اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییرات مهم در هرم قدرت عربستان


دیوان پادشاهی عربستان با صدور حکمی شاهزاده "مقرن بن عبد العزیز " را به عنوان جانشین ولیعهد کنونی این کشور منصوب کرد.

خبرگزاری ایسنا: دیوان پادشاهی عربستان با صدور حکمی شاهزاده "مقرن بن عبد العزیز " را به عنوان جانشین ولیعهد کنونی این کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن، در بیانیه دیوان پادشاهی عربستان آمده است، در صورت خالی شدن منصب پادشاهی یا ولیعهدی،شاهزاده مقرن بن عبد العزیز، تصدی امور را در دست خواهد گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است، از این پس شاهزاده مقرن بن عبد العزیز(68 ساله) جانشین ولیعهد شده و در صورت رسیدن سلمان بن عبد العزیز به منصب پادشاهی،"شاهزاده متعب" فرزند ارشد ملک عبدالله به عنوان معاون دوم نخست وزیر تعیین می شود.

به نوشته این روزنامه ،ملک عبدالله پادشاه عربستان از هیأت بیعت درخواست کرده است که با تعیین مقرن به عنوان ولیعهد پس از رسیدن سلمان به پادشاهی موافقت کند.

براساس این گزارش، منابع آگاه عربستان از موافقت حدود دو سوم اعضای هیأت 34 نفره بیعت با این طرح خبردادند.

این منابع افزودند :سلمان (79 ساله) اصرار کرده است که فرزندش "محمد" به عنوان جایگزین خودش یعنی ولیعهد و وزیر دفاع تعیین شود.


ویدیو مرتبط :
هرم قدرت شیطان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییرات احتمالی در هرم قدرت عربستان


منابع آگاه عربستانی از پیشنهاد جدید پادشاه عربستان و تغییرات احتمالی در هرم قدرت در این کشور خبر دادند.

خبرگزاری مهر: به نقل از شبکه المنار، منابع آگاه سعودی اعلام کردند: ملک عبدالله از نهاد موسوم به هیئت بیعت عربستان خواسته است که با انتخاب شاهزاده مقرن 68 ساله کوچکترین فرزند ملک عبدالعزیز به عنوان ولیعهد پس از به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز و نیز انتخاب متعب فرزند ملک عبدالله به عنوان معاون نخست وزیر موافقت کند.

این منابع افزودند: اعضای هیئت بیعت که تعداد آنها بالغ بر 34 نفر است با این طرح در صورتی که سلمان به قدرت برسد یا به دلایل بیماری به خارج سفر کند، موافقت کرده اند.

منابع سعودی اعلام کردند: سلمان 79 ساله اصرار دارد که فرزندش محمد وزیر دفاع عربستان شود و این سمتی است که خود وی علاوه بر عهده دار بودن ولایتعهدی در اختیار دارد.

به گفته این منابع این تغییرات احتمالی، فضا را برای به قدرت رسیدن نسل دوم و سوم خاندان سعودی و در اختیار گرفتن پستهای حساس فراهم می آورد.

شایان ذکر است که هیئت بیعت از سوی ملک عبدالله نود ساله تشکیل شده است و 34 نفر از فرندان و نوه های ملک عبدالعزیز در آن عضویت دارند و  وظیفه آن هموار کردن انتقال قدرت در عربستان است.