیست؟ برخی اعتقاد دارند که آقای نجار به عنوان وزیر کشور در این تغییرات و جابه جایی ها نقش به سزایی دارد. این در حالی است که به نظر نمی رسد وی در این تغییرات نقش تعیین کنندهای داشته باشد.  

این موضوع به این دلیل مطرح می شود که در رابطه با تغییر برخی از استانداران زمانی که من به عنوان نماینده مجلس به ایشان یادآوری کردم که این تغییرات خیلی خوب نیست آقای نجار پاسخ روشنی به من نداد. بنابراین راقم این سطور حدس می زند که وزیر کشور در رابطه با این موضوع اختیاری ندارد. حتی اگر این مساله با نظر آقای نجار اتفاق افتاده باشد باید ایشان بگوید که قصد او از این تغییرات چیست؟

قطع به یقین همه افرادی که در حوزه سیاسی ورود دارند این مساله را وصل به انتخابات میدانند.

آنها معتقدند استاندارانی که عوض شده اند افرادی توانمند در حوزه کاری خود بوده اند و فکر نمیکنند که اکنون زمان مناسبی برای تغییر مدیران ارشد استانی باشد. من به عنوان مصداق موردی را ذکر می کنم و آن هم مربوط به تغییر استاندار سابق مازندران است.

در آن زمان جلسه ای در رابطه با تغییر آقای شفقت صورت گرفته بود. در این جلسه ایشان بدون اطالع از اینکه قرار است آخرین حضور خود به عنوان استاندار را در آن جلسه داشته باشد به ناگاه با تودیع خود مواجه می شود. در این رابطه تقریبا مساله آقای متکی اتفاق میافتد. اگر این مساله به دلیل کم کاری بود باید با دلیل و برهان اعالم میشد. باید دید در ذهن افرادی که تغییرات را انجام می دهند چه می گذرد و این تغییرات به چه دلیل رخ خواهد داد.

به نظر می رسد که دولت برای انتخابات آتی برنامه ریزی کرده و تصمیمی برای به دست آوردن دولت آینده داشته باشد./عصرایران