اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییرات گسترده در محتوای برخی کتب درسی


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی از تغییرات گسترده در محتوای برخی کتاب‌های درسی خبرداد.

ایسنا: مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی از تغییرات گسترده در محتوای برخی کتاب‌های درسی خبرداد.

محمود امانی تهرانی درحاشیه کارگاه آموزشی برنامه درسی ملی ویژه کارشناسان و سرگروه‌های آموزشی نواحی یک و دو بندرعباس، افزود: درادامه روند تغییرات نظام آموزشی، سال آینده کتاب‌های درسی دو پایه پنجم و نهم کاملا جدید التالیف هستند.

وی تصریح کرد: برای سال تحصیلی جاری کتاب‌های درسی دو پایه چهارم وهشتم با تغییرروبرو شد؛ بطوریکه در پایه چهارم بیشترین تغییرات را در کتاب ریاضی، اجتماعی و کتاب های فارسی و زبان آموزی داشته ایم.

وی اضافه کرد: در دو کتاب دینی(هدیه های آسمانی) وعلوم تجربی نیز تغییراتی به صورت آزمایشی اعمال و ازسال آینده به شکل سراسری اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی با اشاره به اینکه همه کتاب‌های پایه هشتم جدیدالتالیف هستند، بیان داشت: کتاب های دینی و قرآن نیز دراین پایه بازنویسی شده و کتاب های مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی، عربی،علوم تجربی، ریاضی ، تفکر و سبک زندگی و کار و فناوری نیزهمگی جدیدالتالیف هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمترین میزان تغییر در کتاب قرآن و دینی و بیشترین تغییر در کتاب های عربی، مطالعات اجتماعی، ریاضی و زبان انگلیسی صورت گرفته است.

امانی تهرانی ادامه داد: برای کتاب‌های جدیدالتالیف فیلم ویدئویی راهنمای تدریس ارایه شده است وفیلم برخی از دروس در یک نرم افزار جامع تر، کتاب راهنمای معلم و سایردروس مناسب برای معلمان گنجانده شده است.

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و تالیف کتب درسی درپایان با بیان اینکه دوره‌های ضمن خدمت با حضورمولفان کتاب‌های جدیدالتالیف برگزار شده است، اظهار کرد: به منظورآشنایی معلمان با کتاب‌های جدیدالتالیف و روش‌های تدریس علاوه بر دوره‌های ضمن خدمت، فیلم‌های ویدیویی کتب تغییریافته نیز منتشرشد که در پایگاه اینترنتی رشد به نشانی www.roshd.ir برای استفاده معلمان و دانش آموزان بارگذاری شده است.


ویدیو مرتبط :
تغییرات گسترده در عربستان/اختلاف شدیددشاهزادگان با هم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی تغییرات کتب درسی در کمیسیون آموزش



اخبار,اخباراجتماعی,تغییرات کتب درسی


 اخبار اجتماعی  - بررسی تغییرات کتب درسی در کمیسیون آموزش

 عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی تغییرات کتب درسی در جلسات هفته آینده این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا؛قاسم احمدی لاشکی با بیان این مطلب افزود: با توجه به تغییراتی که در کتب درسی اعمال شده است کمیسیون آموزش این موضوع را در جلسه خود مورد رسیدگی قرار خواهد داد.


وی افزود: سال گذشته در پایه ششم یک سری تغییراتی به ویژه در درس ریاضی اعمال شده بود که به لحاظ حجم و محتوا تناسب نداشت و فشار مضاعفی را به دانش‌آموزان وارد می‌کرد. بنابراین معتقدیم باید ترتیبی اتخاذ شود که به دانش‌آموزان فشار کمتری وارد شود. البته این مسأله پیگیری و اجرایی هم شد.
 
این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس،خاطرنشان کرد: باید محتوای کتب درسی با توجه به شرایط زمانی و همین‌طور فضای کشور و جامعه تغییر پیدا کند
  اخبار اجتماعی - ایسنا