اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعیین سهمیه ارز مبادله ای برای زائران عمره



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان حج

 

اخبار اجتماعی - تعیین سهمیه ارز مبادله ای برای زائران عمره

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج وزیارت، از تعلق 200 دلار ارز مبادله ای به هر عمره گزار ایرانی خبر داد و همچنین درباره سهمیه زوج های جوان گفت: در عملیات عمره جاری نیز همچون سال گذشته چهار هزار سهمیه به زوج های جوان تعلق گرفت که براساس برنامه ریزی انجام شده، هشت هزار نفر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «ناصر خدرنژاد» افزود: همچون سنوات گذشته به هر یک از زائران عمره گزار در سال جاری 200 دلار ارز مبادله ای تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: زائران که امسال به سرزمین وحی اعزام می شوند و زمان اعزام آنها قطعی شده، برای دریافت ارز خود می توانند با هماهنگی مدیر کاروان به بانک مراجعه و این مبلغ را دریافت کنند.

خدرنژاد همچنین در خصوص سهمیه زوج های جوان عمره گزار افزود: در عملیات عمره جاری نیز همچون سال گذشته چهار هزار سهمیه به زوج های جوان تعلق گرفت که براساس برنامه ریزی انجام شده، هشت هزار نفر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی درباره شرایط اعزام زوج های جوان به عمره مفرده گفت: آن دسته از زوج های جوانی که تاریخ عقد آنها از یکم مهر سال 1392 تا یکم شهریور سال 1393 است، می توانند برای اعزام به عمره مفرده در سامانه اعلام شده نام نویسی کنند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج وزیارت تصریح کرد: آن دسته از زوج های جوان که یک نفر از آنها دارای فیش عمره باشد در اولویت اعزام قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: سهمیه هر استان به صورت جداگانه اعلام شده است و زوج های جوان می توانند برای نام نویسی در سامانه به نشانی http://ziarat.haj.ir/ مراجعه و جهت اعزام به سرزمین وحی و شرکت در قرعه کشی اقدام کنند. 

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
ارز مبادله ای برای زائران حج عمره و عتبات عالیات چقدر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

200 دلار ارز مبادله‌ای برای زائران عمره و عتبات


ناصر خدرنژاد - معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت - با اعلام این مطلب، گفت: براساس هماهنگی با بانک مرکزی، به هریک از زائرانی که به سفر عمره و عتبات عالیات مشرف می‌شوند، 200 دلار ارز به نرخ مبادله‌ای تعلق می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا:  ناصر خدرنژاد - معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت - با اعلام این مطلب، گفت: براساس هماهنگی با بانک مرکزی، به هریک از زائرانی که به سفر عمره و عتبات عالیات مشرف می‌شوند، 200 دلار ارز به نرخ مبادله‌ای تعلق می‌گیرد.

طبق بخشنامه‌ی بانک مرکزی که در سال 91 صادر شد، زائران فقط برای یک‌بار در طول سال می‌توانند با مراجعه به شعب و باجه‌های ارزی بانک ملت، به دریافت ارز همراه به مبلغ 200 دلار با نرخ مبادله‌ای اقدام کنند.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت نیز زائران می‌توانند پس از صدور روادید سفر که از سوی دفاتر زیارتی به آن‌ها اعلام می‌شود، با مراجعه به بانک‌ ملت و ارائه‌ی کارت شناسایی، ارز همراه خود را دریافت کنند. از آنجا که پرداخت ارز همراه زائران پیش از صدور روادید سفر، امکان‌پذیر نیست، لازم است زائران از مراجعه‌ی غیرضروری به بانک‌ها برای دریافت ارز خودداری کنند.

رییس سازمان حج و زیارت قبلا در اظهاراتی اعلام کرده بود که به زائران عمره، 300 دلار ارز همراه با نرخ مبادله‌ای تعلق می‌گیرد. طبق بخشنامه‌ی بانک مرکزی به متقاضیان سفر به خارج از کشور یک‌بار در طول سال، 300 دلار ارز مسافرتی با نرخ مبادله‌ای پرداخت می‌شود؛ اما این مبلغ برای سفرهای زیارتی 200 دلار تعیین شده است. بانک مرکزی با یادآوری آخرین بخشنامه‌ی مربوط به ارز همراه در سفرهای زیارتی، مبلغ ارز همراه مسافران در سفر عمره و عتبات را 200 دلار اعلام کرده است. سازمان حج و زیارت سال گذشته در توافقی با بانک مرکزی، مبلغ این ارز دولتی را برای سفر حج تمتع به 300 دلار رساند.

خدرنژاد درباره‌ی افزایش مبلغ ارز دولتی همراه زائر در سفر عمره و عتبات به خبرنگار ایسنا گفت: ما پیگیر هستیم این مبلغ بیشتر از 200 دلار شود؛ ولی اکنون بانک مرکزی به ما اعلام کرده‌ است، طبق بخشنامه‌ی موجود به زائران در سفرهای زیارتی 200 دلار ارز همراه تعلق می‌گیرد. البته ما همچنان دنبال موضوع هستیم.