اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعیین سفیر ایران و انگلیس فعلا مطرح نیست


معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، اعلام کرد که موضوع تعیین سفیر جدید ایران و انگلیس فعلا مطرح نیست.

خبرگزاری تسنیم: مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که موضوع تعیین سفیر جدید ایران و انگلیس فعلا مطرح نیست.

به گفته روانچی، کاردارهای غیرمقیم به کاردار مقیم تغییر می‌یابند، همچنین سفارت انگلیس پس از بازگشایی فعلا «ویزای دیپلماتیک و خدمات» صادر می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد که بحث خسارت در دستور کار و در دست پیگیری است.

قرار است که فردا (یکشنبه)، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس با سفر به تهران، سفارت این کشور در ایران را بازگشایی کند. سفارت انگلیس در تهران از آذرماه سال 1390 و در پی اعتراض دانشجویان ایرانی به مداخلات پی‌درپی لندن در امور داخلی کشورمان تعطیل شد، پس از آن نیز دولت انگلیس هیئت دیپلماتیک ایران مستقر در لندن را اخراج کرد.

منابع خبری پیشتر از تعیین «آجای شارما»، کاردار غیرمقیم فعلی انگلیس در ایران به عنوان سرپرست سفارت این کشور در تهران خبر داده بودند.


ویدیو مرتبط :
تیکه رحیم پور به سفیر انگلیس درحضور سفیر انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سگ سفیر انگلیس در ایران به دردسر افتاده/رقابت جدی دیپلمات های خارجی بر سر نگهداری سگ "چیلیکات"



 

سگ سفیر انگلیس در ایران به دردسر افتاده/رقابت جدی دیپلمات های خارجی بر سر نگهداری سگ چیلیکات

 

واشنگتن پست در گزارشی تحت عنوان"معضل دیپلماسی بریتانیا: سگ سفیر در ایران به دردسر افتاده است" نوشت: سفارت انگلستان در تهران رسما تعطیل شده و کارمندانش ایران را ترک کرده اند. اما یک عضو سفارت جا مانده است: "پامپکین" سگ آقای سفیر.

دامینیک چیلیکات، می گوید: "پامپکین" هم اکنون در مرکز یک درگیری دیپلماتیک گیر کرده است.

سفیر سابق انگلستان در تهران می گوید:  تعدادی از سفارتخانه های خارجی در تهران بر سر نگهداری از سگ من با یکدیگر رقابت می کنند.

به نوشته ی این روزنامه، زمانی که دانسجویان ایرانی سفارتخانه را آتش زدند، چیلکیات خود و کارمندانش را در طبقه ی سوم محبوس کرد. در این شرایط وی در در حال آرام کردن سگش و هماهنگ کردن چگونگی دفاع از سفارتخانه بود. آقای سفیر می ترسید که "پامپکین" فرار کند. به همین دلیل او را به دفترش منتقل کرد و او را در انجا قرار داد.

واشنگتن پست نوشت: پس از پایان محاصره ی سفارت، یکی از دیپلمات ها "پامپکین" را پیدا کرد. دیپلمات های خارجی اکنون به شدت در حال رقابت با یکدیگر برای کسب امتیاز ویژه ی کمک به یک شخص سلطنتی هستند.این سگ چندین سال است که عضو کارمندان دیپلماتیک است. وی در سریلانکا و واشنگتن هم با چیلیکات همراه بود.

به نوشته ی این روزنامه، با توجه به نقش این سگ طی محاصره ی سفارتخانه، جین همسر سفیر انگلیس در حال  نوشتن کتاب اوقات "پامپکین" در تهران است و نام این کناب "با روسری و یک سگ کوچک" نام دارد.../انتخاب