اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییرات جدید در وزارت علوم



اخبار,اخباردانشگاه ,تغییرات جدید در وزارت علوم

"کریمیان اقبال" از وزارت علوم رفت. معاون پژوهشی وزیر علوم ، با قبول استعفای مصطفی کریمیان اقبال، در حکمی " خسرو پیری" را به عنوان سرپرست دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌‌ریزی امور فناوری منصوب کرد.

در حکم انتصاب وحید احمدی، معاون پژوهشی وزارت علوم خطاب به دکتر خسرو پیری آمده است: انتظار می رود با توکل به خداوند سبحان و بهره گیری از آرای صاحبنظران و متخصصان و با برنامه ریزی منسجم در چارچوب برنامه ها ، قوانین و جایگاه تشکیلاتی مصوب وظایف آن مدیریت را به انجام رسانید.

بایسته است با پیروی از آموزه های اسلامی ، مبانی علمی و راهبردهای دولت تدبیر و امید و نیز جلب همکاری همه مدیران و کارکنان گرامی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان ایفا نمایید.

خسرو پیری دارای درجه دکتری بیوتکنولوژی گیاهی است و ریاست دانشگاه‌های ایلام و لرستان، ریاست پارک علم و فناوری همدان، نماینده علمی و سرپرست دانشجویان خارج از کشور (حوزه فرانسه)، سرپرستی بنیاد نخبگان استان همدان، دبیری هیات امنا و کمیسیون دائمی منطقه پنج فناوری کشور از جمله سوابق اجرایی وی است.


  اخباردانشگاه - نسیم آنلاین


ویدیو مرتبط :
واکنش زنگنه به تغییرات مدیریتی وزارت نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین تغییرات کابینه/ عضو سابق شورای نگهبان نامزد وزارت دادگستری/ میلی منفرد گزینه نهایی وزارت علوم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آخرین تغییرات کابینه/ عضو سابق شورای نگهبان نامزد وزارت دادگستری/ میلی منفرد گزینه نهایی وزارت علوم دولت روحانی

آخرین خبرها حاکی از قطعی شدن گزینه های وزارت علوم، دادگستری و کشور و دفاع برای کابینه دولت تدبیر و امید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شنیده ها حاکی از آن است که حسینعلی امیری عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان که برای عضویت در این شورا از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی نشد گزینه جدی وزارت دادگستری است.

گویا امیری یک گام تا معرفی اش به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری به مجلس از سوی دکتر حسن روحانی فاصله دارد آن هم منوط بر این است که گفتگویی بین رئیس جمهور منتخب و رئیس قوه قضائیه صورت بگیرد و در صورت موافقت آیت الله لاریجانی، امیری عضوی از کابینه یازدهم باشد.

همچنین شنیده شده است که دکتر جعفر میلی منفرد آخرین انتخاب رئیس جمهور منتخب ملت برای وزارت علوم است و پس از مطرح شدن نامهایی همچون جعفر توفیقی، فرجی دانا و رضا مکنون؛ اکنون این میلی منفرد است که گزینه نهایی دکتر روحانی برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس نام گرفته است.

میلی منفرد سوابقی همچون قائم مقامی وزیر علوم، معاونت طرح و برنامه وزارت علوم، عضویت در هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر را در کارنامه دارد و مدتی هم در سال 82 از سوی سید محمد خاتمی سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بوده است. از سوی دیگر گرفته می شود که دکتر جعفر توفیقی که پیشتر گزینه اصلی وزارت علوم بود اکنون به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منتخب در دولت یازدهم مطرح شده است.

شنیده ها از قطعی شدن معرفی عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور در دولت یازدهم به مجلس حکایت دارد و همچنین گویا معرفی سردار حسین دهقان به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به قطعیت رسیده است. سردار دهقان نیز خود در گفتگویی تاکید کرد که رئیس جمهور منتخب برای معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع از او برنامه خواسته است.
دهقان پیش تر سابقه معاونت رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانشینی وزیر دفاع را در کارنامه دارد.

خبر دیگر اینکه با رایزنی هایی که صورت گرفته است پس از عدم معرفی مرتضی بانک به عنوان وزیر پیشنهادی رفاه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و مطرح شدن علی ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه ، بانک به دفتر رئیس جمهور رفته و ریاست دفتر دکتر روحانی را برعهده خواهد گرفت./مهر