اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییرات در قیمت دلار به لحظه رسید !


با تصمیم جدید بانک مرکزی مبنی بر تعیین قیمت 1100 تومانی دلار برای اولین بار، قیمت این ارز در روز جاری در بازار دچار تلاطم و نوسانات شدید شده است.

تغییرات قیمت دلار در بازار ارز تهران لحظه‌ای شده است و قیمت این نوع ارز به 1440 تومان هم بالا رفت اما با کاهش 15 تومانی 1425 تومان معامله‌ می‌شود، همچنین آشفته بازار ارز موجب حذف قیمتها از تابلوی قیمتی اکثر صرافی‌ها شده است.

 با تصمیم جدید بانک مرکزی مبنی بر تعیین قیمت 1100 تومانی دلار برای اولین بار، قیمت این ارز در روز جاری در بازار دچار تلاطم و نوسانات شدید شده است.

دلار 1408 تومان فروخته شد و در ادامه به 1440 تومان خیز برداشت اما به 1425 تومان کاهش یافت، البته قیمت ارز لحظه به لحظه در حال تغییر است و حضور گسترده دلالان در این آشفته بازار نیز قابل توجه است.

فعالان بازار ارز در میدان فردوسی با بیان اینکه میزان خرید و فروش دلار در بازار بستگی به عرضه و تقاضا دارد، از تحریک تقاضا برای خرید دلار خبر دادند و گفتند:تقاضا برای خرید دلار از بازار آزاد افزایش یافته است.

ورود گروه‌های جدید به بازار سوداگری

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه سوداگری در این بازار باعث ورود گروه‌های جدید به بازار ارزهای معتبر از جمله دلار شده است، اظهار داشت: برخی افراد هستند که قبلا در کار مسکن و خرید و فروش ملک بودند و امروز سرمایه خود را وارد بازار ارز کردند.

این فعالان با اشاره به اینکه ممکن است تا پایان وقت امروز نیز قیمتها دوباره دچار تلاطم شود، افزود: بیشتر شرایط اینچنینی که بر بازار حاکم می شود، ناشی از جو روانی آن است که باعث می شود خریدار و فروشنده دچارسردرگمی شوند و واکنشهای لحظه ای از خود بروز دهند.

آنان ادامه دادند: با این حال خرده فروشان ممکن است ضرر کنند، چرا که ما در طول روز مقدار کمی ارز خرید و فروش می‌کنند و ممکن است با کاهش ناگهانی قیمتها حتی هزینه خریدمان را نیز به دست نیاوریم.

همچنین یک خریدار دلار در بازار اذعان داشت: من طی چند روز گذشته به دنبال یک فرصت مناسب برای خرید دلار هستم اما به دلیل تغییرات زیاد قیمتی تاکنون موفق به خرید ارز مورد نیازم نشده ام.

این خریدار ارز بیان داشت: در پنجشنبه گذشته وقتی من به بازار مراجعه کردم قیمت هر دلار 1370 تومان بود اما امروز به 1425 تا 1440 تومان افزایش یافته است اما من باز هم صبر می کنم و منتظر می مانم تا قیمتها دوباره شکسته شود و افت کند.

حذف قیمتها از تابلوها/ ارز مسافری نداریم

همچنین بررسی تابلوهای صرافی ها نیز نشان می دهد که به دلیل بروز نوسانات شدید قیمتی انواع ارزهای معتبر، بسیاری از صرافی ها قیمت دلار، پوند و یورو را از تابلوهای خود حذف کرده اند و در صورت سئوال مشتری و پرسیدن اینکه به چه میزان ارز نیاز دارد، قیمتی را اعلام می کنند.

همچنین درب ورودی برخی صرافی ها اطلاعیه هایی مبنی بر اینکه ارز مسافری نداریم و یا اینکه لطفا در خصوص ارز مسافری سئوال نفرمایید درج شده و قابل مشاهده است.


منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
قیمت هر دلار به مرز ۱۸۰۰ تومان رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت جهانی نفت به بالای 84 دلار رسید



 

 

قیمت جهانی نفت به بالای 84 دلار رسید

 

خبرگزاری فارس : به دنبال تصویب كمك مالی 85 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پولبه ایرلند قیمت جهانی نفت امروز دوشنبه افزایش یافت و به بالای 84 دلار رسید .

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز وزرای دارایی اروپا همچنین در خصوص مكانیسم پیشنهادی آلمان و فرانسه برای مقابله با بحران مالی و اقتصادی در منطقه یورو به توافق رسیدند . این مساله موجب افزایش امیدواری ها نسبت به افزایش تقاضای جهانی انرژی در سال 2011 شده است .

 

بر اساس این گزارش قیمت هر بشكه نفت سبك آمریكا در بازار نیویورك با 44 سنت افزایش به بیش از 84.20 دلار رسید . قیمت نفت 11 نوامبر به بیش از 88.63 دلار رسید كه این رقم در دو سال گذشته بی سابقه بوده است . وزرای دارایی 16 كشور عضو یورو در نشست دیروز خود در بروكسل با اعطای كمكهای مالی 85 میلیارد یورویی به ایرلند بحران زده موافقت كردند . علی رغم این تصمیم بازارهای مالی و سرمایه گذاران بین المللی هنوز نسبت به وضعیت بحرانی اسپانیا و پرتغال نگران هستند .

 

به اعتقاد كارشناسان اقتصادی افزایش ارزش یورو در برابر دلار تاثیر زیادی در افزایش قیمت نفت داشته است ./خبرگزاری فارس