اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعیین میزان کالری‌ غذا با گرفتن عکس!


اپلیكیشن جدید گوگل قادر است تنها با آنالیز عكس غذایتان، به شما بگویتند چند كالری در غذای شما وجود دارد. Im2Calories از تكنولوژی پیش‌رفته تشخیص تصاویر در عكس استفاده می‌كند و به این وسیله غذایی كه در حال خوردن آن هستید را تحلیل و كالری‌هایش را به دست می‌آورد.

كافه سینما: اپلیكیشن جدید گوگل قادر است تنها با آنالیز عكس غذایتان، به شما بگویتند چند كالری در غذای شما وجود دارد. Im2Calories از تكنولوژی پیش‌رفته تشخیص تصاویر در عكس استفاده می‌كند و به این وسیله غذایی كه در حال خوردن آن هستید را تحلیل و كالری‌هایش را به دست می‌آورد.

مقدار هر تكه از غذا، با توجه به مقایسه آن  نسبت به بشقابی كه غذا در آن قرار دارد محاسبه می وشود و حتی ادویه استفاده شده در غذا نیز كالری‌هایش محاسبه می‌شود. نكته جالب دیگر درباره این برنامه كاربردی این است كه در طول زمان می‌تواند یاد بگیرد.

یعنی این‌كه اطلاعات غذاهایی را كه این اپلیكیشن نمی‌شناسد، توسط كاربر برای بار اول به آن داده می‌شود و در دفعات بعدی، دیگر خود اپلیكیشن محاسبات لازم را انجام می‌دهد. یكی از دانشمندان پژوهشگر گوگل، كوین مرفی می‌گوید كه ممكن است محاسبه این كالری‌ها تا 20% از حد واقعی بیشتر شود اما  تكنولوژی با هربار محاسبه دقت بیشتری به دست خواهد داد.

به جز این، چه اشكالی دارد اگر تا 20% كمتر از حد واقعی كالری مصرف كنیم. او ادامه می‌دهد: " از نظر من این اپلیكیشن بسیار محبوب خواهد بود و مردم ان‌را واقعا خواهند خواست. همكاران بسیاری در مراكز درمانی و سلامت وجود دارند كه از همین حالا درخواست داشتن این اپلیكیشن را داده‌اند. "

 اما مشكلی كه درباره این اپلیكیشن وجود دارد این است كه نمی‌تواند ویژگی های مواد تشكیل دهنده را شناسایی كند. برای مثال اگر به‌جای یك ماده تشكیل دهنده پرچرب از كم‌چرب استفاده كنیم، نمی‌تواند در تشخیص و محاسبه كالری درست عمل كند. به همین دلیل كه قرار است بیشتر توسعه پیدا كند، این برنامه كاربردی همچنان در مرحله آزمایش است و فعلا به بازار نخواهد آمد.


ویدیو مرتبط :
پایان نامه تعیین میزان ارتباط مدیریت تعارض و سطوح عزت نفس با میزان نشاط در دبی..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاسبه میزان کالری غذا با عکس + تصاویر



اخبار,اخبار گوناگون ,میزان کالری غذا

 

اخبار گوناگون - محاسبه میزان کالری غذا با عکس+تصاویر

محققان سیستمی ارائه داده‌اند که از طریق عکس گرفتن از غذا، میزان کالری آن محاسبه شده و به کاربر داده می‌شود.

به گزارش فارس، محققان سیستمی ارائه داده‌اند که با داشتن این نرم افزار مخصوص بر روی گوشی همراه، کاربر می‌تواند عکس گرفته تا سیستم مورد نظر، میزان کالری غذا را محاسبه کند.

افرادی که اضافه وزن دارند و علاقه‌مند هستند وزن خود را کاهش دهند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

سخنگوی این پروژه گفت: «سیری» سیستمی است  که کاربر با چند کلیک می‌تواند تعداد کالری موجود در غذا را متوجه شود و از این طریق، وزن خود را کاهش دهد؛ فقط با نرم افزار مخصوص بر روی گوشی همراه و چند کلیک، اطلاعات میزان کالری به دست می‌آید.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,میزان کالری غذا

 

اخبار,اخبار گوناگون ,میزان کالری غذا

اخبار گوناگون - فارس