اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعیین 11 پله جدید برای قبوض آب



اخبار,اخبار اقتصادی ,قبض آب

 

اخبار اقتصادی - هزینه آب خانوار 4 نفره اعلام شد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه هزینه مصرف متعارف آب معقول خواهد بود گفت: با افزایش 20 درصدی قیمت آب، 11 پله مصرف تعیین شده است. 

به گزارش مهر، رحیم میدانی با تاکید بر اینکه مصرف متعارف آب، قبض معقولی در پی خواهد داشت گفت: هزینه آب خانواده چهار نفره‌ای كه در ماه 25 مترمكعب آب مصرف می‌كنند، شش هزار و 756 تومان خواهد بود.
 
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهارداشت: اگر مشتركان آب مصرف معقول داشته باشند، نباید نگران افزایش 20 درصدی تعرفه آب باشند. میدانی با بیان اینكه افزایش تعرفه‌های بخش آب كشور به میزان 20 درصد اعمال شده است افزود: برای محاسبه قبوض، 11 پله مصرف از پنج متر مکعب تا بیش از 55 مترمکعب در ماه تعریف شده است.
 
وی تصریح كرد: این پله‌بندی برای این است كه مصرف‌كنندگانی كه بیش از نرم متعارف مصرف می‌كنند، هزینه بیشتر و مشترکان كم‌مصرف هزینه كمتری بپردازند. میدانی گفت: به‌ طور مثال، هزینه آب پرداختی مشتركی كه در پله مصرف 20 مترمكعب در هر ماه قرار دارد، تاكنون 10 هزار تومان بود اما اكنون 12 هزار تومان پول آب می‌دهد.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: از اواخر سال گذشته (بهمن ماه گذشته) افزایش تعرفه ها به این ترتیب اعمال شده است. وی ادامه داد: اگر در یک خانواده چهار نفره، هر نفر 200 لیتر در شبانه‌روز آب مصرف كند، در مجموع مصرف ماهانه این خانوار حدود 25 مترمكعب خواهد بود كه نرم متعارفی است و هزینه معقولی خواهد پرداخت.
 
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح كرد: با تعرفه‌های جدید، اگر مشتركی پنج مترمكعب در ماه مصرف كند، 107 تومان به‌ازای هر مترمكعب پرداخت می‌كند و اگر مشتركی 55 مترمكعب در هر ماه مصرف كند، باید به‌ ازای هر مترمكعب یكهزار و 200 تومان هزینه آب پرداخت كند.
 
میدانی تاکید کرد: این امر نشان می‌دهد تفاوت مصرف معقول تا مصرف افراطی چقدر زیاد است و می‌تواند بنا بر مصرف از 107 تومان تا یكهزار و 200 تومان متغیر باشد. 

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
تعیین میزان سختی آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح تعیین تكلیف چاه‌های آب فاقد پروانه اصلاح شد



 

چاههای آب

 

وزارت نیرو موظف شد طی دو سال برای كلیه چاه‌های آب كشاورزی فعال فاقد پروانه واقع در كلیه دشت‌های كشور، پروانه بهره‌برداری صادر كند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تعیین تكلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره برداری را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح كردند.
در جلسه علنی امروز مجلس، طرح تعیین تكلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره برداری در دستور كار مجلس قرار گرفت كه نمایندگان با افزودن یك عبارت آن را اصلاح كردند تا نظر شورای نگهبان تامین شود.
بر این اساس وزارت نیرو موظف شد ضمن اطلاع‌رسانی فراگیر و موثر و ذی‌نفعان، طی دو سال تمام پس از ابلاغ این قانون برای كلیه چاه‌های آب كشاورزی فعال فاقد پروانه واقع در كلیه دشت‌های كشور كه قبل از پایان سال 1385 هجری شمسی حفر و توسط وزارت نیرو و دستگاه‌های تابعه استانی شناسایی شده باشند، و براساس ظرفیت آبی دشت مرتبط و با رعایت حریم چاه‌های آب مجاز و عدم اضرار به دیگران و عدم مشروط به اجرای آبیاری تحت فشار، توسط متقاضی پروانه بهره‌برداری صادر كند..../تحلیل :ایلنا